אילון מאסק (צילום: Susan Walsh, ap)
אילון מאסק. מנסה למצוא מנועי הכנסות לטווח הארוך | צילום: Susan Walsh, ap

באוקטובר השלים אילון מאסק את רכישת הרשת החברתית טוויטר, ובהמשך היא הפכה מחברה ציבורית לפרטית כך שהמידע על ביצועיה לא חשוף יותר לציבור. כעת מתברר שלצד הטלטלה שעברה החברה עם גלי הפיטורים, גם ההכנסות היומיות ירדו משמעותית: ההכנסה היומית אתמול הייתה נמוכה בלא פחות מ-40% מזו שנרשמה לפני שנה בדיוק, דווח באתר האינפורמיישן. את הדברים חשף מנהל בכיר שאחראי על פיתוח התוכנה של עסקי הפרסום של טוויטר במצגת לעובדים. לדבריו, יותר מ-500 מהמפרסמים המובילים של טוויטר הפסיקו לפרסם בפלטפורמה מאז עברה לידיו של אילון מאסק.

במטרה להחזיר את המפרסמים, יצאה בשבוע האחרון טוויטר במבצע סבסוד מודעות כך שהיא תשווה סכומים שישקיעו מפרסמים בפלטפורמה עד 250 אלף דולר - בקמפיינים שיעלו עד סוף פברואר. מפרסמים רבים נטשו את טוויטר מחשש שאופן הטיפול של מאסק במודרציית התוכן עלול להביא להצגת מודעות לצד תכנים מפוקפקים.

בתחילת השבוע הושבתו מספר שירותי צד ג' שמאפשרים גישה לציוצים מחוץ לפלטפורמת טוויטר ואינם מציגים מודעות. לפי האינפורמיישן, זה מהלך מכוון של טוויטר שנועד למשוך את כל המשתמשים לגשת לרשת רק מהפלטפורמה שלה ולהיחשף לפרסומות. מאסק מנסה כעת למצוא מנועי הכנסות לטווח הארוך מאפיקים שאינם פרסום, אך לשנה הקרובה הוא צופה שהחברה תתקשה לאזן הכנסות מול הוצאות על בסיס תזרים מזומנים חופשי.