אילון מאסק  (צילום:  Taylor Hill , getty images)
מאסק במסיבת "ליל כל הקדושים", השבוע. דוחף לשינויים במודל ההכנסות | צילום: Taylor Hill , getty images

אילון מאסק ממשיך לחפש דרך להכניס כסף לטוויטר שאינה מפרסומות. אחרי שהודיע כי משתמשי טוויטר בלו ייאלצו לשלם שמונה דולר בחודש עבור וי כחול ליד השם וקדימות בהודעות תגובה, מאסק דוחף לפיצ׳ר חדש שיאפשר למשתמשים לפרסם סרטוני וידאו בתשלום.

הוושינגטון פוסט מדווח כי בטוויטר כבר עובדים על הפיצ׳ר החדש, שיאפשר לכל משתמש לפרסם סרטון וידאו מאחורי חומת תשלום, כשטוויטר תיקח אחוז מכל תשלום. המשתמשים יוכלו לבחור כמה לגבות עבור כל סרטון, כשהמחירים המוצעים הם 1, 2, 5 או 10 דולר. שירות שבו ניתן לפרסם סרטוני וידאו בתשלום יכול להכניס את טוויטר לתחרות ישירה עם אתרים למבוגרים בלבד.

מאסק דוחף לשחרר את הפיצ׳ר החדש בתוך שבוע-שבועיים, זאת אף שהצוות המפתח סימן את הפיצ׳ר כבעל סיכון גבוה. עובדי טוויטר ציינו שהפיצ׳ר מעמיד את טוויטר בפני בעיות של זכויות יוצרים, אמון בין יוצרים למשתמשים, ובעיות משפטיות. למרות הבעיות הרבות, לצוות המשפטי של טוויטר יהיו שלושה ימים בלבד להעביר את הפיצ׳ר ביקורת פנימית לקראת שחרור.

עובד טוויטר אמר לוושינגטון פוסט כי הוא מעריך שאכן השימוש בפיצ׳ר החדש יהיה למטרות של תוכן פורנוגרפי לפחות באופן חלקי. טוויטר מעריכה כי 13% מהתוכן המפורסם בה כיום הוא תוכן למבוגרים בלבד

עוד לפני שמאסק קנה את טוויטר, היא הייתה הרשת החברתית היחידה מהרשתות הגדולות שאיפשרה פרסום של תוכן הכולל עירום. עובד טוויטר אמר לוושינגטון פוסט כי הוא מעריך שאכן השימוש בפיצ׳ר החדש יהיה למטרות של תוכן פורנוגרפי לפחות באופן חלקי. טוויטר מעריכה כי 13% מהתוכן המפורסם בה כיום הוא תוכן למבוגרים בלבד.

ב-Mock Up לשירות החדש, נראה ציוץ שבו ארבע תמונות, מהן שלוש אפשר לראות והרביעי מוסתר על ידי הכיתוב ״צפה תמורת דולר אחד״. משתמשים שלא שילמו עבור הוידאו יוכלו עדיין לעשות לייק או ריטוויט לציוץ.

רוב המפרסמים הגדולים מעדיפים שתוכן שלהם לא יופיע ליד תוכן למבוגרים בלבד. לכן נשאר לראות כיצד טוויטר יכולים לשמור על המפרסמים הגדולים שלהם בזמן שהם מאפשרים פיצ׳רים חדשים שידחפו משתמשים לפרסם תוכן פורנוגרפי.

באוגוסט האחרון חשף אתר ה-Verge כי במהלך האביב הקודם טוויטר בחנה כניסה לתחום הבידור למבוגרים במודל הדומה לפלטפורמת OnlyFans - אך נסוגה לאחר שהבינה כי המהלך ידרוש השקעה גדולה באיתור וסילוק תכנים פוגעניים, בהם גם בעלי גוון פדופילי. להחלטה הובילו ממצאים של צוות פנימי של החברה, שהציף חולשות קיימות בפלטפורמה של טוויטר בכל הקשור לאיתור והסרה של תכנים בעיתיים.

לפי אותו דיווח, ברשת המיקרו בלוגינג בחנו את האפשרות להעניק ליוצרי תוכן כלים ליצור קהילות של מנויים בתשלום, תוך חשיבה מראש על תכנים למבוגרים. מנהלים בטוויטר סברו שאם גם כך יוצרי אונליפאנס (OnlyFans) משתמשים בטוויטר לקידום עצמי, אזי החברה תוכל לגזור במהירות נתח מהכנסות תחום המנויים בתשלום, שלפי Statista הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר אשתקד.

טוויטר (אילוסטרציה) (צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images)
טוויטר (אילוסטרציה). תחרות ישירה עם אתרים למבוגרים בלבד? | צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

הפיצ׳ר החדש של תכנים שיוצעו מאחורי חומת תשלום הוא רק אחד מבין שורה של פיצ׳רים שמאסק רוצה לפתח בשביל לגבות תשלום ממשתמשי טוויטר, במטרה להכניס לרשת החברתית אפיקי רווח חדשים שאינם רק פרסום. כיום, מעל 90% מהרווח של טוויטר מגיע מפרסומות.

אחרי שורה של דיווחים בימים האחרונים, אתמול אילון מאסק צייץ בטוויטר על הכוונה של החברה לשדרג את מנוי הפרימיום שלה, טוויטר בלו, גם ביכולות וגם במחיר. על פי התוכנית החדשה, רק מי שיצטרף לתוכנית יוכל להיות מאושר עם וי כחול. משתמשים משלמים יקבלו קדימות בחיפוש ציוצים וקדימות בתגובות ריפליי. נוסף על כך, משתמשים משלמים יראו חצי מכמות הפרסומות בטוויטר בפיד שלהם. המחיר הצפוי לשירות המשודרג הוא 8 דולר.