Waymo רכב אוטונומי (צילום: Sundry Photography, Shutterstock)
וויימו. נחשבת לחברה הבת הכי יקרה מבין כולן | צילום: Sundry Photography, Shutterstock

לצד מהלך הפיטורים ההמוניים בגוגל, חברת האם אלפאבית (Alphabet) מקצצת ביחידות נוספות בהן וויימו, (Waymo) המפתחת רכבים אוטונומיים ללא נהג, שהחלה את דרכה כיחידה בתוך גוגל. הפיטורים בגוגל עצמה התרכזו בין היתר ביחידות שעוסקות בפרוייקטים ניסיוניים, בעוד שהחברה מתרכזת בקידום תחום ה-AI.

וויימו, שמעסיקה כ-2,500 עובדים, הודיעה השבוע לחלק מהם על פיטורים אם כי מספרים מדוייקים של היקף הצמצומים אינם ידועים, כך דיווח האינפורמיישן. הקיצוצים בווימו כוללים עובדי גיוס, עובדי הדרכת תפעול רכבים אוטונומיים וצוותים טכניים מתחום אוטומציית משאיות. 

וויימו מחזיקה במספר הגדול ביותר של עובדים מבין החברות הבנות האחרות שאינן גוגל, ומייצרת מעט הכנסות למרות שהיא מבין צרכני העלויות הגדולים ביותר של אלפאבית.

צמצומים נוספים בחברות הבת של אלפאבית כללו גם כ-15% שהם 250 איש מהצוות של סטארטאפ מדעי החיים Verily ו-20% מ-Intrinsic, יחידת רובוטיקה קטנה שבה הועסקו כ-200 איש. עוד בנובמבר קראה קרן ההשקעות האקטיביסטית TCI למנכ"ל אלפאבית וגוגל סונדאר פיצ'אי לצמצם בהשקעות, בדגש על פעילות רכבים אוטונומיים, לצמצום הפסדים.

וויימו החלה את דרכה כיחידה תחת גוגל, ממנה נפרדה ב-2016 כשהתחילה לפעול תחת אלפאבית כחברה לפיתוח טכנולוגיה לרכבים אוטונומיים, ששמה לה למטרה לעזור לשנע דברים ואנשים ליעדם בקלות ובבטיחות. ב-2018 וויימו הציגה בפניקס בארה"ב את השירות המסחרי הראשון מסוגו להסעות ברכבים אוטונומיים, שהפך לזמין בשנת 2020. ב-2020 הציגה ווימו את Waymo Via יחידה שהוקדשה לשינוע סחורות במשאיות. ב-2021 הוערך שוויה של Waymo ב-30 מיליארד דולר.