פליי יוצאת מהגראז' PLY (צילום: מרסל דייצ'ב, יח"צ)
המייסדים של PLY גיא שליידר, יניב טרוס וזהר סקאל-גליקמן | צילום: מרסל דייצ'ב, יח"צ

חברת PLY, שיוצאת כעת לראשונה לאוויר העולם, עוסקת במה שמכונה Custom Software - תוכנה מותאמת אישית - מה שעד לא מזמן היה רק נחלת ארגונים גדולים מאוד. "תוכנה מותאמת זה קסם של פרודוקטיביות", מסביר יניב טרוס, מייסד ומנכ"ל החברה. "רוב העובדים רוב הזמן יושבים מול תוכנות מוכרות - סיילספורס, האבספוט, Zendesk, ג'ימייל וכדומה. אלו תוכנות מעולות, אבל תמיד חסרות בהן חתיכות קטנות של תוכנה, ה-20% שמותאמות לחברה ולעובד". 

כדי להסביר יותר טוב מה PLY עושה, עדיף להיעזר בדוגמה. לקוח שולח מייל תודה (או תלונה) לחברה, ובחברה הדימיונית שלנו יש מדיניות לשלוח תשורה קטנה לאותו לקוח. "באמצעות PLY אפשר לייצר כפתור Send Swag שמופיע בתוך הממשק הרגיל של העבודה", מסביר טרוס, "ובלחיצה עליו הוא מתחבר לתוכנה ארגונית אחרת שאומרת כמה חולצות יש במלאי, איזה צבעים ומידות זמינים וכדומה. את זה לא תמצא בתוכנת מדף, זה ספציפי מידי".
 הממשק של PLY

הממשק של PLY. "זה מה שהמשתמשים רוצים"


מה ש-PLY פיתחה היא פלטפורמת No-code שמאפשרת לארגונים להתאים אישית תהליכים עסקיים ספציפיים שנהוגים רק בה, בקלות ובאמצעות ממשק גרפי, והכל בהתאם למדיניות שלה, לתסריטי השיחה שלה ולתוכנות שלה. "יש הרבה חברות סטארטאפ שבונות פתרונות מוכנים כתוסף, דברים שעוזרים לצוותי המרקטינג או התמיכה וכן הלאה. אבל אנחנו מאפשרים לך לבנות את הפתרון שלך", מסביר טרוס. 

"אני אתן לך עוד דוגמה: נגיד אתה מקבל בקשת תמיכה באימייל, ומסיבות של תיעוד נניח אתה רוצה שהטיקט יפתח באינטרקום (תוכנת תמיכה נפוצה, א"ז). PLY מאפשר לייצר כפתור בג'ימייל שממיר את המייל לקריאת אינטרקום. או תדמיין עובד שלוחץ על כפתור Refund, וזה ישר בודק אם העסקה נסגרה לפני פחות או יותר מ-30 ימים, ומה גודל ההחזר - מעל או מתחת 100 דולר - והאם זה מצריך או לא מצריך אישור מנהל. כל הלוגיקה של הביזנס יושבת בתוך כפתור אחד. את זה אפשר לבנות ב-PLY בדקה, זה קסם, פעם כל תוספות כזו הצריכה עבודה של עשרות אנשים".

יניב טרוס, המנכ"ל והמייסד: "הלקוחות מתחילים עם פיצ'רים ממש פשוטים כמו 'שלח טיקט ל-Slack'. ואז תוך כמה שבועות הם בונים פיצ'רים מורכבים שמכניסים את הלוגיקה הארגונית לתוך מוצרים, כמו תהליכי קליטת עובדים ותהליכי אישור חוזים"

לטענת טרוס, PLY מייתרת פיתוח תוכנה כ"פרויקט" בארגון, חוסכת מעבר בין כלים ומסכים, ומקטינה את זמן הלימוד וההטמעה של כלים בארגון. "הכי חשוב, זה מה שהמשתמשים רוצים", הוא אומר. וכמובן, כי כבר אי אפשר בלי - לאחרונה PLY הוסיפה אינטגרציה ל-ChatGPT, שמאפשרת בלחיצת כפתור לקבל סיכום של התכתבות ארוכה במייל, למשל, לייצר מייל תגובה ללקוח, וכדומה. 

"הצורך הוא אינטואיטיבי"

PLY נוסדה בתחילת 2021 על ידי שלושה יזמים: טרוס עצמו שמכהן כמנכ"ל, זהר סקאל-גליקמן, שהיא מנהלת התפעול בחברה, וגיא שליידר, ה-CTO. "זו החברה השנייה שלנו יחד. הייתה לנו חברה שעשתה מרקטינג לסטארטאפים, הרבה סביב קיק-סטארטר, אבל תמיד הייתה לנו מחלקת R&D ותמיד חיפשנו רעיון מספיק מעניין שנוכל להקים ממנו חברה", מספר טרוס.

החברה גייסה 5 מיליון דולרים, בהובלת קרן אלף ובהשתתפות סמסונג נקסט ו-Slow Ventures, ועוד שורה ארוכה של יזמים-אנג'לים: אפרת רפופורט, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סיילספורס בישראל; רון גורה, מנכ"ל אמפתי; תומר בר זאב; מייסד ומנכ"ל איירון סורס, רון רייטר; מייסד סנטרה, עדי עזריה, מייסד סייסנס ומנכ"ל וורקיז; ועוד שחקנים מוכרים בשוק כמו יואב עמית, אלכס סירוטה, אמיר שבט, בן רובין, אלעד דונסקי ורון לוי.

צוות עובדי PLY (צילום: PLY, יח"צ)
צוות העובדים של PLY. דברים ספציפיים שלא נמצאים בתוכנות מדף | צילום: PLY, יח"צ

"עלינו לפני כמה חודשים עם בטא סגורה אבל גדולה יחסית של עשרות לקוחות ומאות יוזרים. השבוע עלינו עם בטא פתוחה לכולם", מספר טרוס. "ראינו תהליך מעניין כמעט עם כל הלקוחות שלנו - הם מתחילים עם פיצ'רים ממש פשוטים כדי להיפטר מהצורך 'להעתיק ולהדביק'. פתרונות כמו 'שלח טיקט ל-Slack'. ואז תוך כמה שבועות הם בונים פיצ'רים מורכבים שמכניסים את הלוגיקה הארגונית לתוך מוצרים - פתרונות כמו פלייבוק של אנשי מכירות, תהליכי קליטת עובדים ותהליכי אישור חוזים. בדומה, כשיצאנו לדרך, כיוונו לאנשי Ops ו-IT, שהם עדיין הלקוחות העיקריים שלנו, אבל מהר מאוד גילינו שכמעט כל בעלי התפקידים בונים פיצ'רים כי הצורך הוא אינטואיטיבי - אם אי פעם אמרתם לעצמכם 'הלוואי שג'ימייל היה יכול לעשות את הדבר הזה', אז עם PLY אפשר".

החברה מעסיקה 12 עובדים.