מייסדי ניילוס (צילום: עדי אקשטיין, יחצ)
דניאל שאול (מימין) ודניאל קליש. "אנחנו כבר עובדים עם לקוחות מאוד גדולים" | צילום: עדי אקשטיין, יחצ

סטארט אפ הפינטק ניילוס (Nilus) יוצא מסטלת' ומדווח על השלמת סבב גיוס סיד בהיקף 8.6 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמה שמרכזת את כל הנתונים על תשלומים בחברות עם תזרימי מזומנים גבוהים ומאפשרת לייצר אוטומציה לתהליכי העבודה של צוותי הכספים. את סבב הגיוס הובילה קרן Bessemer Venture Partners והשתתפו בו Better Tomorrow Ventures ,Symbol, ומשקיעים פרטיים.

"ראינו חברות שמעבירות מיליוני דולרים באמצעות גיליונות אלקטרוניים וטבלאות. חברות צריכות להיות מסוגלות לעבוד עם נתוני התשלומים שלהן בשליטה מלאה ובקלות", אומר דניאל קליש, מנכ"ל החברה ומייסד משותף. לדבריו מדובר בחברות גדולות שעושות סליקה בהיקף גבוה עם כמה ספקים במקביל, למשל פלטפורמות מרקטפלייס, חברות פינטק או חברות אנטרפרייז שעובדות במודל SaaS מול לקוחות עסקיים בינוניים וקטנים.

"מה שקורה זה, שכל הדאטה של התשלומים מפוזר בכל מיני מקומות בארגון. יש דאטה במערכות שונות, בבנק, ב-ERP, במחסן הנתונים בסנופלייק - כל הדבר הזה לא מתחבר ולכן קשה להבין את המצב הפיננסי של החברה ושל מצב הטרנזקציות של הלקוחות", הוא אומר.

דניאל קליש, מנכ"ל החברה: "כל הדאטה של התשלומים מפוזר בכל מיני מקומות בארגון. יש דאטה במערכות שונות, בבנק, ב-ERP, במחסן הנתונים בסנופלייק - כל הדבר הזה לא מתחבר ולכן קשה להבין את המצב הפיננסי של החברה ואת מצב הטרנזקציות של הלקוחות" 

מוסיפה דניאל שאול, CTO ומייסדת משותפת: "המטרה היא לתת כלים למי שפועלים בתחום הפיננסים בחברה כי יש פער בשוק, הם לא מטופלים ויש ממש צימאון בשוק לפתרונות כאלה. אנחנו רואים את זה בפייפליין של הלקוחות וגם בצורך שלהם – הם רוצים שיבינו אותם. כיום זה מקבל עדיפות אחרונה בתוך הארגון וזו המשימה של ניילוס – לעזור לאותם צוותים לקבל את המשאבים, לתת להם כלים ולשים אותם בפרונט".

המוצר שפיתחה ניילוס נותן פתרון לתפעול הדאטה בתחום אופרציית התשלומים ומבצע "הלחמה" בין כל הנתונים והטרנזקציות. לדברי החברה, הפתרון הוא הראשון מסוגו שלא מבוסס על קוד, והוא נותן שקיפות מלאה לכל הפעולות הפיננסיות בארגון באמצעות אוטומציה מלאה של תהליכי העבודה. כך ניתן לקיים מעקב שוטף על ידי איחוד נתונים מספקי התשלומים, הבנקים, הפלטפורמה עצמה והתוכנות השונות למקור אחד.

דניאל שאול, CTO ומייסדת משותפת: "המטרה היא לתת כלים למי שפועלים בתחום הפיננסים בחברה כי יש פער בשוק, הם לא מטופלים ויש ממש צימאון בשוק לפתרונות כאלה. אנחנו רואים את זה בפייפליין של הלקוחות וגם בצורך שלהם – הם רוצים שיבינו אותם"

שאול אומרת כי ניילוס משתמשת בכלים מתקדמים של למידת מכונה כדי ליצור אופרציה פיננסית מותאמת אישית: "אנחנו עושים מעקב אחרי הדאטה ומחפשים אנומליות כדי להבין אם משהו השתבש. יש כל מיני סוגים של התאמות בין הטרנזקציות למה שקרה בפועל, למשל מה שהפק כתב ומה לעומת מה שנכנס בפועל לבנק. באמצעות אלגוריתמים אנחנו עושים דברים שעד כה נעשו ידנית. אז אנחנו לומדים את הדאטה של החברה, מוצאים תבניות ואי התאמות ומציפים את זה לארגון בצורה שהם יכולים להתמודד איתה".

