טיק טוק, Tik Tok (אילוסטרציה: DANIEL CONSTANTE, shutterstock)
טיק טוק. מאפשרת חשיפת תכנים למבוגרים בלבד | אילוסטרציה: DANIEL CONSTANTE, shutterstock

טיקטוק אמנם נחשבת לרשת החברתית שבוחרים בה רוב הצעירים, אבל שני צעדים חדשים הולכים להפוך אותה לרשת למבוגרים בלבד. בצעד הראשון, טיקטוק מעלים את הגיל המינימלי לשידור חי מ-16 ל-18. עד עכשיו, כל משתמש מעל גיל 16 עם למעלה מאלף עוקבים יכל להתחיל שידור חי באפליקציה. מעוד חודש, החל מ-23 בנובמבר, רק מי שמלאו לו 18 יוכל לעשות את זה.

בנוסף, רק מי שמלאו לו 18 יוכל לגשת לשירותי המונטיזציה של טיקטוק. הצעד הזה משמעותי כי שידורים חיים הם אחת הדרכים היחידות שבהם יוצרים עושים כסף מהיצירה שלהם לטיקטוק. הם יכולים לבקש למשל טיפים כספיים מהצופים שלהם.

בנוסף, יוצרים יוכלו לסמן את השידור החי שלהם ככזה המתאים למבוגרים בלבד, ובכך למנוע מילדים מתחת לגיל 18 לצפות בו. טיקטוק טוענת שזה על מנת לאפשר ליוצרים לדבר על חוויות חיים שאינן מתאימות לצעירים, או לאפשר ליוצרי קומדיה ליצור ערוצים עם תכנים שפחות הולמים ילדים.

כמו כן, טיקטוק תגביל את הגישה לתוכנת ההודעות הישירות בשירות לבני 16 ומעלה.

בשנה האחרונה טיקטוק שמה דגש גובר על אפשרות השידורים החיים בה. בעבר, גם פייסבוק וגם טוויטר ניסו לפתח את האפשרויות לשידורים חיים ברשתות החברתיות. טוויטר סגרה את האופציה לשדר וידיאו בלייב, בעוד פייסבוק הזניחה את מוצר הלייב בפלטפורמה שלה, אבל הוא עדיין קיים. לפני כחודש, דיווח האתר rest of world כי חברת האם של טיקטוק, bytedance משתפת פעולה עם סוכנויות שמייצגות אינפלואנסרים, במטרה ליצור רשת של משתמשים שמשדרים תכנים בלייב. היוצרים מבקשים טיפים מהצופים, ואלה מתחלקים בין טיקטוק, הסוכנויות והיוצרים עצמם.

כל אלה מעידה טיקטוק, שספגה ביקורת על כך שליוצרים קשה לעשות בה כסף לעומת רשתות חברתיות אחרות, מתכוונת להשתמש בשירותי הלייב שלה כפלטפורמה מובילה ליוצרים שיוכלו גם ליצור קשר עם הקהל וגם לבנות כלכלה חדשה ליוצרים.