מייסדי AutoLeadStar (צילום: Micha Paul, יח"צ)
מייסדי AutoLeadStar. "גדלנו ב-50% ל-105 אנשי צוות, 60 מהם בישראל" | צילום: Micha Paul, יח"צ

ענף סוכנויות הרכב בארה"ב הוא ענק. "מדובר בתעשייה שמוערכת ב-1.5 טריליון דולר בארה"ב לבדה, עם הוצאה שנתית של 150 מיליון דולר על פרסום, הון אנושי ותפעול", מעריכה חברת AutoLeadStar. אבל התעשייה הזו נמצאת עוד בשלבים מוקדמים של הטרנספורמציה הדיגיטלית שלה ומתנהלת לרוב בכלים ידניים או מיושנים.

חברת AutoLeadStar פיתחה טכנולוגיה לייעול ערוצי השיווק של סוכנויות הרכב. "זו פלטפורמה המשלבת נתונים ממקורות שונים: מכירות, מלאי, מסחר, ומאפשרת לסוכנויות להגדיר ולהוציא לפועל אסטרטגיות שיווק ומכירות מבוססות נתונים", נמסר מהחברה. על פי נתוני החברה, הטכנולוגיה שפיתחה סייעה בשנה האחרונה לסוכנויות רכב להגדיל בממוצע את מכירותיהן בלמעלה מ-30%. החברה יודעת למשל לזהות מכונית שנמצאת בסוכנות יותר מדי זמן, ואז לנהל עבורה קמפיין ממוקד ללקוחות מתאימים בתמחור מתאים ובמגוון ערוצי שיווק כמו אימייל, הקמת דפי נחיתה וכדומה, הכל ללא מגע יד אדם.

AutoLeadStar נוסדה בשנת 2015 ברחוב הרכבים בירושלים, וב-2017 עשתה פיבוט לתחום הפעילות הנוכחי. יחד עם הורוביץ הקימו את החברה אליאב משה, המשמש כסמנכ"ל המוצר, וישי גולדשטיין, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה טכנולוגיית אוטומציה. החברה פעלה מתחת לרדאר עד שנחשפה ב-tech12 מוקדם יותר השנה, וכעת היא מודיעה על גיוס גדול של 40 מיליון דולר.

"יש בארה"ב בערך 17 אלף סוכנויות מורשות שמחוברות ליצרניות רכב, ועוד 30 אלף סוכנים עצמאיים שעוסקים ברכבים משומשים", אומר מייסד ומנכ"ל AutoLeadStar , אהרן הורוביץ. "אבל אין להם כלים מתאימים כמו סיילספורס או האב-ספוט לעשות אוטומציה למרקטינג שלהם". זה שוק מבוזר וחלק מהסוחרים פועלים לבד, או עם שניים שלושה מגרשים, אבל חלק מהסוכנויות הן רשתות ענק תחת חברות ציבוריות ששוות מיליארדים; AutoLeadStar מוכרת לכולם מקטנים ועד גדולים. בין לקוחות החברה למשל, תאגיד הרכב סטלנטיס (Stellantis) שמייצר 14 מותגים בינלאומיים מוכרים כמו ג'יפ, קרייזלר, דודג׳, פג׳ו, סיטרואן, פיאט, אופל, אלפא רומיאו, מזראטי, ועוד.

מייסד ומנכ"ל AutoLeadStar , אהרן הורוביץ: "יש בארה"ב בערך 17 אלף סוכנויות מורשות שמחוברות ליצרניות רכב, ועוד 30 אלף סוכנים עצמאיים שעוסקים ברכבים משומשים, אבל אין להם כלים מתאימים כמו סיילספורס או האב-ספוט לעשות אוטומציה למרקטינג שלהם"

"אנחנו מתקרבים ל-1000 דילרים (סוכנויות - א"ז)", מספר הורוביץ, "ומסיימים שנה שניה עם גידול של 100% במכירות. וכך צפוי גם לשנה הזו. מבחינת עובדים גדלנו ב-50% ל-105 אנשי צוות, 60 מהם בישראל. אנחנו מתכוונים להכפיל את הצוות הטכנולוגי ולהגדיל גם את השיווק והמכירות".

גיוס ההון הנוכחי הוא סבב C עבור החברה. הובילה את הסיבוב קרן Riverwood Capital מהסילקון ואלי ובהשתתפות Target Global. החברה גייסה עד היום (כולל הסבב הנוכחי) 57 מיליון דולר ובין המשקיעים הקיימים בחברה ניתן למנות את הקרנות PICO ו-Aleph.