טיקטוק (אילוסטרציה: BigTunaOnline, shutterstock)
טיקטוק. מוצרים זולים יחסית | אילוסטרציה: BigTunaOnline, shutterstock

החברה האם של טיקטוק, בייטדאנס (ByteDance), שמחפשת מנוע צמיחה חדש כדי להגדיל את ההכנסות, השיקה מיזם איקומרס חדש. היוזמה שקיבלה את הכינוי הלא רשמי "Project S", כבר יצאה לדרך בבריטניה.

משתמשי טיקטוק באי הבריטי נתקלו בפיצ'ר חדש, שנקרא Trendy Beat, אשר מאפשר לרכוש מוצרים טרנדיים, ישירות דרך האפליקציה.

המוצרים שאותם טיקטוק מציעה למשתמשים הם שלה, גישה שמזכירה את ענקיות האיקומרס המובילות אמזון ושיאין הסינית, שמוכרות למשתמשים מוצרים משלהן. עד כה טיקטוק הציעה למכירה מוצרים של מוכרים חיצוניים.

טיקטוק רוצה לקצר את שרשרת האספקה ולהיות זו שמזהה את הטרנדים, זו שמציעה את המוצרים למשתמשים וגם זו שתספק להם אותם.

טיקטוק רוצה לקצר את שרשרת האספקה ולהיות זו שמזהה את הטרנדים, זו שמציעה את המוצרים למשתמשים וגם זו שתספק להם אותם

להבדיל מטיקטוק שופ שמאפשרת לספקים חיצוניים להציע את מרכולתם למשתמשים, פעילות ממנה טיקטוק גוזרת עמלה, כל ההכנסות ממכירות מוצרים בקטגוריית Trendy Beat יגיעו לכיסה של החברה האם בייטדאנס.

טיקטוק תוכל להציע מוצרים על בסיס טרנדים שאותם החברה תזהה בסרטונים שמופיעים באפליקציה. בשלב זה מדובר על מוצרים זולים יחסית, למשל מברשת להסרת פרווה של חיות מחמד מהבגדים או כלים לניקוי שעוות אזניים.

המוצרים שמוצעים בטיקטוק נמכרים על ידי חברה שרשומה בסינגפור (Seitu) ושייכת כאמור לבייטדאנס. הפייננשל טיימס חשף, בעזרת מקורות בתוך החברה, שהמוצרים מגיעים מסין.

ניסיונות קודמים של ByteDance בתחום האיקומרס ובפרט לייב-שופינג (מכירת מוצרים בשידורים חיים על ידי משפיענים), זכו להצלחה במזרח, אבל לא צברו תאוצה במערב.

טיקטוק ויתרה על הרחבת הפעילות של המסחר בשידורי לייב באירופה ובארה"ב בקיץ האחרון, לאחר שהניסיון שהושק כשנה קודם לכן בשוק הבריטי, לא עמד ביעדים.

הניסיון לשחזר את ההצלחה של אפליקציית טיקטוק בגרסתה הסינית שנקראת דויין (Douyin), שהכניסה עשרות מיליארדי דולרים בשנה שעברה, לא התרומם בינתיים.

המוצרים שמוצעים בטיקטוק נמכרים על ידי חברה שרשומה בסינגפור (Seitu) ושייכת לבייטדאנס, החברה האם של טיקטוק. הפייננשל טיימס חשף, בעזרת מקורות בתוך החברה, שהמוצרים מגיעים מסין

גם ניסיונות להרים מיזמי איקומרס נפרדים לא הצליחו: "בייטדאנס הבינו שהם רוצים לבנות מותג פרטי בבעלותם באפליקציית טיקטוק, במקום אפליקציה עצמאית כמו שיאין (Shein) או טמו (Temu)", הסביר אחד העובדים בבייטדאנס.