ChatGPT, בארד (צילום: shutterstock)
ChatGPT. בעתיד יוכל ללמוד את המשתמש הספציפי | צילום: shutterstock

כלי הבינה המלאכותית ChatGPT יהפוך לעוזר אישי מותאם למשתמש - כך רואה OpenAI את עתיד המוצר שהיא פיתחה. לפי החזון שבו שיתף המנכ"ל סם אלטמן עובדים בחברה, העוזר האישי יוכל למשל ללמוד את סגנונו הספציפי של המשתמש ולכתוב עבורו מיילים או לסייע ביצירת מסמכים למשימות ספציפיות. 

לפי דיווח האינפורמיישן, שחשף את הסיפור, ישנם אתגרים טכניים רבים בפיתוח מבוסס התאמה אישית (פרסונליזציה) ברמה גבוהה למשתמש ולכן ההערכה היא שלא מדובר במוצר שיוצג בעתיד הקרוב. OpenAI תצטרך למצוא דרך לאמן את המודל הקיים על בסיס מידע אישי של משתמשים ולא מידע רחב היקף שנסרק כיום עבור ChatGPT. בשל הרגישות הגבוהה שלו, מידע אישי נמצא כיום תחת חומה שמחייבת הסכמה או חיבור (login) וסיסמה. מיילים, אנשי קשר ומסמכים שמאוחסנים באפליקציות עסקיות אחרות כמו וורד או גוגל דוקס - והגישה אליהם, באופן טבעי, מוגבלת לסריקה חיצונית. על מנת לייצר עוזר מותאם אישית, המשתמשים יצטרכו לאפשר את הגישה לאותו מידע.

OpenAI תצטרך למצוא דרך לאמן את המודל הקיים על בסיס מידע אישי של משתמשים, כמו מיילים או מסמכים אישיים. מידע כזה, בשל הרגישות הגבוהה שלו, נמצא כיום תחת חומה שמחייבת הסכמה או שם וסיסמה

אתגר נוסף הוא שהשאיפות החדשות של OpenAI עשויות להתנגש עם שירותים דומים שכבר מציעות או יכולות לפתח בהמשך חברות אחרות, שמשתמשות כבר בתשתית הבינה המלאכותית שלה. השותפה העסקית מיקרוסופט למשל כבר מציעה פיצ'רים לעבודה מבוססי יכולות AI מבית OpenAI - עליהן היא מוסיפה ערך כמו המוניטין של החברה הוותיקה בתוכנות משרדיות, יכולות אבטחה ופיצ'רים נוספים משלימים.

בנוסף, השימוש בצ'אטבוט נעשה כיום באמצעות גישה מדפדפן או מאפליקציה - אך העיבוד והחישוב נעשים בענן ובעזרת מערך שבבים מתקדמים. אתגר טכנולוגי נוסף הוא העובדה שעל מנת להגיב במהירות - חלק מהתוכנה יצטרך להיות מאוחסן במכשירי המשתמשים. מסיבה זו, הרעיון לפתח עוזר אישי שילמד את המשתמש ויסייע לו במשימות עבודה יומיומיות ידרוש פיתוח מודלי בינה מלאכותית קטנים מספיק - מבלי לוותר על איכות ביצועים.