סמסונג וגוגל (אילוסטרציה) (צילום: Framesira, Kozma 94 / שאטרסטוק)
סמסונג וגוגל (אילוסטרציה). חשש מאובדן הכנסות של 3 מיליארד דולר בשנה לגוגל | צילום: Framesira, Kozma 94 / שאטרסטוק

החשש של גוגל מאובדן הדומיננטיות בתחום החיפוש בשל לטובת יכולות ה-AI החדשות של בינג מבית מיקרוסופט הפך לפאניקה: ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג שוקלת להפוך את בינג החדש לברירת המחדל למנוע החיפוש במכשיריה - והדבר גרם לבהלה בשורות גוגל, כך מדווח הניו יורק טיימס. סמסונג אוחזת בנתח השוק השני בגודלו בשוק הסמארטופונים בארה"ב ובעולם כולו לאחר אפל.

לפי הדיווח, החוזה הנוכחי שהופך את גוגל למנוע החיפוש הדיפולטי במכשירי סמסונג מניב לחברה האמריקאית הכנסות של כ-3 מיליארד דולר בשנה. בסמסונג עדיין בוחנים אפשרות להתקשרות מול מיקרוסופט אך החלטה סופית טרם התקבלה. ייתכן שבסופו של דבר הענקית הקוריאנית תבחר להמשיך עם גוגל.

המקרה ממחיש את התערערות הביטחון בגוגל, ששמה הפך לפועל לחיפוש באינטרנט. מאז הכריזה מאז הכריזה מיקרוסופט על שילוב יכולות הבינה המלאכותית של הצ'אטבוט ChatGPT במנוע החיפוש שלה היא החלה לשלב אותן במהירות בשורה ארוכה של מוצריה. עם אלו נמנים מוצרים בעלי בסיס משתמשים עצום כמערכת ההפעלה ווינדוס 11 וחבילת המוצרים המשרדיים מיקרוסופט 365 (לשעבר אופיס).

בנוסף, מיקרוסופט העמיקה את השקעתה במפתחת ChatGPT, חברת OpenAI של סם אלטמן.

במקביל הגבירה גוגל את מאמציה שלה לשלב יכולות AI במוצריה. לפני כחודש השיקה החברה צ'אטבוט AI משלה בשם בארד, אך זמן לא רב לאחר מכן טענה כי מטרתו אינה לשמש לחיפוש אלא ליצירתיות. כעת מדווח הטיימס כי לפי מסמכים פנימיים של גוגל שנצפו בידי אנשיו, החברה עובדת על שילוב יכולות AI במנוע החיפוש הקיים שלה - ובמקביל עובדת על יצירת מנוע חיפוש חדש לחלוטין.

שילוב תכונות AI במנוע החיפוש של גוגל נועד לספק חווית חיפוש שתהיה יותר מותאמת אישית ותנסה לצפות מראש את צורכי המשתמשים. גוגל מתכוונת להשיק את התכונות במנוע החיפוש לקבוצה מצומצמת של מיליון משתמשים בארה"ב כבר בחודש הבא

הפרויקט לשילוב תכונות AI במנוע החיפוש של גוגל זכה לכינוי פרויקט מאגי (Magi), והוא נמצא בשלבי פיתוח והרצה פנימיים. מאגי נועד לספק חווית חיפוש שתהיה יותר מותאמת אישית ותנסה לצפות מראש את צורכי המשתמשים. תוצאות החיפוש עדיין יכללו פרסומות.

לפי הדיווח, גוגל מתכוונת להשיק את תכונות ה-AI החדשות במנוע החיפוש לקבוצה מצומצמת יחסית של מיליון משתמשים בארה"ב כבר בחודש הבא, ולהוסיף תכונות חדשות בסתיו. בהמשך צפויה החברה להרחיב את הגישה ל-30 מיליון משתמשים בתחומי ארה"ב.

בנוסף דווח כי גוגל בוחנת פיצ'רים נוספים מבוססי AI כצ'אטבוט שייצר שורות קוד ומידע בהתאם לבקשת המשתמשים, כלי ליצירת תמונות בעזרת AI בתוצאות חיפוש תמונה וכן כלי ללימוד שפה באמצעות שיחה עם צ'אטבוט.

מגוגל נמסר כי "אנחנו משלבים בינה מלאכותית במנוע החיפוש כבר שנים. אנחנו עושים זאת לא רק כדי לשפר באופן דרמטי את איכות התוצאות שלנו, אלא גם כדי להציג דרכים חדשות לגמרי לחיפוש, כמו Lens ו-Multisearch. עשינו את זה בדרך אחראית ששומרת על הרף הגבוה שהצבנו כדי לספק מידע איכותי. לא כל מצגת בסיעור מוחות או רעיון על מוצר מובילים להשקה, אבל כמו שכבר אמרנו, אנחנו מתרגשים לשלב פיצ'רים חדשים של בינה מלאכותית במנוע החיפוש ונחשוף עוד פרטים בקרוב".