שופיפיי, אילוסטרציה (צילום: monticello, שאטרסטוק)
שופיפיי, אילוסטרציה. לוקחת את הייעול צעד אחד קדימה | צילום: monticello, שאטרסטוק

כבר התרגלנו לחברות טכנולוגיה שמבצעות מהלכי התייעלות כמו ארגון מחדש של מחלקות, תעדוף של פעילויות עסקיות או שינוי מדיניות עבודה מרחוק או מהמשרדים, אבל המהלך של חברת האיקומרס שופיפיי לוקח את הייעול צעד קדימה.

תכנית "טיהור היומנים" (Calendar Purge) של שופיפיי כוללת ביטול מוחלט של פגישות חוזרות עם יותר משני משתתפים, ימי רביעי יהיו נקיים מפגישות והחברה מעודדת את העובדים להסיר את עצמם מקבוצות צ'אט פנימיות גדולות. נוסף על כך, לפי דיווח בלומברג, פגישות המוניות עם יותר מ-50 משתתפים יתקיימו רק בימי חמישי במסגרת חלון משוריין של שש שעות.

"הרבה יותר קל להוסיף דברים מלגרוע. אם אתם אומרים כן לדבר מסוים אתם בעצם אומרים לא לכל דבר אחר שהייתם יכולים לעשות בזמן הזה", כתב מנכ"ל החברה טובי לוטקה במייל לעובדים. לוטקה הסביר שככל שמאשרים יותר פגישות כך פוחת הזמן הפנוי למשימות אחרות ובסופו של דבר "יותר ויותר אנשים שומרים על הסטטוס קוו". בשביל להבטיח עמידה בהנחיות החדשות, בוט יתזכר מארגני פגישות על הכללים החדשים החל מיום חמישי הקרוב. מעתה עובדי החברה ישתמשו רק בסלאק לצורכי מסרים מיידיים וקבוצות גדולות ישמשו רק לצורכי הודעות והכרזות.

תכנית "טיהור היומנים" (Calendar Purge) של שופיפיי כוללת ביטול מוחלט של פגישות חוזרות עם יותר משני משתתפים, ימי רביעי יהיו נקיים מפגישות והחברה מעודדת את העובדים להסיר את עצמם מקבוצות צ'אט פנימיות גדולות

סקר שנערך לאחרונה בקרב מאות משתתפים מתעשיות שונות העלה שלרבים לא נעים לסרב לזימונים לפגישות ורק ב-14% מהמקרים הם דוחים פגישה. פגישות מיותרות מבזבזות זמן וכסף לחברות, ולפי בלומברג מדובר בהפסד של כ-100 מיליון דולר בארגונים גדולים שמעסיקים יותר מ-5,000 עובדים. שופיפיי פיטרה בקיץ האחרון כ-10% מכוח העבודה שלה (כ-1,000 עובדים) במהלך לצמצום עלויות וייעול.