waze וייז (צילום: Mohd Syis Zulkipli, שאטרסטוק)
אפליקציית וויז. גוגל משנה את האסטרטגיה | צילום: Mohd Syis Zulkipli, שאטרסטוק

אחרי שאיחדה בין הצוות של וויז (Waze) לצוות של גוגל מפות, גוגל הגיעה לשלב הקיצוצים, כך נחשף באתר CNBC. החברה הודיעה במכתב שנשלח ביום שלישי לעובדים כי היא מקצצת חלק מהמשרות בחטיבת המפות שלה, Geo.

כריס פיליפס, מנהל החטיבה, הודיע לעובדים באימייל כי החברה משנה את האסטרטגיה שלה לגבי וויז ותאחד את מערכת המודעות שבה השתמשה האפליקציה עם מערכת המודעות שבה משתמשים בגוגל. בשל המהלך הזה, יקוצצו אנשים ממחלקות השיווק, מכירות, אנליטיקס ותפעול.

המנהלים יענו לשאלות העובדים

באימייל לא נכתב כמה משרות יקוצצו, אך הובטח כי מנהלים בחברה יענו לשאלות העובדים בישיבה גדולה שתיערך ב-11 ביולי, בה יתאפשר לעובדים לשאול שאלות לגבי העתיד של וויז. בחטיבת וויז עובדים נכון לרגע זה כ-500 עובדים.

בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל. סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית, החברה האם של גוגל, הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים, בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר.

בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל

גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, במה שנחשב לאקזיט הגדול ביותר של מוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ איפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת.

לאחרונה צצו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze Carpool, שפותח לפני כשלוש שנים, נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.

"נספק לעובדים סיוע וליווי"

בינואר גוגל הוציאה לפועל מהלך גדול של קיצוץ עובדים מתוך מטרה לייעל את עבודת החברה ולחסוך בהוצאות. החברה קיצצה 12,000 עובדים, 6% ממצבת כוח האדם שלה. נראה שבחברה עדיין מחפשים דרכים נוספות לאחד מחלקות ולקצץ עלויות.

לאחרונה כתב נועם ברדין, ממייסדי וויז, פוסט שבו סיפר כיצד התנהל המשא ומתן עם גוגל לקניית וויז. ברדין עזב את וויז ב-2020 ומתמקד כעת ברשת החברתית החדשה שהוא הקים, post.news.

מווייז נמסר בתגובה: "גוגל עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים בווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו מעבר ממערכת הפרסום הקיימת של ווייז לטכנולוגית Google Ads. במסגרת המהלך, צומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads, ובהתאם לכך אנחנו נספק לעובדים סיוע וליווי יחד עם פיצויי פיטורים בהתאם לדרישות המקומיות".