ניימאר ופומה (צילום: shutterstock)
שחקן הכדורגל ניימאר. "סלבריטאים מקבלים את התשלום אבל לא צריכים להתייצב לצילומים" | צילום: shutterstock

השימוש בבינה מלאכותית (AI) מגיע גם למפורסמים שיכולים ליצור לעצמם דמויות או כפילי AI לצורכי קמפיינים. אם בעבר מותגים חתמו על הסכמים במסגרתם יוכלו להשתמש בדמותם של פרזנטורים מפורסמים לקידום המוצרים שלהם עם תמונות או וידיאו בהשתתפותם, הרי שכעת הם הופכים לדמויות AI ומשנים את השוק לחלוטין.

"סלבריטאים עדיין מקבלים את התשלום אבל לא צריכים להתייצב לצילומים", אומר מנהל בכיר בסטארט אפ AI ל"וול סטריט ג'ורנל". מספיקות כמה דקות בסטודיו עם סורק תלת ממד שיכול ליצור ייצוגים של המפורסמים שמספיקים לאינספור שעות של תוכן.

בשנה שעברה למשל יצר מותג הספורט פומה (Puma) דמות תלת ממד של הכדורגלן ניימאר בעזרת AI. דמות האווטאר שלו שולבה בין היתר בתוך משחק הרשת פורטנייט שהציג את האופנה החדשה של פומה. אם בעבר חוזים עם ניימאר כללו חובת נוכחות בהשקות או תצוגות אופנה, הרי כעת ההסכם איתו מגדיר את משך הזמן בו פומה יכולה לעשות שימוש בדמותו.

דמותו של הכדורגלן ניימאר, שנוצרה ב-AI בקמפיין של פומה, שולבה בין השאר במשחק פורטנייט. ואם בעבר חוזים עם ניימאר כללו חובת נוכחות בהשקות או תצוגות אופנה, הרי כעת ההסכם איתו מגדיר את משך הזמן בו פומה יכולה לעשות שימוש בדמותו

השימוש ב-AI מאפשר גם ליצור דמויות של כוכבי ספורט כפי שנראו בעבר: מותג סכיני הגילוח ג'ילט למשל השתמש בדמותו של כוכב NFL דיון סנדרס לפרסומת בה הוא נראה במשחק משנת 1989. חברת AI אחרת יצרה דמות צעירה משחקן גולף שכבר חצה את גיל 80.

הקוד האתי למפרסמים - בדרך

השימוש בדמויות הדיגיטליות גם מאפשר יותר שליטה למפורסמים וכן הרחבה של המותג האישי שלהם: במקום שזכויות על תמונות מקמפיין אליו הצטלמו דוגמנים יהיו בידי המותג, פרזנטורים כיום בוחנים דרכים בהן תהיה להם יותר שליטה על הייצוג שלהם. באפריל חשפה הדוגמנית המוכרת אווה הרציגובה דמות וירטואלית שלה שנוצרת בפלטפורמת אפיק גיימס (יוצרת פורטנייט) ויכולה לדגמן בתצוגות אופנה דיגיטליות. הבעלות על הדמות הווירטואלית שייכת להרציגובה ולסוכנות שלה ולא למותג או לסטודיו לצילום.

עם זאת, השימוש הגובר ב-AI בקמפיינים מעלה גם סוגיות כמו שקיפות וחשש מהטעיה. שחקן לבוש בחלוק רופאים בפרסומת "רגילה" עלול לגרום לכך שצופים יראו בכך המלצה רפואית של ממש, ולכן כבר לפני כמה עשורים החלו לסמן "המציג אינו רופא". כעת מקדמת סוכנות הפרסום הבינלאומית הגדולה Ogilvy קוד אתי למפרסמים ולפלטפורמות מדיה חברתית שיעודד אותם לסמן מתי קמפיין משפיענים נוצר בעזרת AI. החברה הודיעה שתסמן ביוזמתה קמפיינים ש-AI סייעה ביצירתם, מדווח הפייננשל טיימס.