ווטסאפ (צילום: BigTunaOnline, שאטרסטוק)
וואטסאפ. הבינה המלאכותית מגיעה ליישום הפופולרי בישראל | צילום: BigTunaOnline, שאטרסטוק

בקרוב לא תצטרכו יותר לחפש את הסטיקרים הנכונים לוואטסאפ - האפליקציה פשוט תייצר אותם עבורכם לפי בקשה. התכונה הזו היא חלק משורה של חידושים שמטא חשפה אתמול (רביעי) בפתיחת כנס המפתחים שלה.

לפי מטא, שורה של יכולות חדשות ומבוססות בינה מלאכותית (AI) צפויות להגיע כבר בחודש הקרוב לשורת היישומים שלה: וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק, אם כי בתחילה באנגלית בלבד.

במקום לחפש או להוריד סטיקר, או לשמור סטיקרים שימושיים בתוך האפליקציה, בקרוב תוכלו פשוט לכתוב את תיאור הסטיקר בתוך חלון השיחה בוואטסאפ - ותקבלו אופציות שעונות לבקשה שלכם. עם הדוגמאות שהציגה מטא במסגרת האירוע קיבלנו סטיקר של "דביבון מאד שמח רוכב על אופנוע" ו"פיצה משחקת כדורסל". את התוצאות אפשר לראות בתמונה למטה.

הדגמה של הסטיקרים בהזמנה אישית בוואטסאפ

הכוונה של מטא להוסיף אפשרות ליצור סטיקרים בווטסאפ באמצעות בינה מלאכותית נחשפה לראשונה לפני כחודש.

חידוש מעניין נוסף שחשפה מטא באירוע אמש ושיגיע בקרוב למשתמשים הוא עורך תמונות מבוסס הנחיות מילוליות שישולב באינסטגרם, ויבוסס גם הוא (איך לא) על בינה מלאכותית. לפי מטא, המשתמשים יוכלו להעלות תמונה, לכתוב לעורך התמונות מה הם רוצים לשנות בה - ולקבל תוך שניה תמונה חדשה לחלוטין שעונה להנחיות.

כדי להדגים את התכונה החדשה הראה מנכ"ל מטא מארק צוקרברג איך הוא מעלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה של הכלב שלו, ואז ביקש מעורך התמונות להפוך אותה לאוריגמי. בתוך שניה הופיעה תמונה של אותו הכלב, אך כשהוא נראה כאילו הוא עשוי מנייר.

הדגמה של עורך התמונות החדש באינסטגרם

החידושים האלו נחמדים ועשויים להיות שימושיים עבור המשתמשים, אך החידוש המעניין ביותר באירוע של מטא קשור לשירות העוזר החכם החדש שהציגה החברה. השירות החדש, שמכונה מטא AI (או Meta AI) מזכיר מאד את הצ'טבוט הפופולרי ChatGPT של חברת OpenAI ומסוגל לספק תשובות ומידע לפי בקשה טקסטואלית של המשתמש.

אבל החידוש במטא AI הוא פיצול האישיות שלה.

העוזר האישי החדש של מטא מגיע בשורה של פרסונות ואושיות שאפשר לנהל איתם את השיחה. ומטא הצליחו לרתום למהלך שורה מרשימה של סלבס שמשחקים את הפרסונות האלו. בין היתר אפשר לבחור בפרסונה של הזמר סנופ דוג שישחק איתכם מבוכים ודרקונים, קנדל ג'נר שתשמש כאחות גדולה ותומכת, את פריס הילטון בתור בלשית או את מיסטר ביסט, היוטיובר הפופולרי ביותר בעולם, שישמש כ"בחור מצחיק".

לאחר בחירת הפרסונה שתשמש כעוזר אישי הפנים שלה יופיעו בקצה העליון של המסך, ומתחת יתנהל חלון שיחה רגיל שבו תוכלו לדבר עם הפרסונה. לפי ההדגמה של מטא, במהלך כל השיחה תוכלו לראות את הדמות מחליפה הבעות פנים בזמן שהיא עונה לכם.

בעתיד במטא יוסיפו לפרסונות קולות, כך שתוכלו להרגיש כאילו אתם מנהלים שיחה אמיתית עם מישהו. בנוסף, במטא אומרים שפרסונות נוספות יושקו בחודשים הקרובים.

דוגמאות לעוזרים האישיים החדשים של מטא AI

צוקברג דיבר במהלך הכנס על כך שכלי ה-AI החדשים של מטא נועדו לא רק להציג מידע או להיות ככלי עבודה, אלא להיות גם כלים בידוריים. "שיהיו יותר כיפים", כפי שהגדיר צוקרברג. והפרסונות של מטא בהחלט נראות הרבה יותר כיפיים מלדבר שיחה חסרת אישיות עם בארד של גוגל או ChatGPT של OpenAI.

העובדה שהפרסונות האלה יכולות להופיע גם בוואטסאפ וגם בפייסבוק מסנג׳ר מרמזת שמטא רוצה שהמשתמשים יתייחסו לצ׳טבוטים שלה כמו שמתייחסים לחברים. המשתמש יוכל להיכנס לוואטסאפ ופשוט להתחיל לנהל איתה שיחה כמו עם חבר. נראה כמה זה באמת יעבוד.

נוסף להעלאת זמן השהייה של המשתמשים בפלטפורמות של מטא, העוזרים החכמים החדשים אמורים גם לאסוף הרבה מידע אישי על משתמשים - שאת התובנות שיופקו ממנו אפשר יהיה כמובן למכור בהמשך למפרסמים. מומחים בתחום הפרטיות כבר העלו חששות מפני כמות המידע שהצ'טבוטים יוכלו לשמור לטובת שימוש עתידי.

העוזרים החכמים החדשים אמורים גם לאסוף הרבה מידע אישי על המשתמשים שמשוחחים איתם. מומחים בתחום הפרטיות כבר העלו חששות מפני כמות המידע שהצ'טבוטים יוכלו לשמור לטובת שימוש עתידי

הצ'טבוטים של מטא נכנסים לזירה שכבר יש בה לא מעט שחקניות שמציעות חברים וירטואליים, אם כי אף אחד מהם לא הצליח לפרוץ למיינסטרים בהצלחה. אחד הצ'טבוטים המוכרים בתחום הוא של חברת רפליקה, שמציעה גם לעצב את החבר הווירטואלי, לבחור את מאפייני האישיות שלו ולדבר אותו בעזרת טקסט - והצליחה לריב עם המשתמשים שלה אחרי שביטלה את האפשרות לנהל עם הצ'טבוטים שיחות סקס, ואז חזרה בה.

שחקנית אחרת בזירה היא חברת Character.Ai שהצ'אטבוטים שלה מחקים דמויות, כמו אילון מאסק או סופר מריו. גם סנאפ שילבה חבר וירטואלי בתוך אפליקציית המסרים סנאפצ'ט שלה בשם My AI. הצ'טבוט של סנאפ זכה אמנם להרבה מאוד אינטרקציות בחודש הראשון להשקתו, אך עם הזמן גרף לא מעט ביקורות שליליות מצד המשתמשים.