מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי (צילום: בלומברג, getty images)
קוסרשאהי. אובר נחתכה ב-40% מתחילת השנה | צילום: בלומברג, getty images

אובר (Uber) הודיעה שתצמצם הוצאות "שיווק ותמריצים", ותתייחס מעתה לגיוס עובדים כ"פריווילגיה". מנכ"ל החברה, שפיתחה פלטפורמת נסיעות שיתופיות ומשלוחים, דארה קוסרשאהי, פירט את הבסיס לשינויים הצפויים בחברה במכתב שהופץ לעובדים אתמול. כך פורסם ב-CNBC.

על פי דוח הרבעון הראשון לשנה, אובר נהנתה מהכנסות בגובה 6.9 מיליארד דולר - אך יחד עם זאת בשורת התוצאה הרבעון הסתכם בהפסד של 5.9 מיליארד דולר. מניית החברה נסחרת נכון לכתיבת שורות אלה בכ-40% פחות משוויה בתחילת השנה.

לפי קוסרשאהי, "השוק חווה רעידת אדמה - ואנחנו צריכים להגיב בהתאם", על רקע דעיכת שווי חברות הטכנולוגיה בשוק ההון והסנטימנט בקרב משקיעים. על מנת להשיג שיפור בתזרים, אובר תקצץ בהוצאות הפחות יעילות, ותפעיל שיקול דעת זהיר מתי והיכן נכון להגדיל את מצבת כח האדם.

במכתבו לעובדים, שגילם הממוצע הוא "בקושי מעל 30" לדבריו, מציין קוסרשאהי שזהו לא הזמן שבו חברות יכולות להרשות לעצמן לטמון את הראש בחול, ובכוונת אובר להתמודד עם הנעשה בשטח באופן מיידי. יוזמות מסויימות והשקעות בהן ייאלצו להמתין בזמן שהחברה תתייעל ותעשה "יותר בפחות", כפי שהוא קורא לזה. לצד הצמצומים, מנכ"ל החברה רואה פוטנציאל רב בעסקי ההובלה של החברה כהזדמנות צמיחה. במכתבו לעובדים חזר והדגיש מנכ"ל אובר כי החלטות החברה והאסטרטגיה שבה היא נוקטת צריכות בסופו של דבר לשרת את המשקיעים בה בטווח הארוך.