הנהלת LoudNClear (צילום: LoudNClear)
צילום: LoudNClear

 

מתי נוסדו: 2019, המוצר הנוכחי הוא פיבוט מ-2020
מי המייסדים: שקד יזרעאל, אביהו יפת, מקס גורליק
כמה גייסו: בעיצומו של סבב
איפה יושבים: חיפה
אתר החברה: loudnclear.ai

מתחנת הדלק ועד הבנקאות, אחד הדברים שטכנולוגיה עושה היא להעביר אותנו לעידן השירות העצמי. באיחור מה, זה קורה כעת גם בעולם התאגידי. "בגדול הבעיה שאנחנו פותרים קשורה לדרך שבה ארגונים צורכים היום פתרונות SaaS", מסביר שקד יזרעאל, המייסד והמנכ"ל של LoudNClear. עד לאחרונה, תהליך המכירות של חברת B2B היה סטנדרטי: איש שיווק היה מביא את ה"ליד" ללקוח, איש המכירות היה סוגר את העסקה, ואז החברה הייתה מטופלת על ידי מנהל תיקי הלקוחות, שהיה הכתובת לכל תלונה. "אבל יש מעבר דרמטי משיטת מכירה קלאסית לשירות עצמי, או ליתר דיוק ל- Product-Led Growth", טוען יזרעאל. "כל הכלים הקיימים כמו סיילספורס מותאמים לשיטת המכירה המסורתית", מסביר יזרעאל, אבל כיום יותר ויותר מוצרים נכנסים לחברה "מלמטה". נניח המפתחים מאמצים כלי כלשהו, בדרך כלל בגרסת החינם, ואז בשלב מסוים הם מבקשים מהארגון לרכוש עבורם רישיונות. בשנים האחרונות נוצרו המון חברות כאלו, כמו מאנדיי למשל, שלא צריך לדבר עם אף אחד בשביל להפוך ללקוח שלהן, בדיוק כמו באפליקציות צרכניות. זה עולם שלם של ידע עם מונחים כמו Self Onboarding ו-No touch sales. אבל הוא יוצר לחברה שמוכרת אתגר של חשבונות לא מנוהלים.

החברה לא יודעת בעצם מה קורה עם הלקוחות שלה, מאיפה הם באו? האם הם מרוצים? "הבעיה היא שבעולם החדש יש פי 3 יותר ערוצי תקשורת", טוען יזרעאל ומסביר: משתמש כזה יכול להרשם עם האימייל הפרטי, לפתוח קריאת שירות עם אימייל של העבודה, ואחר כך להתלונן (או לשבח) ברשתות החברתיות עם שם משתמש שלישי. LoudNclear מבינה קודם את כל הישויות ומארגנת את המידע - למשל שהמשתמש הזה בטוויטר הוא למעשה היוזר הזה, שהוא לקוח משלם (או לא), שהוא לאחרונה חידש מנוי, או שהמנוי שלו עומד להסתיים וכן הלאה. היא מזהה מי הם מקדמי המוצר בארגון או ברשתות החברתיות וכן הלאה. בשלב השני היא מציפה לארגון תובנות וגם המלצות פעולה. היופי הוא שאת כל התרחישים והתגובות יכול להגדיר איש המרקטינג לעצמו, בממשק גרפי לגמרי (מה שמכונה No code), בלי להזדקק לזמן פיתוח מצד מחלקות אחרות בחברה.

יזרעאל עצמו הוא לא יזם טיפוסי: "גדלתי בחוות בודדים ליד שדה בוקר ואני חקלאי יין במקור", הוא מספר. בין 2009 ל-2015 הוא שירת ביחידה מובחרת ואחר כך ניהל עמותה לנערים בסיכון בבאר שבע. די במקרה הוא התגלגל לחממה בבוסטון של יזמים ישראלים ופלסטינים, שם הוא פגש את השותף שלו: אביהו יפת, סמנכ"ל המוצר. לאחר מכן הצטרף המייסד השלישי: מקס גורליק, סמנכ"ל הטכנולוגיות.

LoudNClear נוסדה ב-2019, עשתה פיווט למוצר הנוכחי ביוני 2020 ועלתה לאוויר רק בחודשים האחרונים. היא גייסה הון ראשוני מקרן Angular ובקרוב תכריז על גיוס הון נוסף. החברה מדווחת על ארבעה לקוחות ראשונים שהם שותפי העיצוב של המוצר, בניהן חברות ההזנק Atera, האניבוק ו-Connecteam הישראליות, כולן מוכרות ללקוחות במודל של שירות עצמי. יש לה 10 עובדים כיום.