העובדים שנוהרים להייטק מחפשים לא רק שכר ואופציות, תמיד נמצא אי שם גבוה במדדים הרצון ללמוד ולפתח כישורים חדשים. "זה תחום שמכונה learning and development ונמצא בדרך כלל תחת ה-HR בארגון", מסביר עומר גלס, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת גרות' ספייס (GrowthSpace) שעוסקת בתחום הזה.
גלס מסביר שיש שתי דרכים בגדול בארגון ללמוד: "יש את עולם ה-On Demand דרך יוטיוב או פלטפורמות כמו Udemy, אבל רוב הפיתוח הארגוני נעשה דרך מנטורים, סדנאות לארגון או אחד על אחד, ובחלק הזה אנחנו פועלים".
הבעיה היא שנושא הפיתוח בארגון לא מנוהל בתוכנה, ולכן ספורדי, לא יעיל ולא מדיד. "זה עולם שפועל בלי הרבה נתונים", מסביר גלס, "ואם אין דאטה אתה לא יכול להשתפר".
גרות' ספייס פיתחה שני דברים: הראשון, מערכת טכנולוגיות למעקב וניהול קמפיינים של לימוד, "כמו שמנהלים קמפיין שיווקי ב-Hubspot. אנחנו מנהלים תוכניות פיתוח בהתאם ליעדים שקבע הארגון, מלימוד קבוצתי ועד אחד על אחד", טוען גלס.
עומר גלס, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת גרות' ספייס: "כמו שמנהלים קמפיין שיווקי ב-Hubspot, אנחנו מנהלים תוכניות פיתוח בהתאם ליעדים שקבע הארגון, מלימוד קבוצתי ועד אחד על אחד"
הדבר השני שגרות' ספייס עושה הוא להביא גם את המומחים עצמם, "זה קריטי לחבר את המומחים הטובים ביותר לתהליך", הוא מוסיף. "בנינו את הדאטה בייס הגדול בעולם של 1,500 מומחים - הם ממופים לפי כישורים עם מיון עמוק ומדויק כדי שיהיה שיעור התאמה גבוה למשימת פיתוח העובד". המומחים ממויינים גם לפי שפות שונות, היות שגרות' ספייס פעילה בכ-50 מדינות.
כעת, החברה מודיעה על גיוס הון של 25 מיליון דולר בסבב B בהובלת זאב ונצ'רס. הסבב נסגר בימים האחרונים והשתתפו בו גם משקיעות קודמות בחברה בניהן קרן ורטקס, M12 (מיקרוסופט) ו-M-Fund. סך הכל גייסה גרות' ספייס 44 מיליון דולר עד היום.
בהודעת הגיוס נכתב כך: "GrowthSpace מחברת בין עובדים למנטורים, מאמנים, מומחי תוכן ומנחי קבוצות מובילים בתחומם, ופותרת אתגר משמעותי בשוק של כ-400 מיליארד דולר. הפלטפורמה מסייעת לאפיין את האתגר המקצועי של יחידים או קבוצות ומשתמשת באלגוריתמים מתוחכמים כדי להתאים להם את המומחה הרלוונטי ביותר עבורם, המאפשר השגת תוצאות לפי יעדים עסקיים מוגדרים, בסדרה קצרה של מפגשים. הפתרון מוטמע לרב בתוכניות טאלנטים, תוכניות מנהלים, או תוכניות פיתוח אישי לכלל העובדים".
רוצים לפתח את העובדים כדי לשמר אותם בארגון
גרות' ספייס הוקמה בשנת 2019 על ידי עומר גלס, דן טרנר (COO) ויצחק קידר (CTO). "דן התקשר אלי מתישהו ב-2018, הוא היה בהנהלה של סטארט אפ עם כ-200 עובדים שסבל מנטישה משמעותית", משחזר גלס. "הם שאלו בארגון למה אנשים עוזבים והתשובה הייתה העדר פיתוח אישי ומקצועי. הם ניסו להטמיע כל מיני פתרונות אבל התוצאה נשארה זהה. אני עסקתי באותו זמן בייעוץ ודן שאל אותי איך יוצרים פיתוח עובדים שהוא אפקטיבי? התשובה הייתה שאף אחד לא יודע, בגלל העדר הנתונים".
"חשבנו שהכי נכון שהלימוד יהיה אונליין, כי אז אתה לא מוגבל ברדיוס עשרה קילומטר מהמשרד בפתח תקווה. חשבנו שהעולם הולך להשתנות בהדרגה, ואז הגיע קוביד", גלס מספר כי המגיפה עזרה לחברה להגשים את ייעודה.
עם התובנה הזו הוקמה החברה וכיום היא משרתת כ-150 ארגונים, כאשר חוזה שנתי של חברה יכול לעמוד על 50-200 אלף דולר.
גרות' ספייס מדווחת על גידול במכירות (ARR) של פי 5 בהיקף המכירות השנתי בשנה האחרונה. בין לקוחות החברה: EY, מיקרוסופט, סימנס, MSD, צ'ק פוינט, מאנדיי, טאבולה, ג'ונסון אנד ג'ונסון, אפלייד מטיריילס ואחרים. "מעל 95% מהעובדים שהתנסו בפלפטורמה של GrowthSpace ו-90% מהמנהלים הישירים שלהם דיווחו על שיפור בתוצאות העסקיות המבוקשות", נכתב בהודעת הגיוס.
לגרות' ספייס 70 עובדים, מהם 50 בישראל. החברה פועלת במודל עבודה היברידית בישראל (יום בשבוע מהמשרד בתל אביב) ומודל של עבודה מרחוק מלאה בארצות הברית וקנדה.