צוות ImagenAI (צילום: ImagenIA, יח"צ)
צוות אימג'ן. מקצרת לצלמי אירועים תהליכי עבודה | צילום: ImagenIA, יח"צ

אם יש תחום אחד שהביקוש העולמי בו לא נפגע, זה כנראה שוק האירועים והחתונות. ואם יש סקטור שמרוויח מזה, אלה צלמי האירועים שבשנה שאחרי הקורונה ראו גאות בעסקים. זו הסיבה כנראה לצמיחה ואף לרווחיות שחווה סטארט אפ עריכת הצילומים אימג'ן (Imagen), שנחשף לראשונה במדור יוצאים מהגראז' ב-tech12.

אימג'ן מדווחת היום על גיוס הון בסבב A בהיקף 30 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן Summit Partners האמריקנית והשתתפה בו גם קרן NFX של גיגי לוי-ויס, שהשקיעה בחברה בסבב הסיד 4 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי היה מתוכנן כבר בשלב הסיד ונועד בין השאר למיתוג החברה כשחקן רציני ולהכנה לקראת האפשרות לרכוש מתחרים, אם יופיעו.

בניגוד לרובנו, שמסתפקים ביכולת הצילום של הסמארטפון שלנו, צלמים מקצועיים מקדישים תשומת לב רבה לכל תמונה לפני שהם מוסרים אותה, מלטשים את מידת החשיפה, ניגודיות, איזון לבן, עושר הצבעים, כל מה שמשקף את הסגנון היצירתי שלהם. אלא שכשמדובר באלפי תמונות, נוצר תור ארוך של זוגות שהתחתנו וממתינים חודשים לקבלת הצילומים.

הטכנולוגיה שפיתחה אימג'ן מאפשרת לצלמי אירועים לקצר את תהליכי העבודה על ידי עריכה אוטומטית של אלפי התמונות, תוך שמירה על סגנון העריכה המאפיין אותם. המערכת מבוססת על אלגוריתם בינה מלאכותית שמאומן על כל משתמש בנפרד, עוקב אחרי העריכה שלו ויודע לתקן ולשפר את עצמו, כך שבתמונות הבאות נדרשת אפילו פחות התערבות של הצלם.

יותם גיל, מנכ"ל החברה: "אנחנו חווים ברמה היומית פידבק מאנשים, שמספרים שהמערכת מורידה להם לחץ נפשי. הם חווים לחץ נפשי בגלל הדדליינים שהם צריכים לעמוד בהם. אחד מהם פרסם בלוג ובו הציג את נתוני איכות השינה שלו מהאייפון והראה איך היא השתפרה מאז התחיל להשתמש באימג'ן"

כיום החברה עורכת מעל ל-150 מיליון תמונות בשנה וחוסכת מיליוני שעות עבודה ידנית בכל חודש ללקוחות, שהם צלמים מקצועיים וחברות לעריכת צילומים. "השוק הזה לא היה קיים לפנינו. עשינו רעידת אדמה בשוק הזה והתוצאה היא גדילה מהירה ויכולת לבנות מותג ולהגיע לעוד משתמשים", אומר יותם גיל, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, כשהוא מסביר את התעניינות המשקיעים בחברה. "זה שאנחנו רווחיים היה מאוד חשוב להם, וכמובן העובדה שמדובר בתחום קריאטיבי שמתחבר לעולמות כלכלת היוצרים".

ההייטק במצב קשה, אתם בכלל רווחיים. בשביל מה הייתם צריכים את הגיוס הזה?
"הגיוס הזה בא דבר ראשון כי היה אפשר. אנחנו במצב מאוד טוב ולמרות המצב הקשה בשוק החברה שלנו מאוד אטרקטיבית. התלבטנו אם לגייס כי השוק לא במצב טוב ויכול להיות שזה סתם לבזבז זמן. אבל יחסית זה היה תהליך מהיר בגלל שאנחנו בצמיחה מאוד מהירה והנתונים הפיננסיים מאוד טובים. והיה גם חשוב לנו שזה יהיה השותף הנכון ומצאנו את זה בקרן סאמיט פרטנרס שהשקיעה בנו".

בעקבות ההשקעה הצטרף סטפן פייר, שותף מנהל בקרן סאמיט פרטנרס, לדירקטוריון החברה. "אנחנו מאמינים שאימג'ן מציגה פתרון חדשני אמיתי לתעשיית הצילום המקצועי עם יישומיות על פני מגוון תחומים בכלכלת היוצרים, שבהם נדרשות כמויות גדולות של תמונות - אירועים, איקומרס תיירות ועד נדל"ן, אוכל, ספורט ופורטרטים", אומר פייר.