הפלטפורמה של ניילוס (צילום: Nilus, יחצ)
הפלטפורמה של ניילוס. "אנחנו עושים מעקב אחרי הדאטה ומחפשים אנומליות כדי להבין אם משהו השתבש" | צילום: Nilus, יחצ

זה נועד גם למנוע הונאות בכספי הארגון?
קליש: "כן, חד משמעית. ברמת זמן-אמת יומיומית אנחנו נותנים מוניטורינג מלא על כל מה שקורה במערכת. זה עוזר להבנה של מאזן המזומנים, להבין מה שייך לי, מה הלך לתהליכי עיבוד, מה הלך לעמלות, מה הלך למיסוי, מה שייך ללקוח. וזה מביא לקבלת החלטות יותר טובות".

רוצים לשקם את תהליכי הבקאופיס

ניילוס הוקמה ב-2021 על ידי דניאל קליש (CEO) ודניאל שאול (CTO). קליש היה לפני כן מנהל פיתוח שווקי מזרח אירופה, רוסיה וישראל בחברת PayPal. שאול הייתה ארכיטקטית התוכנה בחברת הפינטק הישראלית Fundbox, והיא מעידה שנאלצה לבנות שם מוצר בקאופיס בעצמה בהיעדר פתרון כמו זה של ניילוס. רבים מ-18 העובדים של החברה הם עובדי פיתוח, שהגיעו מפאנדבוקס, פאיוניר, פייבר ופייפאל. "אנחנו כל הזמן מגייסים, כרגע בפוקוס על גו-טו מרקט, כי המוצר כבר מוכן ורוצים להביא אותו כמה שיותר מהר לעוד לקוחות", אומר קליש.

בתקופה הנוכחית החברה מתחילה את צעדי החדירה לשוק האמריקאי. אומר קליש: "אנחנו מתחילים לחזק עכשיו את כל מה שקשור לגו-טו מרקט אצלנו, עם צוות חזק, אנשים שמכירים את התחום מקרוב. אנחנו בונים באיזור שצריך בנייה מאוד מסיבית ולכן היה צריך גיוס גבוה. ואנחנו גם רוצים לרוץ מהר. יש הזדמנות ענקית בעולם הזה. כל תהליכי הבקאופיס של הארגונים האלה שבורים וצריך לקחת כמה שיותר את החתיכות. אנחנו בביטחון גבוה שהדרך שלנו לעזור לפיננסים עוזרת לנו להיכנס ולהתרחב לעוד מקומות".

מתי אתם צופים שתראו הכנסות?
"אנחנו כבר עובדים עם לקוחות מאוד גדולים, שמות משמעותיים, וגם נכנסים לעוד יוז קייסים. כמו הפלטפורמה של סגמנט ומה שהם עשו למרקטינג דאטה, ככה אנחנו מסתכלים בניילוס על תהליכי נו קוד וזרימת עבודה בתחום הפיננסים".

המשקיעים שלהם מצפים להכנסות? יש אבני דרך שאתם צריך לעמוד בהן?
"בטח, זה ברור. בסוף יסודות הביזנס שם, שנינו אנשים מאוד קונסרבטיביים. המטרה של ניילוס היא להיות חברה גדולה ורווחית ומאוד ברור לאן אנחנו הולכים עם זה. יש אבן דרך מאוד מרכזית בכל החשיבה שלנו, אנחנו מקפידים לוודא שאנחנו לא יוצאים מגבולות ההגיוני, עובדים מסביב לשעון כדי לוודא שמתקדמים כל פעם עם המשאבים הנדרשים ולא סתם מעמיסים שומן על הצוות".

הייתם צריכים לוותר על דברים מול המשקיעים, שלא היו קורים נגיד ב-2021?
"עם הוולידציה העמוקה למוצר והיכולות של הצוות, אני לא חושב שזה היה שונה משמעותית ב-2021. בשלבים שלנו, ככל שהגיוס הוא בגבולות הריאלי והנכון, אני חושב שהתמונה עדיין יחסית סטנדרטית. אתה כן רואה חברות בשלבים יותר מאוחרים שסובלות מוולואציות מנופחות שקיבלו בשנה שעברה. אבל זה לא פגש אותנו".

אדם פישר, שותף בקרן בסמר שהובילה את הסיבוב, אומר: "לאורך השנים ראינו כל כך הרבה חברות שמנהלות תהליכים פיננסיים עם מערכות מיושנות, כך שהשוק משווע לחדשנות בתחום. ניילוס מביאה פתרון חדש על ידי טיפול בבעיית הדאטה הבסיסית. הם מבינים לעומק את הבעיה ויש להם את היכולת להגשים את החזון עבור הלקוחות שלהם".