יוטיוב. אילוסטרציה (צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק)
יוטיוב. מאות יוצרים כבר בוחנים את הפיצ'ר החדש | צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק

יוטיוב בוחנת פיצ'ר חדש, שיאפשר ליוצרים בפלטפורמה להוסיף לסרטונים שלהם דיבוב לשפות אחרות באופן אוטומטי, בעזרת בינה מלאכותית.

הפיצ'ר החדש מבוסס על שיתוף פעולה של יוטיוב עם שירות דיבוב שמופעל ב-AI ונקרא Aloud, ששייך לחממה הטכנולוגית Area 120 שגוגל מפעילה, כך מדווח טקראנץ'. האתר מציין כי פעילות החממה צומצמה בתחילת השנה, לאחר גל פיטורים.

יוטיוב בוחנת את הפיצ'ר החדש בקרב מאות יוצרים והשירות זמין בשלב זה בשפות אנגלית, ספרדית ופורטוגזית, כך לדברי סמנכ"ל מוצרים ליוצרים של יוטיוב, אמג'ד חניף.

הפיצ'ר של Aloud מאפשר ליוצרים לדבב את הסרטונים שלהם ללא תשלום נוסף, במקום להשתמש בספקי שירותי דיבוב חיצוניים, מהלך שכרוך בזמן ובעלויות. זאת, בהמשך לאפשרות להעלות דיבוב לסרטונים קיימים או חדשים בפלטפורמה (בשפה המקורית), שהושקה בתחילת השנה. יוטיוב מקווה שהדיבוב שייצר הפיצ'ר החדש יישמע בעתיד כמו קולו של היוצר.

יוטיוב בוחנת את הפיצ'ר החדש בקרב מאות יוצרים והשירות זמין בשלב זה בשפות אנגלית, ספרדית ופורטוגזית, כך לדברי סמנכ"ל מוצרים ליוצרים של יוטיוב, אמג'ד חניף

במקביל לשילוב הבינה המלאכותית באתר, יוטיוב עובדת גם על הוספת משחקים אונליין לפלטפורמה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

לפי מסמכים פנימיים בחברה האם גוגל, יוטיוב שוקלת להשיק משחקים, בנוסף לכך שהיא מאפשרת לאחסן סרטונים. המוצר החדש שקיבל את השם Playables מאפשר למשתמשים לשחק דרך מחשב או מכשיר סלולרי.

"אנחנו תמיד מתנסים בפיצ'רים חדשים"

בשלב זה המוצר זמין רק לעובדי החברה, שיכולים לשחק במשחק שבו מפוצצים שכבות של לבנים בעזרת כדור. המהלך של יוטיוב עשוי להוות עבורה מנוע צמיחה.

המנכ"ל ניל מוהאן מחפש אפיקי הכנסה חדשים, בתקופה שבה החברה מתמודדת עם האטה בהכנסות מפרסום בפלטפורמה. עדיין מוקדם לקבוע האם הקהל הרחב של משתמשי יוטיוב יוכל לגשת למשחקים בפלטפורמה בקרוב.

"גיימינג נמצא בפוקוס של החברה כבר הרבה זמן, אנחנו תמיד מתנסים בפיצ'רים חדשים אבל כרגע אין משהו להכריז עליו", מסר דובר מטעם החברה.