google ads גוגל מודעות (צילום: shutterlk)
מערכת הפרסום של גוגל. הסרטונים הופיעו ללא סאונד | צילום: shutterlk

חדשות רעות למפרסמים בגוגל: מודעות ששולבו בסרטוני וידיאו הופיעו במאות אלפי אתרים ואפליקציות צד שלישי, שלא עומדים בדרישות של גוגל עצמה.

חברת האנליטיקה למפרסמים Adalytics פרסמה מחקר חדש, ממנו עולה שהמפרסמים הוטעו בהיקף של מיליארדי דולרים. לטענת החברה, 73% מהסרטונים הופיעו באתרים שלא עומדים בסטנדרטים של גוגל ורק 27% שודרו ביוטיוב או באתרים שכן עומדים בכללים.

לפי המחקר, מודעות רבות שהתשלום עבורן נספר רק אם המשתמש בוחר שלא לדלג על הצפיה בהן, נוגנו אוטומטית באתרים באופן פסיבי.

כל חדשות ההייטק, כל יום, ישירות אצלכם במייל. הירשמו לניוזלטר שלנו כאן >>>

מודעות מסוג TrueView שמופיעות בסרטונים ביוטיוב ובאתרים שותפים אחרים של גוגל, מאפשרות למשתמשים שצופים בווידאו לדלג עליהן אחרי חמש שניות. המפרסם משלם על המודעה רק במקרה שבו משתמש צפה בכל הפרסומת אם היא קצרה או ב-30 שניות או אם ביצע אינטרקציה איתה.

הפרסומות באתרים חיצוניים רבים נוגנו באופן אוטומטי בשולי עמודים, ללא סאונד, לעתים מתחת למודעות נוספות ובאופן כזה שהגולשים לא בהכרח נחשפו אליהן בכלל. זאת בניגוד להבטחה שהאתרים הם איכותיים

בפועל, לפי הדוח שפרסמה Adalytics, במשך מספר שנים תקציב המודעות של מפרסמים מקטנים ועד גדולים, לרבות חברות ענק או גופים ממשלתיים, נוצל ברובו מחוץ ליוטיוב על פרסומות ששולבו באתרים חיצוניים שמפרים את הסטנדרט של גוגל.

הפרסומות באתרים חיצוניים רבים נוגנו באופן אוטומטי בשולי עמודים, ללא סאונד, לעתים מתחת למודעות נוספות ובאופן כזה שהגולשים לא בהכרח נחשפו אליהן בכלל. זאת בניגוד להבטחה שהאתרים השותפים שיש בהם מודעות, עומדים בסטנדרטים של גוגל.

חלק מהאתרים האלה הם פיראטיים והצטברו עשרות אלפי בקשות להסיר אותם, בטענה שהם מפרים זכויות יוצרים. הדוח מבוסס על קמפיינים של יותר מ-1,100 מותגים, שהמודעות שלהם זכו למיליארדי חשיפות בשנים 2020 עד 2023.

מגוגל נמסר בתגובה לדוח כי "הדוח מעלה טענות בלתי מדויקות, שלא משקפות את הדרכים שבהן אנחנו מגנים על בטיחות המפרסמים. הרוב המכריע של קמפיינים הפרסום בוידאו מוצגים ב-YouTube. למפרסמים המעוניינים לחזק את המותג יש אפשרות להרחיב את הקמפיינים לאתרי צד שלישי על פי בחירתם. מודעות באתרי צד שלישי מגיעות לאחוזי צפייה של מעל 90%. הבעלים של אתרי צד שלישי מחוייבים לעמוד במדיניות המחמירה של גוגל. אנחנו מקפידים להסיר מודעות מאתרי שותפים המפרים את המדיניות שלנו, וננקוט בכל הפעולות הנדרשות לאחר שהדו"ח המלא ישותף איתנו".