FOREVER21 (צילום: Tupungato, shutterstock)
FOREVER21 ספגה את ההפסדים כתוצאה מכישלון הפיתרון של Bolt | צילום: Tupungato, shutterstock

פתרון טכנולוגי של הסטארט אפ Bolt עבור האיקומרס של Forever21 הביא להפסד של מעל ל-150 מיליון דולר לענקית האופנה, כך טוענת חברת Authentic Brands Group, החברה האם שמחזיקה ב-Forever21 בתביעה שהגישה נגד הסטארט אפ. לדבריה, פתרון הרכישה בהקלקה בודדת של בולט - כשל לחלוטין.

Bolt הינו סטארט אפ שפיתח פתרון לייעול תהליך רכישת פריטים אונליין, ומאפשר ללקוחות לבצע רכישה בקליק מכל עמוד של שירות איקומרס, ולא רק מעמוד סל הקניות. כלומר, Bolt מספק פתרון רכישה קל יותר ומהיר, מתוך מחשבה שככל שפעולת הרכישה מתקצרת - כך יהיו פחות חרטות של רוכשים. כתוצאה מכך, הסטארטאפ מפיק רווחים מכל השלמת רכישה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בדרום ניו-יורק, על פי בלומברג, טוענת ABG שבנוסף לכך שלא סיפקה את הסחורה בדמות הטכנולוגיה שהובטחה, Bolt הפריז באופן עקבי באופי השותפות שלו עם מותגי ABG כדי להצביע על כך שיש לו יותר לקוחות - על מנת למשוך משקיעים נוספים לסטארט אפ.

ABG טוענת ש-Bolt השתמשו במותגי החברה בגיוס השקעות למרות שרק שניים מהמותגים של ABG - החברות Forever21 ולאקי ברנדס, השתמשו בטכנולוגיה של Bolt. החברה האשימה את הסטארט אפ בכך ש"התעשר שלא בצדק" מהמוניטין של ABG ואף בהונאת משקיעים

בתביעתה, טוענת ABG ששילוב הטכנולוגיה של Bolt באפליקצייה למובייל של Forever21 הביא לקיטון משמעותי במספר הלקוחות שביצעו רכישות באמצעותה.

מלבד Forever21, הענקית ABG מנהלת כיום יותר מ-50 מותגים על פי בלומברג, בהם ג'וסי קוטור, בארני'ס ניו יורק ועוד. סכומי המכירות הקמעונאיות שלה עומד על כ-14 מיליארד דולר בשנה. העסקה מול סטארט אפ התשלומים Bolt, נסגרה באוקטובר 2020 והייתה צעד משמעותי עבורו.

ABG טוענת ש-Bolt השתמשו במותגי החברה בגיוס השקעות למרות שרק שניים מהמותגים של ABG - החברות Forever21 ולאקי ברנדס, השתמשו בטכנולוגיה של Bolt. החברה האשימה את הסטארט אפ בכך ש"התעשר שלא בצדק" מהמוניטין של ABG ואף בהונאת משקיעים.

 לפי Bolt, הטענות של ABG הינן "ניסיון שקוף" שנועד לנהל משא ומתן על תנאי ההסכם בין החברות. הסטארט אפ טוען מצידו כי לא הפר חובת סודיות, מאחר שקיים באופן גלוי את כל מה שקשור לפיתוח הטכנולוגיה עבור החברה

Bolt שלאחרונה שוויה הוערך על פי בלומברג ב-11 מיליארד דולר עם הכנסות של 40 מיליון דולר, טוענים מצידם שבעיות הטמעה לכאורה אינן עדות לכשל בטכנולוגיה של Bolt, ואין בתביעתה של ABG דבר מעבר לבעיות טכניות טיפוסיות להטמעת מוצר מהסוג.

הם הוסיפו, כי הטענות של ABG הינן "ניסיון שקוף" שנועד לנהל משא ומתן על תנאי ההסכם בין החברות. הסטארט אפ טוען מצידו כי לא הפר חובת סודיות, מאחר שקיים באופן גלוי את כל מה שקשור לפיתוח הטכנולוגיה עבור החברה.