נטפליקס, מובייל (צילום: shutterstock)
אפליקציית נטפליקס. משתמשים לא יוכלו לדלג על פרסומות או לצפות בהן במהירות כפולה | צילום: shutterstock

את זה שנטפליקס עובדת במרץ על מסלול מנויים שכולל פרסומות אנחנו כבר יודעים, אבל כעת נחשפים פרטים ראשונים על הבדלים נוספים שצפויים במסלול זה לעומת המנוי הרגיל. נראה כי רוכשי מסלול הפרסומות, שמחיר המנוי שלו צפוי להיות נמוך יותר מהמנוי הרגיל, עשויים לא רק לזכות בפרסומות אלא גם לוותר על חלק מהתכונות שמוענקות מנוי הפרימיום.

לפי בלומברג, קוד האפליקציה של נטפליקס לאייפון חושף כי ענקית הסטרימינג עשויה למנוע ממנויי מסלול הפרסומות הורדה של תכנים למכשיר המקומי שמאפשרת צפייה גם במצב לא מקוון. היכולת להוריד תכנים לצפייה בהמשך ללא צורך בחיבור שימושית למשתמשים בטיסות ולמי שנמצאים באזורים שבהם החיבור לאינטרנט אינו רציף, מוגבל או יקר.

בנוסף, מבדיקת המתכנת סטיב מוזר עולה כי קוד האפליקציה של נטפליקס מעלה כי משתמשים לא יוכלו לדלג על פרסומות או לצפות בהן במהירות כפולה - בדומה למקובל בשירותים מבוססי פרסומות מתחרים. נטפליקס לא הגיבה לדיווח ובבלומברג אומרים כי ייתכן שתוכניות החברה לגבי מנויים משולבי פרסומות עדיין אינם סופיים.

ביוני האחרון אישר רשמית המנכ"ל המשותף של נטפליקס טד סרנדוס כי הפרסומות בדרך לנטפליקס. סרנדוס הוסיף שמדובר במנוי נפרד שיכיל פרסומות ושמנויים קיימים לשירות הרגיל לא יושפעו. הצעת מסלול מלווה פרסומות צפויה לאפשר לענקית הסטרימינג, שנלחמת באובדן מנויים, להציע למשתמשים להצטרף אליה במחיר נמוך יותר תוך רשימת הכנסות מהמפרסמים.

לפי בלומברג, החברה כבר הצהירה כי מנויי מסלול הפרסומות העתידי לא יקבלו גישה לכל התוכן שמוצע למנויי הפרימיום. חלק ממתחרותיה של נטפליקס בשוק הסטרימינג כבר מציעות מנויים מבוססי פרסומות, שהאפשרות להורדת תכנים לא נכללת בהם.