עד כה עיקר החדירה של אימג'ן לשוק היתה אורגנית. המוצר של החברה זכה להתעניינות, הופיע בפוסטים ובסקירות בקבוצות. אחר כך נכנסו גם משפיעני רשת בתחומי הצילום המקצועי והגדילו את מעגלי המתעניינים הרלוונטיים ביותר כקהל היעד של המוצר. "אנחנו חווים ברמה היומית פידבק מאנשים, שמספרים שהמערכת מורידה להם לחץ נפשי. הם חווים לחץ נפשי בגלל הדדליינים שהם צריכים לעמוד בהם. אחד מהם פרסם בלוג ובו הציג את נתוני איכות השינה שלו מהאייפון והראה איך היא השתפרה מאז התחיל להשתמש באימג'ן". עכשיו, עם ההתרחבות בשיווק, החברה נכנסת גם לפרסום מטורגט באמצעות פלטפורמות פייסבוק וגוגל. "המותג הפך למוכר ואנשים מחפשים אותנו, אנשים מגיעים אלינו בכוונה", אומר גיל.

חברת אימג'ן הוקמה ב-2020 על ידי יותם גיל המנכ"ל, יואב חי ה-CTO, ורון אורן, ה-COO. החברה שהתחילה כבוטסטראפ הפכה בתוך שנה לרווחית. היא גייסה סיד בספטמבר 2021 לטובת גיוס עובדים והמשך צמיחה. וצמחה בתוך שנתיים משלושה יזמים ל-50 עובדים.

המשבר הנוכחי בשווקים משפיע על ביקושים?
"בינתיים אנחנו רואים רק צמיחה ועלייה. אנשים ממשיכים להתחתן. מי שקבע חתונה לא יבטל אותה ומי שמתחתן צריך צלם. גם בחתונה קטנה וצנועה, ברוב המקרים יביאו צלם".

מה התוכניות לשנה הקרובה?
"אנחנו מוציאים בימים הקרובים גרסת בטא של מוצר חדש שלנו, שמסנן תמונות: הוא מוצא עבור הצלם את התמונות הכי טובות באוסף, שזו משימה צורכת הזמן השנייה אחרי עריכת התמונות. מעבר לזה אנחנו מתכוונים להנגיש את המוצרים לקהלים יותר גדולים, בין אם זה לז'אנרים נוספים של צלמים מקצועיים ובין אם לצלמים פחות מקצועיים - צלמים בעלי מצלמות מקצועיות שגם עורכים את התמונות שלהם, אבל לא בהכרח עוסקים בזה לפרנסתם. יש קהל חובבים ענק של עשרות מיליונים בעולם ואנחנו חושבים שאנחנו יכולים מאוד לעזור להם".

גיל: "אנחנו מתכוונים להנגיש את המוצרים לקהלים יותר גדולים, בין אם זה לז'אנרים נוספים של צלמים מקצועיים ובין אם לצלמים פחות מקצועיים - צלמים בעלי מצלמות מקצועיות שגם עורכים את התמונות שלהם, אבל לא בהכרח עוסקים בזה לפרנסתם"

חשבתם על AI גנרטיבי שייצור צילומים עבור הצלמים?
"אני לא שולל, אבל הצלמים מאוד רגישים לתיעוד האמת. הם חוששים מהיום שבו האמת לא תהיה ברורה. בינתיים יש לנו יכולת לזהות חלקים בתמונה ולערוך אותם בצורה מותאמת – למשל אנשים או שמיים. אבל מחשש מפגיעה במהימנות התמונה אנחנו לא משחקים בלייצר דברים בתמונה או לשנות את התמונה כך שלא תהיה נאמנות למקור. ביקשנו את המשתמשים לתאר את סגנון העריכה שלהם בשלוש מילים, והטרנד העיקרי היה טבעיות, אותנטיות".

גיגי לוי-ויס, מייסד שותף בקרן NFX, אומר: "מדובר בחברה עם מוצר שמקל באופן משמעותי מאוד על כאב המשותף להמון צלמים בכל העולם. התאמתו המושלמת לשוק באה לידי ביטוי באהבה ונאמנות גבוהה מצד אלפי לקוחות. NFX אוהבת להשקיע בפתרונות המקלים ומשפרים את תהליכי העבודה של עסקים קטנים ובינוניים והרעיון להכניס בינה מלאכותית כדי לייצר אוטומציה בפעילות שהייתה עד כה ידנית ומתישה הוא סוג הדברים שאנחנו מאמינים בו מאוד".