חשבון טוויטר עם וי זהב לארגון מאומת (צילום: Rokas Tenys, shutterstock)
וי מזהב בחשבון של טוויטר. חלק מהמהלך הכולל של מאסק לשינוי המודל הכלכלי | צילום: Rokas Tenys, shutterstock

אילון מאסק מנסה שוב להוכיח שמה שלא עובד בכוח עובד בעוד יותר כוח. אחרי שהחזיר את הווי הכחול למשתמשים מפורסמים שסירבו לרכוש אותו, כעת טוויטר הודיעה שעסקים מחויבים לשלם עבור מנוי פרימיום או אימות חשבון ארגוני על מנת להמשיך לפרסם בפלטפורמה. במייל שיצא לכל המפרסמים בטוויטר ושותף על ידי רבים מהם ברשת, הדרישה החדשה נכנסה לתוקף באופן מיידי לפני שלושה ימים, וחלה רק על עסקים שתקציבי הפרסום שלהם בטוויטר קטנים מ-1000 דולר בחודש - כלומר, הנפגעים העיקריים מהמהלך צפויים להיות עסקים קטנים.

בפועל, משמעות המהלך היא שעסקים שמעוניינים לפרסם בפלטפורמה ייאלצו לשלם עבור מינוי לאחת משתי התוכניות: מינוי טוויטר בלו (Twitter Blue) שעלותו החל מ-8 דולר לחודש, או Verified Organization, שעלותו 1,000 דולר בחודש, בהתאם לגודל העסק. במונחים שנתיים, התעריף הבסיסי ביותר עבור פרסום בטוויטר - לפני עלויות הפרסומות עצמן - יעמוד על 96 דולר עבור 12 חודשי טוויטר בלו.

זהו , כך שיתבסס יותר על מנויים ופחות על פרסומות. מאסק פטר מהצורך במינוי עסקים גדולים שמפרסמים בתקציבים גבוהים של מעל 1000 דולר בחודש. ארגונים אלה יקבלו בקרוב "וי זהב" - תגית שמשמעותה ארגון מאומת.

אילון מאסק (צילום: Justin Sullivan, getty images)
מאסק. ממשיך בשינויים | צילום: Justin Sullivan, getty images

"השינוי הזה מתיישב עם אסטרטגיית האימות הרחבה של טוויטר: להעלות את איכות התוכן בטוויטר ולהגביר את החוויות שלך כמשתמש וכמפרסם", נכתב במייל שנשלח למפרסמים ופורסם, בין היתר, על ידי מאט נבארה, איש פרסום בכיר המתמחה ברשתות חברתיות. "גישה זו תומכת גם במאמצים מתמשכים לצמצום בוטים וחשבונות המשמשים להונאה".

בינתיים, אסטרטגיית תיוגי ואימות החשבונות החדשה של טוויטר, שנכנסה לתוקף בשבוע שעבר, סובלת מתגובות מעורבות ולא מעט לעג. מלכתחילה מסתמן שמספר הלקוחות שהסכימו לשלם עבור הווי הכחול - שסימל בעבר אימות זהות וניתן עד כה בחינם - היה נמוך במיוחד, ובימים האחרונים משתמשים מפורסמים רבים שאיבדו את הווי הכחול גילו שמאסק החזיר להם אותו מבלי שביקשו, שילמו בעבורו או סיפקו מספר טלפון לאימות.