רועי אגאבאבא, מנכ"ל נובידאה (צילום: Novidea, יח"צ)
רועי אגאבאבא, מנכ"ל נובידאה. "מנהלים את כל מחזור ההפצה בביטוח" | צילום: Novidea, יח"צ

חברת האינשורטק הישראלית נובידאה מודיעה היום על גיוס סבב C בסך 50 מיליון דולר בהובלת Battery Ventures ובהשתתפות Cross Creek והמשקיעים הקיימים של החברה, בהם: JAL Ventures, KT Squared, (Israel Growth Partners) IGP. ביחד עם הגיוס הנוכחי, נובידאה גייסה עד כה 90 מיליון דולר.  

סבבי המשך בהיקף כזה הפכו נדירים בתקופה הנוכחית, על אחת כמה וכמה בחברות מהתחום של נובידאה. מדובר בחברה ותיקה שהוקמה כבר ב-2009 ופעלה בראשית ימיה בתחום החיתום ועשתה פיבוט ב-2015. "הבנו שגם כאן יש תעשייה גדולה מאוד שמתעכבת באימוץ טכנולוגיות חדשות", מסביר ל-tech12 רועי אגאבאבא, מנכ"ל החברה שהקים אותה יחד עם שרון וולק, רולן שקולניק ויגאל לבדב. החברה פיתחה פלטפורמה מונחת נתונים מבוססת ענן לניהול סוכנויות ביטוח, ברוקרים, חברות ביטוח ו- MGA.  

אגאבאבא: "חברות טובות שיש להם בסיס לקוחות מגוון ובינלאומי יצליחו לגייס גם היום. אנחנו יודעים לשרת לקוחות עם צרכים ורגולציה שונה"

הפלטפורמה מנתחת נתונים בזמן אמת באמצעות כלים אנליטיים ומאפשרת לגופי ביטוח להפוך את התהליכים לאוטומטיים לחלוטין. "זו תעשיה שעשירה במידע אבל גופים לא תמיד יודעים לתרגם אותו לתובנה עסקית נכונה. אנחנו מנהלים את כל מחזור ההפצה בביטוח. כל תהליך המכירה והשירות והתפעול סביב הפוליסה", מסביר אגאבאבא. נובידאה, הוא מוסיף, הוקמה כחברה בילנאומית ומשרתת לקוחות בישראל ובחו"ל. "זה שאנחנו מוכוונים לשוק ספציפי זה דבר יחסית ייחודי בתעשייה הזו כי רוב הפתרונות האחרים הם לוקאליים. יש אמנם הבדלים רגולטוריים בין מדינות אבל אנחנו יודעים לשרת לקוחות עם צרכים ורגולציה שונה דרך אלגוריתמיקה מתקדמת שאנחנו פיתחנו".

הסבב הנוכחי נסגר בחודש שעבר, אבל אגבאבא מספר שהתהליך היה מהיר למדי ונטול קשיים: "אין ספק שזו לא אותה סביבה של לפני שנתיים אבל אנחנו חברה שצומחת יפה וידענו שלא חסרות לנו אפשרויות. חברות טובות שיש להם בסיס לקוחות מגוון ובינלאומי יצליחו לגייס גם היום".