מרגרט וסטגר, הממונה על התחרות בנציבות האירופית (צילום: shutterstock)
מרגרט וסטגר, ראש תחום התחרות באיחוד האירופי | צילום: shutterstock

נציבות האיחוד האירופי מאשימה את גוגל בהתנהלות לא תחרותית בתחום הפרסום ועשויה לחייב אותה למכור חלק מהפעילות שלה בתחום. בתום שנתיים מתחילת החקירה, הודיעה היום נציבות האיחוד האירופי (הזרוע הביצועית של האיחוד) שגוגל היא שחקנית דומיננטית בשוק האירופי בכל מה שקשור למערכות המאפשרות הצגת פרסומות באתרים ובתחום של כלים פרוגרמטיים לרכישת מודעות. החברה, לטענת הנציבות, ניצלה את הדומיננטיות הזו לפחות מאז 2014.

"מוכרת שטחי פרסום"

הטענה העיקרית של האיחוד היא שגוגל, כמי שמחזיקה בכמויות עצומות של דאטה ובשטחי פרסום, השתמשה בשירותי התיווך שלה עצמה לרכישת מודעות וזאת על פני שירותי המתחרים. מבחינת האיחוד, רק הטלת חובה על גוגל להיפרד מחלק משירותיה תספק מענה לחשש לגבי התחרותיות שלה: "היא אוספת נתוני משתמשים, מוכרת שטחי פרסום ופועלת כמתווכת בתחום פרסום מקוון", מסרה ראש תחום התחרות באיחוד האירופי מרגרטה וסטגר בהצהרה שדווחה ב-CNBC.

לאחר הצגת טענות האיחוד האירופי, לחברה האם של גוגל, אלפאבית, תהיה עכשיו הזדמנות להשיב בכתב ולבקש שימוע בעל-פה

לאחר הצגת טענות האיחוד האירופי, לחברה האם של גוגל, אלפאבית, תהיה עכשיו הזדמנות להשיב בכתב ולבקש שימוע בעל-פה. הכנסות גוגל מפרסום הסתכמו ב-225 מיליארד דולר בשנת 2022.

גוגל: החקירה לא חדשה

דן  טיילור, סגן נשיא לפרסום בגוגל אמר בתגובה כי "כלי טכנולוגיית הפרסום שלנו עוזרים לאתרים ואפליקציות לממן את התוכן שלהם, ומאפשרים לעסקים בכל הגדלים להגיע ביעילות ללקוחות חדשים. גוגל נשארת מחויבת ליצור ערך עבור השותפים והמפרסמים שלנו במגזר המאוד-תחרותי הזה. החקירה של הנציבות מתמקדת בהיבט צר של עסקי הפרסום שלנו ואינה חדשה. אנחנו לא מסכימים עם השקפת הנציבות ונגיב בהתאם".