משחקי הדיונון, נטפליקס (צילום: JOCA_PH, shutterstock)
משחקי הדיונון של נטפליקס. המנויים במסלול הפרסומות - 20% מהמנויים החדשים בארה"ב | צילום: JOCA_PH, shutterstock

 נטפליקס הגיעה למיליון מנויים בתוך חודשיים למסלול המוזל שלה שכולל פרסומות. מדובר בעלייה משמעותית לעומת קצב ההצטרפות בשבועות הראשונים לשירות החדש שעולה 6.99 דולר בחודש. לפי בלומברג, החברה עמדה בכך בהתחייבות שלה למפרסמים.

תחום הסטרימינג עם פרסומות כבר כלל את הולו (42 מיליון מנויים) ופיקוק (20 מיליון) כשנטפליקס נכנסה עם המסלול שלה, כך שהיה חשש בחברה שמפרסמים יעברו למתחרים אם השירות לא יצליח לצבור מומנטום ולהביא מנויים חדשים - חשש שלא התאמת.

לנטפליקס יש כיום 231 מיליון מנויים משלמים, כך שמיליון מנויים במסלול הפרסומות עדיין לא משפיעים משמעותית על הצמיחה שלה. החברה, שמציעה את המסלול כרגע רק בארה״ב, בוחנת אפשרויות להרחיבו לעוד מדינות בתקווה שתוכל למשוך משתמשים חדשים. רוב המנויים במסלול הפרסומות הם משתמשים חדשים או כאלו שעזבו את נטפליקס וחזרו. המנויים במסלול הפרסומות מהווים כעת 20% מכלל המנויים החדשים של נטפליקס בארה״ב.

החברה, שמציעה את המסלול כרגע רק בארה״ב, בוחנת אפשרויות להרחיבו לעוד מדינות בתקווה שתוכל למשוך משתמשים חדשים

במקביל, גם בדיסני פלוס עושים ניסויים במסלול הפרסומות. בחברה ניצלו את הכנסת הפרסומות על מנת להעלות את המחירים, כשמי שאינו מעוניין בפרסומות ישלם עוד 3 דולר בחודש. למרות עליית המחירים, אחוז הנוטשים את השירות לא עלה משמעותית ודיסני מציגה הכנסות גבוהות יותר. בחברה מתכננים עוד העלאת מחירים בהמשך השנה.