Netflix אילוסטרציה נטפליקס (צילום: Vantage_DS, שאטרסטוק)
אפילקציית נטלפיקס, אילוסטרציה. 99% ממנויי הסטרימינג לא משתמשים במשחקים שהוציאה | צילום: Vantage_DS, שאטרסטוק

פחות מאחוז מסך המנויים של נטפליקס משתמשים באופן יומיומי במשחקים שמציעה ענקית הסטרימינג. לפי נתוני חברת המחקר Apptopia, מאז נכנסה נטפליקס לתחום המשחקים בנובמבר 2021 רשמו משחקי המובייל שלה 23.3 מיליון הורדות ומשחקים בהם בממוצע 1.7 מיליון משתמשים יומיים, כך דווח ב-CNBC. מספר המשתמשים מהווה פחות מ-1% מתוך 221 מיליון המנויים על שירותי הסטרימינג של החברה.

נטפליקס מציעה כיום 24 משחקים ומתכננת לסגור את השנה הנוכחית עם היצע של 50 משחקים שזמינים למנויים של החברה כאפליקציות נפרדות שאפשר להוריד. החברה, שאיבדה כמיליון משתמשים בחצי השנה האחרונה, הוציאה את המשחקים על מנת לשמור על מעורבות של המשתמשים בין שחרור העונות של סדרות, והמשחקים מתכתבים עם תכני הסטרימינג שלה. החברה השקיעה "חודשים, ולמען האמת, שנים" בניסיון ללמוד כיצד לשמר לקוחות בשירות, אמר בשנה שעברה סמנכ"ל התפעול של החברה גרג פיטרס.

נטפליקס הצביעה על טיקטוק ו-Epic Games כמתחרות הגדולות שלה על הזמן של המשתמשים במכתב לבעלי המניות בשנה שעברה, ושאיפתה להכפיל את היצע המשחקים עד סוף השנה מראה על תחום המשחקים כיעד אסטרטגי עבורה. נטפליקס השקיעה כבר 72 מיליון דולר ברכישת חברת פיתוח המשחקים הפינית Next Games וביצעה השקעות נוספות בתחום רכישת חברות פיתוח משחקים. לפיתוח קטלוג המשחקים הקיים השתמשה נטפליקס במפתחים חיצוניים, לפי CNBC.

שאיפתה של נטפליקס להכפיל את היצע המשחקים עד סוף השנה מראה על תחום המשחקים כיעד אסטרטגי עבורה. החברה השקיעה כבר 72 מיליון דולר ברכישת חברת פיתוח המשחקים הפינית Next Games וביצעה השקעות נוספות בתחום רכישת חברות פיתוח משחקים

נטפליקס עדיין לא יצאה במסע שיווק נרחב למשחקים שזמינים להורדה למכשירים ניידים ולפי מייק פרולקס, אנליסט של Forrester, נטפליקס משקיעה לאט במשחקים במה שנראה "יותר ניסוי וטעייה בשלב הזה". לפי פרולקס, רוב האנשים עדיין לא מקשרים את נטפליקס עם משחקים. "אנחנו שומרים על דברים קצת שקטים בכוונה כי אנחנו עדיין לומדים ומתנסים", אמרה ליאן לומב, בכירה בתחום המשחקים בנטפליקס, בפאנל בפסטיבל טרייבקה ביוני. למרות המספרים הנמוכים של המשתמשים בשירותי המשחקים של נטפליקס, לא ידוע כמה מתוך אותם 221 מיליון המנויים של החברה בכלל מודעים להיצע המשחקים שנגישים כאמור רק במכשירים ניידים כרגע.