מייסדי Feel (צילום: אלי קמפו)
צילום: אלי קמפו

מתי נוסדו: אפריל 2021
כמה גייסו: 5 מיליון דולר, בין השאר מ-Viola ואנג'לים כמייקל ון סוואי
מי המייסדים: אורן הר נבו, שרון שגב, אבי רביבו
איפה יושבים: תל אביב וניו יורק
אתר: feelcommerce.com

השילוב בין הקורונה והקידמה הטבעית פוגע בחנויות הפיזיות הוותיקות, שרואות איך נתחי שוק גדולים והולכים עוברים לאונליין, וכיצד חנויות אופליין נסגרות בזו אחר זו. מצבן של חנויות היוקרה – בוטיקים, תכשיטים, מכוניות פאר, ריהוט מעוצב ועוד – אפילו מורכב יותר, כי מלכתחילה האי-קומרס פחות מתאים להן. קניות של אלפי או עשרות אלפי דולרים דורשות קצת יותר שיקול דעת. Feel מציעים פיתרון שמנסה לגשר על הפער הזה: הפלטפורמה של החברה מתממשקת לאתר האי-קומרס ומאפשרת ליועץ מכירות אישי לשוחח עם הלקוח, להבין את צרכיו ולהציג לו מוצרים מחנות ספציפית או ממספר חנויות. אפשר להציג את המוצר בתלת מימד או את התכשיט על פניה של הלקוחה. הפלטפורמה של Feel היא מרקטפלייס, שבו יועצים עצמאים עומדים לבחירת הלקוחות, במקביל לחנויות שמציעות יועצים משלהן.

"אנחנו מדברים על רכישת מוצרים שצורכים חשיבה לפני הקנייה - מכוניות, יאכטות, דירות, משכנתאות, תכשיטים – אלה ענפים שמגלגלים טריליון דולר במכירות מדי שנה", מסביר מנכ"ל Feel, אורן הר נבו: "אנחנו עובדים עם חנויות ועם יועצי מכירות, שנעלמו מהחנויות בגלל הקורונה. בנינו חנות אונליין לרכישת מוצרים כאלה, והקונה יכול להתייעץ עם יועץ המכירות בחוויה שהיא כמו שיחת זום. ה'שואו רום' שלנו הוא זום פתוח לאיקומרס".

הר נבו מספר שהרעיון נולד מצורך שהציגה מעצבת האופנה רותי זיסר, בעלת רשת חנויות האופנה Ruti בחוף המערבי ובמזרחי של ארה"ב. היישום הראשון של שירות ייעוץ הקניות אונליין כבר פועל באתר הרשת. אבל ניכר היה שהטכנולוגיה יכולה לעניין רשתות רבות אחרות, וכך נולדה Feel. בעלה של רותי, היזם שרון שגב, הוא אחד ממייסדי החברה והר נבו היה לפני כן מנכ"ל הסטארט-אפ Eyeview, שנמכר ב-2020.

המודל העסקי של החברה הוא קבלת עמלה מיועצי המכירות, כשמחיר המוצר נקבע בין היועצים לבין המותגים. החברה נמצאת עדיין בשלב הבטא, ועד כה סגרה הסכמים עם שבעה לקוחות משמעותיים ועם יועצי מכירות ממקומות שונים בעולם. החברה גייסה 5 מיליון דולר מהקרנות ויולה ונצ'רס, Aviv Growth Partners ו-Rho Ventures, ומאנג'לים כמו מייקל ון סוואי שהיה סמנכ"ל האסטרטגיה של ebay ומנכ"ל Skype. דני כהן מויולה, שמשקיע בעסקיB2C, היה גם בין משקיעי Ruti, שלדבריו שילבה בהצלחה מכירות אונליין ואופליין בסיוע טכנולוגיה.