ספוטיפיי (צילום: יחצ, ספוטיפיי)
ספוטיפיי. הבעיה מסלימה | צילום: יחצ, ספוטיפיי

ספוטיפיי הסירה עשרות אלפי שירים של Boomy, סטארט אפ שמאפשר יצירת מוזיקה באמצעות בינה מלאכותית. היא מגבירה את הפיקוח על הפלטפורמה שלה בתגובה לתלונות על הונאה ואי סדר בשירותי הסטרימינג השונים.

בחודשים האחרונים מתמודדת תעשיית המוזיקה עם הופעתם של שירים שיוצרו על ידי בינה מלאכותית, ובאופן כללי, עם מספר עצום של קטעי המוזיקה המציפים את שירותי הסטרימינג מדי יום.

ספוטיפיי, שירותי הסטרימינג הגדול ביותר לאודיו, הסירה לאחרונה כ־7 אחוז מהשירים שהעלתה Boomy, שיעור השקול ל"עשרות אלפי" שירים, לפי אדם המעודכן במצב.

ענקית ההקלטות יוניברסל מיוזיק אותתה לכל פלטפורמות הסטרימינג המרכזיות שהיא זיהתה פעילות סטרימינג חשודה בשירים של Boomy, כך לפי אדם אחר המקורב לפרשה.

השירים של Boomy הוסרו כי הם חשודים ב"סטרימינג מלאכותי": בוטים מקוונים המתחזים למאזינים אנושיים כדי לנפח את נתוני ההאזנה לקטעים מסוימים.

הבינה המלאכותית מקלה על סוג כזה של פעילות כי היא נותנת את האפשרות לייצר בן רגע קטעי מוזיקה רבים, שאפשר להעלות לרשת להשמעה בסטרימינג.

לוסיאן גריינג', סמנכ"ל יוניברסל: "אם לא נפעל בנוגע להתפתחות הנפיצה האחרונה בבינה המלאכותית הגנרטיבית, היא תגדיל את שטף התוכן הלא רצוי בפלטפורמות השונות ותייצר בעיות מול חוק זכויות היוצרים הנוכחי"

Boomy, שהושקה לפני שנתיים, נותנת למשתמשים את האפשרות לבחור סגנונות או תיאורים, כגון "ביטים של ראפ" או "לילות גשומים", ולייצר קטע מוזיקלי באמצעים מלאכותיים. המשתמשים יכולים להעלות את המוזיקה שנוצרו לשירותי הסטרימינג ולקבל עליה תמלוגים. חברת Boomy הקליפורנית אומרת שמשתמשיה יצרו יותר מ־14 מיליון שירים.

ספוטיפיי מאשרת שהיא הסירה חלק מהתוכן של Boomy. "סטרימינג מלאכותי הוא בעיה ממושכת של כלל התעשיה, וספוטיפיי פועלת לטפל בה בשירות שלנו," אמרה החברה.

"אנחנו תמיד שמחים לראות ששותפינו מפגינים דריכות בניטור הפעילות בפלטפורמות שלהם," אמר מייקל נאש, סמנכ"ל התחום הדיגיטלי ביוניברסל.

הידוק הפיקוח מתרחש כעת אחרי כמה חודשים שבמהלכם לוסיאן גריינג', סמנכ"ל יוניברסל ודמות בעלת השפעה רבה בתעשיית המוזיקה, יוצא נגד העלייה במספר השירים בפלטפורמות כמו ספוטיפיי, ש־100,000 קטעי מוזיקה חדשים נוספים אליה מדי יום, והיקף המניפולציות בה גובר.

גריינג' אמר למשקיעים בשבוע שעבר ש"אם לא נפעל בנוגע להתפתחות הנפיצה האחרונה בבינה המלאכותית הגנרטיבית, היא תגדיל את שטף התוכן הלא רצוי בפלטפורמות השונות ותייצר בעיות מול חוק זכויות היוצרים הנוכחי".

אפליקציות, ספוטיפיי (צילום: Tada Images, shutterstock)
אפליקציות מוזיקה. "סטרימינג מלאכותי הוא בעיה ממושכת של כלל התעשיה", נמסר מ-Boomy | צילום: Tada Images, shutterstock

אמנם השימוש בבינה מלאכותית ליצירת שירים אינו תופעה חדשה, אבל בחודשים האחרונים הבעיה הסלימה ועברה למרכז הבמה בתעשיית המוזיקה. התפתחות תחום הסטרימינג הולידה מגוון של שירותים המציעים לאמנים הזדמנות לקנות את הצלחתם. אם תחפשו בגוגל "לקנות סטרימים בספוטיפיי" תקבלו מיליוני תוצאות, כולל אתרים כמו spotistar.com המציע 1,000 השמעות ספוטיפיי תמורת 6 דולר.

אם תחפשו בגוגל "לקנות סטרימים בספוטיפיי" תקבלו מיליוני תוצאות, כולל אתרים כמו spotistar.com המציע 1,000 השמעות ספוטיפיי תמורת 6 דולר

פייננשל טיימס דיווח בחודש שעבר שיוניברסל שלחה מכתב לשירותי הסטרימינג ובו היא מבקשת מהם להדק את הפיקוח על השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית בפלטפורמות שלהם. באותו שבוע, שיר שהשתמש בבינה מלאכותית כדי לחקות את הקולות של דרייק ודה ויקנד, הפך לוויראלי בפלטפורמות הסטרימינג.

מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק אמר בשבוע שעבר לאנליסטים, "אני לא חושב שאי פעם ראיתי משהו כזה בטכנולוגיה", בהתייחס למהירות ההתקדמות של הבינה המלאכותית.

בסוף השבוע חזרה Boomy להעלות קטעים חדשים לספוטיפיי. שני הצדדים מנהלים משא ומתן בנוגע להשבת שאר הקטלוג של Boomy. החברה אמרה: "Boomy מתנגדת נחרצות לכל סוג של מניפולציה או סטרימינג מלאכותי. אנחנו עובדים עם שותפי תעשייה כדי לתת מענה לבעיה הזאת".

 

תרגום: תומר בן אהרון

© The Financial Times Limited 2023. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in anyway. tech12 is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation