מארק צוקרברג מטאוורס Quest 3 (צילום: יחצ)
צוקרברג מרכיב את ה-Quest 3. דגם ה-Pro נחשב לכישלון מסחרי | צילום: יחצ

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג לא מתלהב ממשקפי ה-XR החדשים שהציגה המתחרה הגדולה אפל במחיר 3,500 דולר, ימים מעטים אחרי שהוא עצמו הזדרז והציג את משקפי Quest 3 של מטא עם תג מחיר של 500 דולר בלבד.

במפגש עם עובדים שתוכנו דלף לתקשורת האמריקאית הוא אמר: "הבשורה הטובה היא, שאפל לא הציגה פתרון קסמים למגבלות של חוקי הפיסיקה, שום דבר שהצוותים שלנו כבר לא התמודדו איתו".

אפשר היה אפילו לזהות מעט לעג למתחרה מקופרטינו, כשצוקרברג אמר שההחלטה של אפל לשלב מסכים ברזולוציה גבוהה מתבטאת במחיר יקר פי 7 מהמשקפיים של מטא, ובצורך של אפל להשתמש בסוללה חיצונית. הוא הדגיש שבהדגמה של אפל כל המשתמשים במשקפיים ישבו בעת השימוש, ולא נעו איתם כמו שהמשקפיים של מטא מאפשרים.

Vision Pro lifestyle working כנס מפתחים אפל (צילום: אפל, יחצ)
משקפי המציאות המעורבת של אפל. | צילום: אפל, יחצ

צוקרברג דיבר עם העובדים במפגש "all-hands" פיזי של כל עובדי החברה במשרדי החברה במנלו-פארק בקליפורניה, הראשון מאז 2020. "ההדגמה שלהם ממחישה את ההבדלים בין הערכים והתפיסות של שתי החברות" אמר צוקרברג, "אנחנו מפתחים מוצרים במטרה שיהיו נגישים ובני השגה לכולם. אנחנו רוצים שבני האדם יהיו באינטראקציה אלה עם אלה בדרכים חדשות, שירגישו קרובים יותר ושיוכלו להיות פעילים ולעשות דברים. בניגוד לכך, ההדגמה שלהם מראה אנשים יושבים על כורסאות לבדם. זה אולי עתיד המחשבים, אבל לא העתיד שאני רוצה".

חרף הצהרותיו, ספק אם צוקרברג יכול לנשום לרווחה עכשיו. ההכרזה של אפל אכן מלמדת על הבדלי תפיסות בין שתי החברות, אבל לא בטוח שתפיסת המטאוורס של צוקרברג היא זו שתנצח. בעוד הטכנולוגיה של מטא מובילה אותה למשתמשים בעולמות הגיימינג, אפל המחישה שהיא פונה לציבורים רחבים הרבה יותר, שירצו להשתמש במשקפי XR באיכות גבוהה בהקשרים אחרים לגמרי: צפייה בסרטים, שימוש בכלים משרדיים ופרודוקטיביים, תקשורת ברשתות חברתיות ועוד. רעיון המטאוורס שהלהיב את העולם רק בשנה שעברה כמעט ונעלם השנה, ומשקפי Quest Pro הקודמים של מטא נחשבים לכישלון מסחרי.

במפגש העובדים במטא הוצגה לראשונה גם אפליקציה חדשה, שאמורה להתחרות בפלטפורמת טוויטר של אילון מאסק. האפליקציה, שבינתיים מכונה Project 92, תופץ באמצעות אינסטגרם. כריס קוקס, ה-CPO של מטא, שהציג את האפליקציה כינה אותה "התשובה של מטא לטוויטר". החברה תקדם את השימוש באפליקציה החדשה באמצעות גיוס סלבס כמו אופרה ווינפרי והדלאי למה, שיתחייבו להשתמש בה.

חברת מטא עצמה בחרה להפיץ לתקשורת חלק אחר מהשיחה, שבו צוקרברג הציג חידושים בתחום ה-AI הגנרטיבית. למשל "סוכנים", כלומר צ'אטבוטים, מבוססי מודלי שפה גדולים (LLM), עם תכונות אופי מותאמות למסנג'ר ולוואטסאפ. או כלי שמאפשר למשתמשי אינסטגרם לשנות את התמונות שלהם באמצעות הנחיות טקסט (Prompts).

"בשנה האחרונה ראינו פריצות דרך באמת מדהימות בבינה מלאכותית גנרטיבית וזה נותן לנו את ההזדמנות לאמץ את הטכנולוגיה הזו ולדחוף אותה קדימה, לשלב אותה בכל אחד מהמוצרים שלנו", אמר צוקרברג.