NFT (צילום: סאלי פאראג)
תמונה אחת שווה אלף NFTs | צילום: סאלי פאראג

מייסד ומנכ"ל META (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, הכריז השבוע בכנס SXSW בארה"ב כי ה-NFT בדרך לאינסטגרם. צוקרברג המעיט במידע על התכנית לשילוב NFT ברשת החברתית, אך לפי ההצהרה כבר בחודשים הקרובים נוכל לצפות ביכולת הצגת NFTs מסוימים, ובהמשך נוכל להיות בעלי יכולת להפוך תכנים ל-mint) NFT) בסביבת אינסטגרם, כך על פי TechCrunch.

רשת אינסטגרם מהווה פלטפורמה ויזואלית פופולרית כבר שנים רבות לאמנים ויוצרים, לקידום עבודתם וקבלת הכרה מקומית ועולמית. טרם ידוע המועד הרשמי בו המהלך יושק, אך באינסטגרם כבר מפתחים את התשתית הטכנולוגית הנדרשת. זאת בהמשך לסטורי שפרסם מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, מדצמבר האחרון, על כך שאינסטגרם בוחנת איך ניתן להפוך את ה-NFT לנגיש עבור קהל רחב יותר ואולי גם לסייע בכך ליוצרים. 

לפי The Verge, גם עולם המטאוורס של חברת האם צפוי לשלב אפשרויות ליצירת בעלות ומכירה של פריטים.  

זו אמנם בשורה פורצת דרך, אך אינסטגרם לא תהיה הראשונה לעשות זאת: טוויטר פתחה בתחילת השנה את האפשרות למשתמשים בעלי אייפון בתכנית המנויים (בתשלום) החדשה שלה, Twitter Blue, על מנת שיתחילו להתנסות בשימוש NFT. המשתמשים קיבלו אפשרות, באמצעות חיבור לארנק הקריפטו שלהם, להתגאות ביצירות שבבעלותם באמצעות שילובן כתמונת הפרופיל בחשבון הטוויטר.