מייסדי Edge (צילום: מרקוס נהון, יחצ)
האחים אסף ועמרי גזית. חוויות שהתעצבו בתקופת הילדות הפכו לחברה | צילום: מרקוס נהון, יחצ

עשרות מיליוני צעירים ברחבי העולם מרותקים בשנים האחרונות לסרטונים שבהם גיימרים מוכרים מחסלים אויבים בלייב, אבל פופולרית ככל שתהיה, הפעילות הזו עדיין פאסיבית, כמו צפייה בספורט בטלוויזיה. חברת Edge הישראלית רוצה לאפשר למעריצים לטעום בעצם את רגעי השיא של הגיימרים האהובים עליהם - באמצעות טכנולוגיה שמאפשרת להיכנס לרגע לנעליו של אווטאר אחר.

היום מודיעה Edge על גיוס סבב A בסך 30 מיליון דולר שהובל על ידי Corner Ventures יחד עם משקיעים קיימים כגון פלייטקה, שהובילה את סבב הסיד של החברה (10 מיליון דולר), קרן סטארדום (גילוי נאות - של קשת, שהיתה מהמשקיעות הראשונות בחברה והשתתפה גם בסבב הנוכחי) ו-AnD Ventures.

את Edge הקימו לפני כשנה שני אחים: אסף ועמרי גזית. "אני בן לאיש צבא ועברנו הרבה", מספר ל-tech12 אסף גזית, "המקום החברתי הקבוע שלי תמיד היה הגיימינג ותחושת הקהילה שהוא מייצר". את החברה הוא הקים כבר בשנה האחרונה של התואר, כדי לקחת את תחושת השייכות הזו שלב אחד קדימה. "הקמנו את Edge מתוך מטרה לאפשר יצירת קשרים עמוקים בין גיימרים. במקום רק לצפות מהצד, אדג'רים (משתמשים בפלטפורמה של Edge, ה"ר) יכולים להיכנס לתוכן של אחרים, לשחק ולשלוט בו ובכך להיות שותפים לחוויה הייחודית של אותם יוצרי התוכן", אומר גזית.

היום המוצר של החברה זמין באופן מוגבל בלבד לכמה עשרות אלפי משתמשים, אבל גזית מספר שהוא זוכה לפופולריות רבה: "במאי היה לנו זמן שימוש יומי של 45 דקות והיום ביולי זה כבר מעל 90 דקות ממוצע לשחקן, שזה פי 3 מטיקטוק למשל"

גיימר שמצטרף לפלטפורמה יכול ליצור בעצמו תוכן שחיק במהירות, בדיוק כמו שמשתפים היום תוכן ברשתות חברתיות. היום המוצר של החברה זמין באופן מוגבל בלבד לכמה עשרות אלפי משתמשים, אבל גזית מספר שהוא זוכה לפופולריות רבה: "במאי היה לנו זמן שימוש יומי של 45 דקות והיום ביולי זה כבר מעל 90 דקות ממוצע לשחקן, שזה פי 3 מטיקטוק למשל".

גזית מוסיף שהחברה עדיין פועלת בקנה מידה קטן ומעדיפה לעשות סקייל מבוקר ולהשאיר יוזרים ברשימת המתנה על מנת ללמוד איך לייצר יחידת כלכלה רווחית ולהבין מה השחקנים אוהבים. ״עד סוף השנה יהיו לנו 4-5 משחקים ומשם נגדל לעשרות של משחקים מוכרים ואפילו לכאלה שיש להם קהילות קטנות.

קמתם ביוני 2021 וזה כבר סבב הגיוס השלישי שלכם בפרק הזמן הזה, כשגייסתם עד כה 42 מיליון דולר. זה מהיר במיוחד.
"שני הסבבים הראשונים היו סמוכים מאוד. הסיד שבו גייסנו 10 מיליון היה על הוכחת היתכנות של המוצר וטרם הוכחנו שהשוק רוצה אותו, אבל שחקנית כמו פלייטיקה הבינה כמה זה בעל ערך. מאז הגענו ליעדים מאוד גבוהים שלא צפינו אותם - והבנו שנצטרך לעשות סבב משמעותי נוסף. אנחנו מבינים שהדבר הבא ייקח זמן, ולבנות חברה גדולה ייקח זמן - ובגלל זה גייסנו סכום לא מבוטל.  זה לא היה קל לגייס את הסבב הנוכחי, אבל יחסית למצב השוק הלך לנו טוב".

החברה מעסיקה היום 35 עובדים, והשלב הבא הוא להקים פעילות בניו יורק ובלוס אנג׳לס, בירת תעשיית הבידור והגיימינג.