חבילות של אמזון על מפתן דלת בארצות הברית (צילום: shutterstock)
חבילות של אמזון. תפזר מוצרים פופולריים בין מחסנים מראש | צילום: shutterstock

אמזון ממשיכה בשורת צעדים לייעל את שירותי המשלוחים שלה ועל הדרך לחסוך לעצמה עלויות. הפעם, אמזון החלה להציג את המוצרים שעולים בעמודי המכירה לפי קרבה גיאוגרפית - מה שיותר קרוב, יוצג יותר גבוה בתוצאות החיפוש. התצוגה החדשה, שזמינה בינתיים רק בתוך ארצות הברית, מאפשרת לאמזון לקצר את זמני המשלוח ואת הדרך שעוברות החבילות מהמחסנים אל הלקוחות.

בנוסף, אמזון מרכזת מוצרים פופולריים במחסניה ברחבי ארה"ב כך שמלכתחילה יהיו קרובים יותר ללקוחות, עוד לפני שבוצעו ההזמנות. בצורה הזו הצליחה אמזון להגיע למצב בו 76% מהמוצרים שלקוחות מזמינים הם ממחסנים באזור מגוריהם, לעומת 62% מהמוצרים שהיו קרובים גיאוגרפית בשנה שעברה. המרחק של החבילות עד ללקוחות קוצר ב-15% וחלה ירידה של 12% בתחנות ביניים בדרך, שבהן נעשה טיפול כלשהו בחבילה.

מעבר לחיסכון בעלויות השינוע וההפצה, לפיתוח החדש של אמזון יש משמעויות חיוביות נוספות עבורה: שביעות הרצון של הלקוחות מזמני המשלוח עולה, ועמה גם ההכנסות. לדברי סגן נשיא התעבורה של אמזון, אודיט מדן, "כשאנו מציעים זמנים מהירים יותר, לקוחות נכונים יותר לרכוש דבר מה וכך הם גם חוזרים לקנות אצלנו בתדירות גבוהה יותר".

אודיט מדן, סגן נשיא לתעבורה: "כשאנו מציעים זמנים מהירים יותר, לקוחות נכונים יותר לרכוש דבר מה וכך הם גם חוזרים לקנות אצלנו בתדירות גבוהה יותר"

אמזון יכלה לבצע את המהלך בין היתר בזכות הפעולות שנאלצה לנקוט בתקופת הקורונה. הביקוש האדיר הוביל לכך שאמזון חיזקה את פעילות המשלוחים שלה על ידי הקמת מחסנים לוגיסטיים, גיוס עובדים והרחבת שירותי השילוח. ההתרחבות בשנות הקורונה עזרה לחברה ליצור רשת לוגיסטית בעלת פריסה קרובה יותר ללקוחות, אותה היא מנצלת כעת.

הצעד האחרון של אמזון הוא רק אחד משורת מהלכים להתייעלות שביצעה החברה לאחרונה. בין היתר, החלה החברה לסמן מוצרים שלקוחות שולחים חזרה בתדירות גבוהה בשאיפה לצמצם את ההוצאות על החזרת מוצרים, וסגרה 8 חנויות של "אמזון גו", רשת החנויות שלה ללא קופה.