ת'רדס, הרשת החברתית החדשה של מטא (צילום: Ascannio, shutterstock)
ת'רדס. קצב הצטרפות מרשים | צילום: Ascannio, shutterstock

 רוצים שנאמ;לק לכם את חדשות ההייטק ישירות למייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>>

מזל טוב! רשת חברתית חדשה עלתה לאוויר. אוקיי, חדשה-ישנה. ת'רדס (Threads) מבית מטא מבוססת ברובה על אינסטגרם ונועדה להיות התשובה של צוקרברג לטוויטר. מאז שאילון מאסק רכש את טוויטר וביצע בה שלל שינויים - לא מעט משתמשים רוצים לנטוש את הספינה הטובעת הזאת, ובאמת בחודשים האחרונים כתבנו כאן על הפלטפורמות האלטרנטיביות שניסו למשוך אליהם את הנוטשים, דוגמת מסטודון ובלוסקיי, ועכשיו גם מטא רוצה לנצל את המומנטום. אתמול בלילה, אחרי כמה שבועות של שמועות וקמפיין אינטרנטי, ת'רדס הפכה זמינה גם למשתמשי אייפון וגם למשתמשי אנדרואיד. לקחנו את האפליקציה לסיבוב ויש לנו כמה מסקנות ראשונות.

1. ההישענות על אינסטגרם הולכת להיות היתרון המשמעותי הגדול של ת׳רדס. הממשק של ת'רדס מזכיר מאוד את אינסטגרם: שם המשתמש, תמונת הפרופיל וגם החברים - כולם נשלפים משם, האייקונים זהים ואת הלוג-אין עושים מאינסטגרם ישירות. וזה עובד: צוקרברג כתב בת׳רד הפרטי שלו שתוך שעתיים מרגע פתיחתה 2 מיליון משתמשים כבר הצטרפו, ועברו מאז כמה שעות טובות. מאז עדכן ה-BBC כי כבר יש 10 מיליון מצטרפים חדשים. אם הנתון הזה נכון, ת'רדס יהיה גיים צ׳יינג׳ר משמעותי לעולם הרשתות החברתיות.

Post by @zuck
View on Threads

2. לעומת טוויטר, יש רק פיד אחד, והוא דומה יותר ל-For You הצעיר יחסית של טוויטר. כלומר, חלק מהמשתמשים שתעקבו אחריהם יופיעו לכם, אבל הרבה מאוד משתמשים שאתם לא עוקבים אחריהם יקפצו לכם פתאום בפיד. הסיבה לכך היא שת׳רדס מבוססת על הגרף של אינסטגרם (האלגוריתם שמציג בפיד אינסטגרם תוכן מבוסס חברים משותפים ולייקים). מה זה אומר? שההתנהגות שלכם בפלטפורמה של אינסטגרם, שמבוססת כזכור על תמונות וסרטוני וידאו - תשפיע על מה שהפיד שלכם יראה לכם בת'רדס, שמבוססת על טקסט. אם למשל אתם אוהבים צבים, וראיתם ואהבתם כמה תמונות של צבים באינסטגרם, אז הפתעה! עכשיו תוכלו לצרוך ולהיחשף להרבה מאוד מידע על צבים מאנשים שכותבים על צבים.

זו יכולה להיות בעיה בעתיד. טוויטר פרחה והצליחה כי היא ידעה לשלב היטב בין הרבה תוכן שעקבתם אחריו באופן פעיל, לבין קצת תוכן שהגיע אליכם דרך תחומי העניין שלכם והאנשים שאתם עוקבים אחריהם. בת׳רדס היחס הוא הפוך: את רוב האנשים שתראו בפיד אתם בכלל לא תכירו. מטא מהמרת על ההצלחה של הגרף של אינסטגרם ויוצאת מנקודת הנחה שהוא יודע מה באמת מעניין אתכם, אבל כל מי שגלש באינסטגרם בחודשים האחרונים יודע שהפלטפורמה קצת השתגעה והיא רחוקה מלהיות אידאלית ומותאמת באמת לתחומי העניין שלנו. נותר לראות תוך כמה זמן תצליח מטא לאזן את הפיד בת'רדס, או מתי - כמו בטוויטר - ייפתח שם פיד נוסף שמורכב אך ורק מהחשבונות שאתם רוצים לעקוב אחריהם.

צוקרברג כתב בת׳רד הפרטי שלו שתוך שעתיים מרגע פתיחתה 2 מיליון משתמשים כבר הצטרפו לאפליקציה החדשה, ועברו מאז כמה שעות טובות. מאז עדכן ה-BBC כי יש כבר 10 מיליון מצטרפים חדשים. אם הנתון הזה נכון, ת'רדס יהיה גיים צ׳יינג׳ר משמעותי בעולם הרשתות החברתיות

3. עברית שפה קשה. גם ערבית. ות׳רדס כרגע מיישרת הכל לשמאל כאילו מדובר באנגלית. כשזו רשת שמבוססת טקסט, זה נראה רע וזה מבלבל. נראה כמה זמן ייקח למטא לטפל בעניין.

4. ממשק הווב של ת׳רדס לא טוב. ממש כמו אינסטגרם, האפליקציה בעצם מסמנת למשתמשים שלה שעדיף להם להשתמש במובייל ולא במחשב. אחד הדברים שעשו את טוויטר למה שהיא זו העובדה שטוויטר יכולה להיות גם אישית וגם כלי עבודה, גם מקור טוב למידע ועדכונים בזמן אמת, וגם מקום כיפי. בשביל זה צריך גם ממשק ווב טוב וגם ממשק מובייל טוב. כדאי שמטא תתעורר, כי בלי ממשק ווב - ת׳רדס תהיה רק חצי שימושית.

5. ת׳רדס מאוד דומה לטוויטר. מאסק יכול לצחוק על זה עד מחר, אבל זה היתרון הגדול שלה. הפיד כרגע רק בימיו הראשונים, אבל מטא כבר עכשיו יכולה לנתח את ההתנהגות של היוזרים ובהתאם לשפר את הפיד. ואם הפיד לא ישתפר? היא תהפוך להיות עוד אפליקציה שהורדנו, ניסינו, התאכזבנו, ולא פתחנו אותה מאז שוב. צוקרברג שלח אגרוף ראשון בקרב, ונכון לעכשיו זו נראית כמו מהלומה כואבת, אבל הקרב הזה עדיין רחוק מלהסתיים.