לינדה יאקארינו, מנכ"לית טוויטר (צילום: Cindy Ord, getty images)
לינדה יאקרינו. "אילון חושב על העתיד, אני עושה את כל השאר" | צילום: Cindy Ord, getty images

לינדה יאקרינו, מנכ"לית X של אילון מאסק (לשעבר טוויטר), התראיינה לראשונה מאז נכנסה לתפקידה. בראיון ל-CNBC הצהירה יאקרינו שיש לה אוטונטמיה מלאה תחת מאסק, בעלי החברה, שמינה אותה למנכ"לית ושמר על תפקיד מנהל המוצר של טוויטר. "חלוקת התפקידים ביני ובין אילון ברורה", אמרה. "אילון עובד על קידום המיתוג מחדש ולהתכונן אל העתיד, ואני אחראית על כל השאר. לנהל את החברה, משותפויות לצדדים המשפטיים, למכירות ולכספים".

יאקרינו עדכנה בין היתר כי בתום הפיטורים ההמוניים שהתבצעו עם רכישתה בידי מאסק, החברה התייצבה על 1,500 עובדים לעומת 8000 בשיא. על הפיטורים הללו, שהתרחשו לפני שנכנסה לתפקיד, אמרה שהם היו "תרגיל הכרחי מאוד במשמעת תקציבית".

אילון מאסק על רקע טוויטר X (צילום: bluecat_stock, Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק. עיבוד: tech12)
אילון מאסק. נשאר כמנהל מוצר | צילום: bluecat_stock, Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק. עיבוד: tech12

בראיון שסיפק מעט תשובות מגובות נתונים והרבה סיסמאות שנשמעו בעבר גם ממאסק, שבה יאקרינו וחזרה על המסר כי חופש הביטוי נמצא בראש האג'נדה של החברה כיום. יאקרינו הקטינה את ההשפעה של הציוצים הרעילים הרבים שמאסק עצמו מפרסם בטוויטר על מעמדה של הפלטפורמה והבהירה שהיא לא רואה בהם בעיה. "[התבטאויות כמו של מאסק] מוסיפות מוטיבציה לתפקיד שלי, להבטיח שכולם - כולל אילון - יהיו זכאים לדעה משלהם. כולנו עושים דברים שאולי לא היינו עושים בדיעבד", אמרה. "ובכל הנוגע למפרסמים שאולי פועלים בתגובה לציוצים שלו, או של כל אדם ספציפי - הם מקבלים עוד ועוד תזכורות לכך שהבעיה היא לא בציוצים של אדם זה או אחר, אלא בתהודה שנוצרת, בקהילה של חצי מיליארד אנשים שמהווים הזדמנות".

להשתחרר מטוויטר

מאז שמאסק רכש את טוויטר, חוותה הרשת בריחה של מפרסמים, בין היתר על רקע הפיטורים ההמוניים בצוות הבטיחות והאמון של הפלטפורמה וההקלה המשמעותית שהנהיג מאסק בתכנים הפוגעניים שמותר לצייץ. שני המהלכים הללו הקפיצו דרמטית את כמות ההתבטאויות האלימות והתכנים הקונספירטיביים בפלטפורמה. "בכל המדדים האובייקטיביים, X היא פלטפורמה הרבה יותר בטוחה ובריאה היום ממה שהיא הייתה לפני שנה", הדגישה. ברחבי הרשת עיתונאים בתחום חלקו על המשפט הזה, וחלקם אף טענו שהוא שקרי לחלוטין.

יאקרינו, שמגיעה מרקע של שיווק ופרסום, הקדישה חלק ניכר מהראיון לנסות לשכנע כי טוויטר נותרה סביבה בטוחה - למפרסמים, כמובן, לא בהכרח למשתמשים. השבתם לפלטפורמה זו משימתה העיקרית. היא הדגישה כי הצוות האמון על הבטיחות בפלטפורמה "בריא יותר" משהיה כשהחברה הייתה ציבורית, וטענה שלמפרסמים כיום "מוגנים יותר מהסיכון שהמותגים שלהם יופיעו לצד תוכן שעלול להיות פוגעני".

"ציוצים כמו של מאסק מוסיפים מוטיבציה לתפקיד שלי, להבטיח שכולם - כולל אילון - יהיו זכאים לדעה משלהם. כולנו עושים דברים שאולי לא היינו עושים בדיעבד"

על המעבר לשם והמיתוג "X" על פני טוויטר, ציינה יאקרינו כי המהלך מבטא "יציאה לחופשי מטוויטר". לדבריה, שינוי השם והלוגו מאפשר לחברה בגלגולה החדש "להשתחרר מתודעה של 'מורשת'". "אם היינו נשארים טוויטר, או כל שם מותג ישן, השינוי היה יכול להיות מינימלי בלבד, והיו נותנים לנו ציונים בתעודה של 'המורשת'. ב-X אנחנו חושבים על כל מה שאפשרי, לא בשינויים מינימליים שמבטאים מה לא אפשרי". בשולי הדברים, יאקרינו הוסיפה להשתמש במונח "ציוצים" לכל אורך הראיון.

לסיום, התייחסה יאקרינו למה שבסופו של דבר הכי מעניין: היא טוענת שהקרב בין מאסק לצוקרברג עדיין על הפרק. "אילון מתאמן לקראתו", היא אמרה. "זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לחסות מותגית".