טוויטר (אילוסטרציה) (צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images)
טוויטר (אילוסטרציה). ה-bonus pool עומד על כ-50% מגובהו הצפוי | צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

החולשה הכלכלית והחשש ממיתון בארה"ב דוחק את חברות הטכנולוגיה לחפש מקורות נוספים להדק את החגורות או פשוט להתאים את עצמן למציאות החדשה. בסוף השבוע התבשרו עובדי שתי חברות בולטות בתחום הסושיאל - טוויטר וסנאפ - על הצעדים האחרונים להתמודדות עם הסיטואציה.

טוויטר התריעה בפני עובדיה שהבונוס השנתי שלהם עלול להיחתך בחצי, כך מדווח הניו יורק טיימס. במייל ששלח ה-CFO של טוויטר נד סגל לכלל עובדי החברה צוין כי הקיצוץ הצפוי בבונוס נובע מחולשה בביצועים הפיננסיים של החברה. לפי סגל, ה-bonus pool עומד כיום על 50% מגובהו הצפוי לו היתה החברה עומדת במטרותיה הפיננסיות. טוויטר מעסיקה יותר מ-7,500 עובדים ועובדות.

דוחות טוויטר לרבעון האחרון, השני של 2022, חשפו ירידה בהכנסות לראשונה מאז 2020. השילוב בין הירידה הכללית בתקציבי הפרסום על רקע החולשה הכלכלית הגלובלית והמערכה באוקראינה לבין סימני השאלה סביב עתידה של טוויטר בעקבות נסיגתו של אילון מאסק מרכישתה גורמים למפרסמים להסס לפני הקצאת תקציבים לרשת המיקרו בלוגינג.

הדיונים בתביעה של טוויטר נגד מאסק צפויים להיפתח בעוד כחודשיים. המשפט צפוי להכריע אם המיליארדר יחויב ברכישת החברה ובאילו תנאים, או האם הוא יידרש לשלם לה פיצוי כלשהו בגיל הפרת הסכם הרכישה.

במקביל דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי סנאפ, מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט, הקפיאה את פיתוח רחפן הסלפי שלה פחות מארבעה חודשים לאחר השקת המוצר. לפי הדיווח, מנכ"ל סנאפ אוון שפיגל הודיע לאחרונה לעובדים כי החברה החליטה לעצור את מאמצי הפיתוח העתידיים בפרויקט הרחפן, המכונה פיקסי, במסגרת מהלך נרחב יותר לתעדוף מחדש של יעדי החברה.

פיקסי הוא רחפן קטן שמשוגר מכף היד של המשתמש והוצג במחיר של 230 דולר. כבר עם הצגת המוצר הודיע שפיגל כי החברה מתכוונת למכור מלאי מוגבל מהרחפנים. סנאפ נפגעה מאד מהירידה בהוצאות הפרסום ודוחותיה לרבעון השני הציגו את הצמיחה החלשה ביותר בהכנסות החברה מאז הנפקתה.