יוטיוב. אילוסטרציה (צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק)
יוטיוב (אילוסטרציה). החנות עשויה להגיע למשתמשים כבר בסתיו הקרוב | צילום: Jirapong Manustrong, שאטרסטוק

יוטיוב מקדמת הפעלה של חנות ערוצים שתאפשר למשתמשיה לרכוש גישה לשירותי סטרימינג. לפי הוול סטריט ג'ורנל, פלטפורמת הווידיאו בבעלות גוגל מנהלת מגעים עם חברות בידור ותוכן לגבי שילוב התוכן שלהן בפלטפורמה. לפי הדיווח, העבודה על החנות המקוונת נמשכת לפחות זה 18 חודשים ועשויה להיות מוצעת למשתמשים כבר בסתיו הקרוב. יוטיוב לא הגיבה לידיעה.

חנות הערוצים צפויה להציע למשתמשים מקום מרוכז שבו יוכלו לרכוש ולנהל מנויים לשלל שירותי סטרימינג. כיום מאפשרת יוטיוב למנויי חבילת הכבלים המקוונת שלה Youtube TV להוסיף מנוי לשירותים כמו HBO Max, אך השירות החדש יאפשר לכל משתמשי פלטפורמת הווידיאו להוסיף מנויי סטרימינג מתוך האתר של יוטיוב או האפליקציה.

יוטיוב משרתת כיום יותר מ-2 מיליארד משתמשים גלובליים מדי חודש, והחנות החדשה מציעה לשירותי הסטרימינג גישה תיאורטית לקהל העצום הזה. לפי הג'ורנל, החנות תאפשר ליוטיוב לגזור עמלה מרכישות שיבצעו המשתמשים, שיוכלו לעבור מצפייה בטריילר לסדרה או סרט ביוטיוב ישירות לצפייה בתוכן עצמו בשירות הסטרימינג הרלבנטי.

המהלך, אם יושלם, יצרף את גוגל בעלת יוטיוב לענקיות הטכנולוגיה אפל ואמזון שכבר מציעות למשתמשיהן לרכוש סרטים ופרקי סדרות לצפייה וכן רכישה של מנויים לשירותי סטרימינג. שוק שירותי הסטרימינג בארה"ב הלך והפך לצפוף יותר בשנים האחרונות וכעת הוא מתמודד עם האטה בצמיחה

שוק שירותי הסטרימינג בארה"ב הלך והפך לצפוף יותר בשנים האחרונות וכעת הוא מתמודד עם האטה בצמיחה. במציאות כזו, היכולת להגיע לקהל הצופים הגדול של יוטיוב - לכשעצמה אפליקציית הסושיאל הפופולרית ביותר בקרב צעירים אמריקאיים - עשויה להיות אטרקטיבית לחלק מהשירותים, גם במחיר של חלוקה בהכנסות.

המהלך, אם יושלם, יצרף את גוגל בעלת יוטיוב לענקיות הטכנולוגיה אפל ואמזון שכבר מציעות למשתמשיהן לרכוש סרטים ופרקי סדרות לצפייה וכן רכישה של מנויים לשירותי סטרימינג. צעדים אלו מוסיפים את ענקיות הטכנולוגיה לחברות התקשורת הוותיקות, שמציעות זה שנים הטבות ברכישת שירותי תוכן נוספים כחלק מהחבילות שלהן. לטענת ג'פרי הירש, מנכ"ל ונשיא רשת הכבלים Starz שמציעה את שירות הסטרימינג שלה בחבילה משולבת עם דיסני+, הצעת מגוון שירותי סטרימינג בממשק מרכזי אחד מעניק לצרכנים חוויית שימוש טובה יותר ומפחיתה את ביטול המנויים.