גיא גולדשטיין, נסים טפירו ואלון חו (צילום: NEXT)
מייסדי החברה, גיא גולדשטיין, אלון חורי וניסים טפירו | צילום: NEXT

היוניקרון נקסט אינשורנס מצטרף גם הוא לפיטורים עם הודעה על צמצום של 17% בכוח האדם. החברה סירבה לנקוב במספר מפוטרים מדויק, אבל לפי פרסומים אחרונים העסיקה כ-900 איש ואישה טרום הצמצומים. מרבית המפוטרים, לפי נקסט, בארה"ב ולא בישראל.

נקסט הוקמה לפני כ-6 שנים על ידי גיא גולדשטיין, אלון חורי וניסים טפירו - צוות מנוסה שכבר חתום על האקזיט של חברת הפינטק Check (נמכרה לאינטואיט ב-360 מיליון דולר). החברה עוסקת בתחום הביטוח לעסקים קטנים ופועלת בארה"ב. בינואר השנה התראיין חורי ל-tech12 ואמר שהחברה שילשה את היקף פעילותה בשנה האחרונה והגיעה למכירות של 650 מיליון דולר (ב-GWP, חישוב הכנסות שנתיות חוזרות, הרווח בתחום האינשורטק), שהם 1.8 מיליון דולר ליום. זאת בעקבות הסכם שיתוף פעולה עם אמזון ורכישת חברות ביטוח אמריקאיות לאורך השנה. החברה מעניקה ביטוחים ל-300 אלף לקוחות בארה"ב.

אלון חורי בראיון ל-tech12 בינואר: "אני עשיתי תוכנית 5 שנים קדימה ואני דואג שיהיה לי הון זמין מעבר למה שאני צריך ואם יש לי הזדמנות אני אוסיף עוד חתיכה. את הכסף סופרים במדרגות"

כשנשאל באותו ראיון על מחיקת השוויים של חברות האינשורטק הנסחרות והאם הוא חושב שמדובר בזמן טוב לגייס הון בתחום, ענה חורי: "אנחנו לא מחפשים את הזמן הטוב אלא מסתכלים מלמעלה למטה. אני עשיתי תוכנית 5 שנים קדימה ואני דואג שיהיה לי הון זמין מעבר למה שאני צריך ואם יש לי הזדמנות אני אוסיף עוד חתיכה. מי שמחפש תקרה יפגוש רצפה - כולם מחפשים ולואציות גדולות ומי שמקבל אותה עכשיו זה לא באמת משנה. את הכסף סופרים במדרגות. השאלה אם הכסף יקר או זול היא שאלה של דילול ההבדלים האלה הם באחוזים בודדים ולא באמת פרמטר שמשחק לתוך המשוואה הזו. לדעתי זו הסתכלות מוטעית. חברות צריכות להסתכל כל המפה שהן תכננו לעצמן".

נקסט גיסה עד היום כ-880 מיליון דולר, בין השאר מקרנות כמו FinTLV Ventures ו-Battery Ventures וגם אלטשולר שחם, הראל, מגדל ופועלים. הגיוס האחרון שלה, במרץ 2021, נעשה לפי שווי של 4 מיליארד דולר.
מנקסט אינשורנס נמסר: "זו הייתה החלטה קשה מאוד, אבל אנחנו עושים צמצום בכוח העבודה כדי להסתגל לסביבה המאקרו-כלכלית המחריפה. בשש השנים האחרונות מאז הקמתנו, השקענו רבות בבניית בסיס המוצר שלנו, בהגדלת ערוצי גיוס הלקוחות שלנו, בשנת 2021 שילשנו את הפעילות העסקית והחברה בדרך להכנסה שנתית צפויה בהיקף של 800 מיליון דולר ב-2022. עם זאת, בהתייחסות לחזון ארוך טווח של החברה המתמקד במעבר לרווחיות, עלינו לצמצם את כוח האדם שלנו ב-17%, שרוב התפקידים המושפעים מכך הם בארה"ב".