אילון מאסק וטסלה  (צילום: Rokas Tenys, shutterstock)
אילון מאסק וטסלה. הודיעה על צמצומים משמעותיים | צילום: Rokas Tenys, shutterstock

טסלה פיתחה תוכנה משלה לניהול תהליכי גיוס כוח אדם - לאור מאמציה החברה לצמצם עלויות ותלות בספקים חיצוניים. לפי דיווח של האינפורמיישן המידע התקבל ממספר עובדי עבר ועובדים קיימים. לדבריהם, המערכת הפנימית פועלת כבר מחודש מאי. טרם התקבלה תגובה רשמית מטסלה. 

בעוד שחברות גדולות נוטות להסתמך על תוכנות של חברות כמו SAP Success ,Workday או Avature בה השתמשה טסלה בעבר, הבחירה לפתח תוכנה פנימית וייחודית לחברה הינה יוצאת דופן וככל הנראה, נובעת מרצון החברה לשמור על פרטיות ותחרותיות בכל הקשור לגיוס עובדים חדשים.

ההשקעה גם מרמזת על כל שעל אף שהחברה הודיעה ביוני על צמצום של 10% מהעובדים, נראה שלטסלה יש כוונות להמשיך להשקיע בגיוס מועמדים. בנוסף לכל ניסיונות החברה לקצץ בעלויות, אילון מאסק, מנכ"ל החברה, מנסה להפחית את התלות בספקים עבור הפעילות תוך הימנעות מסיכונים הכרוכים בעיכובי שרשראות אספקה.

למערכת החדשה של טסלה עדיין אין שם רשמי והיא מאפשרת למגייסים ליצור מודעות עבור משרות, גישה לקורות חיים, עדכון הערות וראיונות כחלק ממעקב תהליך הגיוס וכן משלוח הצעות למועמדים

למערכת החדשה של טסלה עדיין אין שם רשמי והיא מאפשרת למגייסים ליצור מודעות עבור משרות, גישה לקורות חיים, עדכון הערות וראיונות כחלק ממעקב תהליך הגיוס וכן משלוח הצעות למועמדים. המערכת צפויה להיות מותאמת יותר לצרכיה של טסלה מאשר זו של Avature בה השתמשו עד כה ומשמשת לפי הצהרתה 110 לקוחות מחברות Fortune 500.

לדברי עובדי טסלה, המערכת הפנימית שפיתחה החברה עדיפה על הקודמת מאחר והיא מאפשרת לאחד מספר משימות למקום אחד בכל הקשור לתהליכי איתור מועמדים. החברה שמוכרת ישירות ללקוח ולא דרך סוכנויות רכב, פיתחה בעבר יכולות פנימיות בתחומי מכירות, חשבונאות וניהול שרשרת אספקה. ב-2019 דווח באינסיידר שטסלה החלה להחליף מערכות Salesforce במערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) משלה.