מנכ"ל ומייסד פיירמטיק יונתן מטוס עם צי מכוניות (צילום: Shutterstock, יח"צ פיירמטיק)
המנכ"ל והמייסד יונתן מטוס. "מגבירים את הפיתוח של AI" | צילום: Shutterstock, יח"צ פיירמטיק

אומנם חורף בהייטק, אבל חברת האינשורטק פיירמטיק (Fairmatic) מודיעה היום על סבב גיוס B בסכום של 46 מיליון דולר. לפני חצי שנה היא גייסה את סבב A בסכום של 42 מיליון דולר.

פיירמטיק מוכרת פוליסות ביטוח לציי רכב ומתמחרת אותן לפי מספר הנהגים ורמת הסיכון שלהם. לצורך התמחור היא משתמשת בסנסורים שנמצאים בטלפון הנייד, שמנטרים את המידע אודות הנהגים. המידע המנותח מאפשר לחברות המנהלות ציי רכב להתאים את הפרמיות בצורה מדויקת, הוגנת ושקופה שגם משתנה בהתאם לשינויים בהרגלי הנהיגה של הנהגים. בנוסף, רמת הסיכון מחושבת לכל נהג באופן ספציפי לפי המאפיינים המסוכנים בנהיגה שלו, כך שמנהלי ציי הרכב יכולים להתמקד בשיפור בעיות פרסונליות אצל כל נהג.

"לא תיכננו לצאת לגיוס אבל נפגשתי עם מכר ותיק בשם מרקוס ריו, שייסד את חברת גיידווייר (Guidewire) לפני יותר מעשרים שנה וזו חברת אינשורטק ציבורית מאוד גדולה", מספר יונתן מטוס, מנכ"ל ומייסד פיירמטיק. "לפני קצת יותר מחצי שנה הוא התחיל לעבוד כשותף בקרן באטרי (Battery Ventures) ובפגישה שלנו הוא שאל אם אנחנו רוצים לצאת לעוד סבב גיוס. לא רציתי לוותר על ההזדמנות לעבוד איתו ושהוא ישב בבורד שלנו".

לדברי מטוס, השימוש במערכת של פיירמטיק הוכיחה עצמה עד היום, עם הורדת עלויות הביטוח בשיעור של 15%-20% לעומת פוליסות ביטוח אחרות.

בנוסף לבאטרי שהובילה את הסבב, השתתפו בו גם הקרנות הקיימות Foundation Capital, Aquiline Capital Partner ומשקיעים כמו ג'רי יאנג מייסד יאהו, אסף וונד מייסד Hippo Insurance, אורן זאב, ביל טאי ואחרים.

המייסד והמנכ"ל יונתן מטוס: "בחברות ביטוח הרבה מהעבודה נעשית על ידי עשרות אם לא מאות אלפי אנשים. השאיפה שלנו היא להטמיע AI וג'נרטיב AI בכל חוויית השירות ללקוח, בדאטה וברגולציה"

מטוס מציין שהגיוס הנוסף לא משנה את האסטרטגיה העסקית של החברה, אבל ישמש להאצת הפיתוח וההטמעה של AI. "בחברות ביטוח הרבה מהעבודה נעשית על ידי עשרות אם לא מאות אלפי אנשים. השאיפה שלנו היא להיות לא רק חברת אינשורטק דיגיטלית מלאה, אלא גם להטמיע AI וג'נרטיב AI בכל חוויית השירות ללקוח, בדאטה וברגולציה. אנחנו מגבירים את הפיתוח של ה-AI כדי לתמחר באמצעותו את הסיכון של הנהגים".

אחרי הצבא מטוס נסע ללמוד בהארוורד ולאחר מכן עבד בצוות הפיתוח שהקים את אנדרואיד בגוגל ולאחר מכן עבד בפייסבוק. אחרי עשור הוא הקים את Zendrive, שפיתחה טכנולוגיה שמשתמשת בסנסורים של הטלפון הנייד וב-AI כדי לדרג את איכות הנהיגה. אחרי חמש שנים החליט מטוס להפסיק לעבוד מול חברות הביטוח על מנת להאיץ את הצמיחה והקים את פיירמטיק - בתחילה כחטיבה בזנדרייב, ולפני שנה כספין אוף נפרד ממנה.