המייסדים של קורו (CORO)   (צילום: BR PRODUCTIONS)
מייסדי קורו (מימין): דרור ליבר, גיא מושקוביץ, פרופ' כרמל דומשלק ודורון מילכטייך | צילום: BR PRODUCTIONS

כשנה חלפה מאז שחברת הסייבר Coro הכריזה על גיוס סייבר גדול של 80 מיליון דולר בסבב C וכעת החברה מכריזה על עוד גיוס הון, בסבב D של 75 מיליון דולר, שנחלק ל-45 מיליון דולר בגיוס אקוויטי רגיל ועוד 30 מיליון דולר בקו אשראי. מדובר בסבב בשווי עולה שמביא את החברה לשווי של מעל לחצי מיליארד דולר.

קורו חברת סייבר חריגה בכך שהיא פונה לעסקים קטנים ובינוניים כשוק יעד: "במקום לפנות ל-5%, לגולדמנים זאקסים של העולם", אומר מייסד ומנכ"ל קורו גיא מושקוביץ', רומז על רוב מוחלט של חברות הסייבר הישראליות, "אנחנו פונים ל-95% מהעסקים בעולם, ובמקום לפנות ל-1,000 החברות בפורצ'ן-1000, אנחנו פונים לעשרות מיליונים של עסקים".

"זרקנו את הנחות היסוד מהחלון"

עסקים קטנים כמובן מאוימים בזירת הסייבר, וחוטפים לא פחות מעסקים גדולים, אבל לא פשוט למכור ולהטמיע אצלם פתרונות הגנה, מסביר מושקוביץ': "יש ללקוח כזה שלוש בעיות: אין לו כסף, אין לו ידע טכני ואין לו צבא של עובדים שיכול לתפעל את הדבר הזה. בנינו את קורו ככה: Security in a box". החברה לקחה על עצמה משימה שאפתנית ויצרה חבילת אבטחת מידע שכוללת (או מחליפה) שורה של מוצרים אחרים: הגנה על עמדות קצה, הגנה על האימייל, מניעת דלף מידע וכן הלאה. "זרקנו החוצה מהחלון את הנחות היסוד של איך בונים ומנהלים מערך סקיוריטי שזה בדרך כלל לקחת שורה של מוצרי מדף ולנסות לחבר ביניהם", הוא מסביר. התמחור של החברה פשוט, ומבוסס עמדה, ותפעול המערכת מותאם להדיוטות. "זה צריך להיות פשוט מאוד: אם המשתמש מרגיש את מערך האבטחה שלנו - נכשלנו".

זה כנראה עובד - החברה מדווחת על גידול של 300% בחצי השנה האחרונה ומודיעה כאמור על גיוס הון נוסף. "סבב הגיוס הובל ע"י קרן Energy Impact Partners, ואליה הצטרפו המשקיעים הקיימים של החברה, Balderton Capital ו-JVP", נמסר מהחברה, "הסבב ממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של החברה שבאה לידי ביטוי בשילוש הכנסותיה, זאת השנה הרביעית ברצף, הכפלת מספר העובדים והחתמת מעל ל-100 שותפים עסקיים חדשים".

למה לצאת לגיוס הון נוסף בטווח זמן כל כך קצר?
"קרן EIP הגיעה אלינו, הם חיפשו באופן אקטיבי חברה שיודעת לפעול בשוק שאנחנו פועלים ולכן הקליק בינינו היה מיידי. הם ראו את שיעור ההמרה אצלנו בין הבטחות למציאות והחליטו להשקיע. אחרי כמה חודשים נסגר תהליך הגיוס. מהצד שלנו, יש לי מספיק שערות לבנות על הראש בשביל לדעת שחשוב שיהיו לך כמה שיותר כלים כדי לממש את האסטרטגיה שלך, במיוחד בשוק קשה, והעובדה שאתה מגייס כסף בסכומים גדולים נותנת לך יתרון גדול".

קורו מדווחת על אלפי לקוחות משלמים בטווח של בין 50 איש לחברה ל-2,500, וסך הכל החברה משרתת כ-3 מיליון עמדות.

מה התוכנית לעתיד של החברה?
"נהיה רווחיים בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה. אנחנו בונים את החברה להיות מוכנה להנפקה בסוף 2024, תחילת 2025". סך הכל לקורו כעת 300 עובדים.