אסף אבוטבול, ממייסדי BFF (צילום: עופר חן)
צילום: עופר חן

מתי נוסדו: 2019
כמה גייסו: 3 מיליון דולר, בין השאר מהייניקן וטמפו
מי המייסדים: סיוון דטאוקר ואסף אבוטבול
איפה יושבים: תל אביב
אתר: bff2pay.com

הנה סטארט אפ שלא עושה דיפ-טק או מחשוב קוונטי, אבל פיתח אפליקציה פשוטה שלא ברור איך לא חשבו עליה קודם: משלוחים במשחקי ספורט והופעות מוזיקה. כי הרי כדורגל משחקים 90 דקות, אבל ההפסקה בין המחציות קצרה וצריך להספיק בה גם להתרענן, גם לקנות שתיה או נקניקיה וגם לא להחמיץ אף דקת משחק. גם בהופעות כולם מכירים את התור שמשתרך מול ברז הבירה ברגע שבו האמן מכריז על "השמעת בכורה" של שיר שאיש אינו מכיר. לכשל השוק הזה נכנסת BFF: פותחים את האפליקציה, מזמינים קולה ונקניקיה עם צ'יפס - והשליח מזהה את מיקומכם באמצעות GPS, ומגיע עד אליכם למושב. ככה גם לא עמדתם בתור, וגם לא הפסדתם את הגול שהבקיעה בינתיים הפועל.

"כמות המזנונים והתורים והאופרציה באירועים כאלה היא לא סבירה", מסבירה סיוון דטאוקר, מייסדת משותפת ב-BFF, "וזה פוגע באפשרות למקסם את הרווח - וגם בחווית הלקוח". הקונספט של BFF התחיל עם הרעיון לשאת ארנק אלקטרוני בסמארטפון במקום להביא מזומן להופעות, אבל התפתח להיות שירות הזמנות דמוי "וולט". "לכולם נראה שב-2022 זה לא הגיוני לעמוד בתור אינסופי עם שטרות מזומן ביד", מוסיפה דטאוקר. "מבחינתו של מפעיל המזנונים, יש תכונה משמעותית נוספת למערכת: היכולת לאסוף נתונים על העדפות הלקוחות, וכך לייעל את השירות בפעמים הבאות ואולי גם לקדם מבצעים מותאמים אישית על בסיס התנהגות הלקוח בעבר.

BFF היא בייבי משותף של דטאוקר ובן זוגה אסף אבוטבול, שיזם את הקמת החברה. בתפקידה האחר היא סמנכ"לית פיתוח עסקי ורגולציה בחברת GETT, ואילו אבוטול הוא בעלים משותף ב-Barim.co.il, חברה שמפעילה שירותי בר משקאות באירועים. עד כה גייסה החברה כ-3 מיליון דולר, חלקם משותפות אסטרטגית עם היינקן ההולנדית ועם טמפו, שמחזיקים 20 אחוזים מהבעלות בחברה. כעת עומדת החברה בפני סבב גיוס משמעותי נוסף, שיאפשר את הרחבת הפעילות שלה למדינות נוספות בעולם.

"בשנתיים האחרונות היו לנו קרוב ל-100 אלף הורדות של האפליקציה וכמה מיליוני טרנזקציות שעברו דרכה. עכשיו, כשאנחנו באים למשקיע, יש לנו קונספט מוכח להראות לו", אומרת דטאוקר. מתן שירותי שליחים באיצטדיונים בחו"ל, עם 100 אלף צופים ויותר, עלולה להיות עניין מורכב יותר, אבל לדבריה המערכת תומכת בכל גודל אצטדיון או אולם: היא ממפה את המתקן, מרכזת את ההזמנות לפי איזורים, ושולחת את ההזמנות לנקודות איסוף או לתחילת השורה בה יושב הלקוח.

התוכניות להמשך מעניינות לא פחות: בשיטה הקיימת, הקהל שבוי בידי בעל המזנון באירוע. אבל אם לקוחים את השירות צעד קדימה, אפשר להזמין מנות מכל המסעדות שמסביב לאירוע, והשליחים של BFF יוכלו לשנע אותן ביעילות אל האירוע, וממנו אל מקום הישיבה של הלקוח. "אנחנו רוצים לעשות דיסרפשן של כל הענף", אומרת דטאוקר, "להפוך את האירוע להפנינג כמו בחו"ל, למכור גם מטריה אם יורד גשם ומרצ' של אוהדי הקבוצה. זה יעשה טוב לא רק ללקוחות, אלא גם לבעלי הזכיונות הקיימים. כי כשלאנשים יש יותר אופציות, הם קונים יותר".