נטפליקס (צילום: Charley Gallay / Stringer, getty images)
נטפליקס. תחרות צמודה מיוטיוב | צילום: Charley Gallay / Stringer, getty images

ענקית הסטרימינג האמריקאית נטפליקס פרסמה הלילה (רביעי) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023. לפי הדוחות, לחברה נוספו ברבעון בסך הכל 1.75 מיליון מנויים חדשים - נמוך מתחזיות האנליסטים בוול סטריט, שצפו תוספת של 2.06 מיליון מנויים. בסיס המנויים של נטפליקס מסתכם בכ-232 מיליון מנויים, נכון לסוף מרץ.

יחד עם פרסום הדוחות, מסרה נטפליקס כי היא דוחה את המהלך הרחב של מניעת שיתוף הסיסמאות בפלטפורמה שלה. במקור, נטפליקס הודיעה שהמהלך יושק בסוף הרבעון הראשון, אבל כעת הודיעה שהיא תשיק אותו רק במהלך הרבעון השני.

נטפליקס דוחה את המהלך הרחב של מניעת שיתוף הסיסמאות בפלטפורמה שלה. במקור, התוכנית היתה שהמהלך יושק בסוף הרבעון הראשון, אבל כעת הודיעה שהיא תשיק אותו רק במהלך הרבעון השני

"אמנם זה אומר שחלק מהגידול הצפוי בהכנסות יבוא ברבעון השלישי ולא ברבעון השני, אך אנו מאמינים שהדבר יביא לתוצאה טובה יותר הן מצד המנויים והן מצד העסק שלנו", אמרה החברה. נטפליקס ציינה כי ראתה את ההשפעה על צמיחת המנויים שלה בשווקים הבינלאומיים שבהם כבר השיקה את המהלך הזה.

נפרדת מה-DVD

נטפליקס היא עדיין החברה המובילה בשוק הסטרימינג העולמי. ואולם, קשה לה לצמוח באופן משמעותי, וזאת לאור ההאטה הכלכלית בעולם והתגברות התחרות בשוק, שבארה"ב הוא כבר נעשה רווי למדי.

נטפליקס אף צירפה תרשים לדוחות שבו הראתה בבירור את התחרות מול יוטיוב: בארה"ב ליוטיוב נתח שוק של 8% - בעוד שלנטפליקס יש נתח של 7% בלבד. בשווקים אחרים כגון מקסיקו וברזיל, הפער אף גדול יותר לרעתה של נטפליקס. 

בתוך כך, נטפליקס הודיעה ביום שלישי בערב כי היא תפסיק את מכירות ה-DVD לאחר 25 שנים. החברה, שעסקי הדי.וי.די שלה הצטמצמו כשהיא התרחבה ועברה לפעילות סטרימינג, מסרה כי היא תשלח את מעטפות הדי.וי.די האדומות האחרונות שלה ב-29 בספטמבר. לדברי החברה, "המעטפות האדומות האיקוניות האלה שינו את הדרך שבה אנשים צפו בתוכניות ובסרטים בבית - והן סללו את הדרך למעבר לסטרימינג".

רווח נקי מעל לתחזיות

החברה רשמה ברבעון הכנסות של 8.16 מיליארד דולר, כ-0.2% מתחת לקונצנזוס התחזיות של האנליסטים בוול סטריט, שצפה הכנסות של 8.18 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, סיכמה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 2.88 דולרים למניה - מעל לתחזיות האנליסטים, שצפו רווח של 2.86 דולרים למניה.

במבט קדימה, נטפליקס צופה ברבעון השני הכנסות של 8.242 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.86 דולרים למניה. האנליסטים בוול סטריט ציפו לרבעון שני חזק יותר, עם הכנסות של 8.476 מיליארד דולר ורווח של 3.05 דולר למניה.

המנכ"לים המשותפים של נטפליקס טד סרנדוס (שמאל) וגרג פיטרס (ימין) (צילום: Emma McIntyre, getty images)
המנכ"לים המשותפים של נטפליקס טד סרנדוס (שמאל) וגרג פיטרס (ימין), ביניהם סקוט שטובר מנהל מחלקת הסרטים | צילום: Emma McIntyre, getty images

מניית נטפליקס (NASDAQ: NFLX), שסגרה את יום המסחר בשער של 333.70 דולר, לאחר עלייה יומית קלה של 0.3%, התחילה בצניחה דרמטית של כ-10% מיד לאחר פרסום הדוחות, אך בדקות שלאחר מכן הירידות התמתנו ונכון לכתיבת שורות אלה, המנייה אף עברה לעליות קלות ומיד חזרה לירידות מתונות של כמה עשיריות האחוז. מחיר המניה של נטפליקס השלים עלייה של יותר מ-13% מתחילת השנה, וכעת משקף לחברה שווי שוק של 148.18 מיליארד דולר. נכון לתחילת השבוע, כמחצית מהאנליסטים שמסקרים את נטפליקס נותנים למניה שלה המלצת ״קנייה״.

שוק המניות נסגרו ביום שלישי כמעט ללא שינוי. מדדי דאו ג׳ונס ונאסד״ק ירדו ב-0.03% וב-0.04% בלבד, בהתאמה, בעוד מדד S&P 500 עלה ב-0.09%.

תעשיית הסטרימינג העולמית פרחה לפני מגפת הקורונה ובמהלכה, אבל בתוך כך גם "שרפה" הרבה מאוד מזומנים בגלל התחרות הגוברת בתוכה. הלחץ לקצץ בהוצאות ולשפר את שורת הרווח אילץ את נטפליקס ואת וולט דיסני לפטר השנה מאות עובדים, בעוד שהמתחרה וורנר ברדרס דיסקברי מיזגה באחרונה את פעילויות הסטרימינג של HBO Max ושל דיסקברי תחת השירות החדש, Max.