ת'רדס, Threads (צילום: svetlana_apo, shutterstock)
ת'רדס. נשענה על קהל הגולשים של אינסטגרם | צילום: svetlana_apo, shutterstock

ת'רדס, הפלטפורמה החברתית החדשה של מטא, הגיעה ל-100 מיליון משתמשים תוך ימים בודדים מהשקתה ובכך עקפה את הקצב של אפליקציות אחרות. למעשה, את מה שת'רדס השיגה בימים ספורים, אפליקציות בודדות הצליחו להשיג בפחות משנה: ל-ChatGPT לקחו חודשיים להגיע לרף מאה מיליון משתמשים חודשיים (MAU) ולטיקטוק נדרשו לכך 9 חודשים, כך לפי נתוני UBS שפורסמו ביאהו פיננסים.

ת'רדס היא אפליקציית בת של אינסטגרם המוכרת, המבנה הזה הופך את ההצטרפות אליה לפשוטה מאד ומאפשר פתיחת חשבון משתמש וייבוא עוקבים מאינסטגרם בקלות רבה. לאינסטגרם עצמה, שכבר ב-2021 הגיעה ל-2 מיליארד משתמשים חודשיים, לקחו יותר מכמה ימים או חודשים להפוך לפופולרית במיוחד: רק בתוך 30 חודשים מהשקתה בשנת 2010, אינסטגרם הצליחה לעבור את רף 100 מיליון המשתמשים החודשיים.

לאפליקציות נוספות שהפכו לפופולריות ואומצו על ידי מאות מיליוני משתמשים בעולם נדרשו מספר שנים בשביל לצבור את 100 מיליון המשתמשים הראשונים: לספוטיפיי נדרשו יותר מ-4.5 שנים, טלגרם עשתה זאת בכ-5 שנים, ושירות התרגום גוגל טרנסלייט הגיע לרף אחרי 6.5 שנים.

לספוטיפיי נדרשו יותר מ-4.5 שנים להגיע ל-100 מיליון משתמשים, טלגרם עשתה זאת בכ-5 שנים, ושירות התרגום גוגל טרנסלייט הגיע לרף אחרי 6.5 שנים

חשוב לציין שלא ניתן בשלב הזה לשער כמה מתוך אותם מצטרפים חדשים לת'רדס יישארו וימשיכו להשתמש בה בחלוף הזמן. לפי נתוני אתר סטטיסטה, מספר המשתמשים החודשיים בפלטפורמות החברתיות הפופולריות, נכון לתחילת השנה הנוכחית, הוא: פייסבוק 2.9 מיליארד, יוטיוב 2.5 מיליארד, וואטסאפ 2 מיליארד (משתמשים יומיים), טלגרם 700 מיליון וטוויטר המתחרה עם 556 מיליון.