גריינדר (צילום: Faizal Ramli, ShutterStock)
גרינדר. 80% מהמשתמשים בני פחות מ-35 | צילום: Faizal Ramli, ShutterStock

גרינדר, אפליקציית ההיכרויות הפופולרית בקהילת הלהטב"ק, בדרך לבורסה: החברה צפויה להתמזג עם הספאק  Tiga Acquistion Corp, לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר. עסקת הספאק של גרינדר צפויה להיסגר עד סוף השנה ונמצאת בהמתנה לאישור הרגולטורים ובעלי המניות.

המיזוג לספאק יספק לגרינדר סכום מוערך של כ-384 מיליון דולר. על פי בלומברג, לאפליקציה יש כ-11 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ברחבי העולם וגילם של כ-80% מהמשתמשים הינו מתחת ל-35. נכון לדצמבר האחרון, לאפליקציה היה בסיס של 723 אלף משתמשים משלמים. מרבית ההכנסות בחברה הן ממנויים וחלק קטן מהן מגיע מפרסומות. הכנסות גרינדר צמחו ל-147 מיליון דולר בשנת 2021, ולפי בלומברג מדובר בעלייה של 30% לעומת שנת 2020. 

אחת המתחרות בתחום אפליקציות ההיכרויות, באמבל (Bumble), הונפקה בשנה שעברה לפי שווי של כ-8 מיליארד דולר ומאז ירד שווי המניות שלה בלמעלה מ-70%. טינדר (Tinder) ואוקיי קיופיד (OkCupid) מוחזקות על ידי מאץ' גרופ (Match Group) הציבורית, שנסחרת כיום לפי שווי של 20.2 מיליארד דולר.

לקראת המעבר לשוק הציבורי, המנכ"ל הנוכחי של החברה, ג'ף בונפורט, צפוי להיות מוחלף במחצית השניה של השנה ע"י מועמד או מועמדת המזוהה עם הקהילה הגאה ועם ניסיון בניהול חברה ציבורית. גם דירקטוריון החברה יורכב בעיקר ממי שמזוהים עם הקהילה הלהטב"קית, כך על פי בלומברג.

לדבר סמנכ"ל הכספים של גרינדר, גארי הסואה, החברה לא קפצה על ההזדמנות הראשונה להפוך לציבורית, והיו לה 6 פניות מספאקים שונים שקדמו לעסקה. "מנקודת המבט שלנו, אנחנו מוכנים להיות חברה ציבורית", אמר הסואה, והוסיף כי המסלול להנפקה דרך ספאק ולא בדרך המסורתית של IPO ודאי יותר עבור החברה.

גרינדר הוקמה ב-2009 על ידי יואל שמחאי, יליד ישראל, ובסיסה בקליפורניה. לחברה היו מספר בעלים לאורך השנים ובשנת 2020 נמכרה מהבעלות הסינית של Beijing Kunlun Tech Co ל-San Vicente Acquisition Partners LLC האמריקאית, תמורת 600 מיליון דולר.