עובדי סטוק פורוורד (צילום: עופר חן)
עובדי Forwrd | צילום: עופר חן

ב-2017 מכר קובי סטוק את הסטארטפ שלו Abbi.io, שעושה אופטימיזציה ל-CTR, ל-WalkMe. זה כבר היה הסטארטאפ השלישי שלו, וקובי נשאר ב-WalkME עוד ארבע שנים וחצי עד שהגיע לתפקיד סמנכ"ל המוצר בחברה. אבל אחרי ההנפקה של WalkMe, החיידק היזמי שוב תקף - ובקיץ האחרון סטוק הקים חברה חדשה שנחשפת כאן לראשונה: Forwrd.ai.

מה הוביל להקמת החברה? סטוק משחזר: "עבדתי לאורך השנים עם כל סוגי הלקוחות, קטנים ועד גדולים, כולל אפל ו-וולמארט, ולמדתי שגם הם לא מנצלים את הדאטה שנמצא ברשותם. גם בווקמי, כשהייתי הולך לאנשי מכירות או תמיכה ושואל 'תגיד, למה לא עשית את הדבר הזה או ההוא שכבר עבד עם לקוח אחר?'. התחלתי לחלק טיפים על בסיס הניסיון האישי שלי. אלו יכולים להיות דברים קטנים, כמו למשל, אם תספר ללקוח על פיצ'ר חדש שיצא, אולי הוא לא ינטוש. או שיש לקוח שיש לו חשש מלרכוש SaaS, אבל אם מסבירים לו עם אספקטים באבטחת מידע של המוצר, הוא משתכנע".

את פורווד הקים סטוק, כפי ששמה מעיד, עבור ה-Frontline employees, העובדים בחזית מול הלקוחות, זה יכול להיות אנשי מכירות או תמיכה וכדומה, שהולכי הרבה פעמים באפילה. "אם אתה איש support, אתה לא יכול לדעת בזמן אמת מה לעשות, מה עובד עבור קולגה שלך או מה עבד, היסטורית, חמש שנים אחורה בארגון", מסביר סטוק.

"אם אתה איש support, אתה לא יכול לדעת בזמן אמת מה לעשות, מה עובד עבור קולגה שלך או מה עבד, היסטורית, חמש שנים אחורה בארגון"

פורוורד ראשית עושה סדר לאנשי המכירות בכל מאות הלידים שיש מולם: מה חשוב? את מי לתעדף? "לאנשי מכירות אין גישה לדאטה וגם אם יש, הם לא אנליסטים. פורוורד היא האנליסט הצמוד של איש המכירות, שמנגישה לו נוטיפיקציות פרסונליות, תובנות", מסביר סטוק. התוכנה מראה לנציגה או הנציג אילו לקוחות למשל לא הגיבו למיילים, או להיפך - הגבירו צריכה - ואילו פעולות ספציפיות מתאימות לאיזה תרחיש (ומה סיכויי ההצלחה שלהן). כל סוגי התרחישים ניתן להגדרה על ידי הארגון בממשק No Code, אבל עבור הנציג הם מופיעים בתוסף לדפדפן - כלומר לא מצריכים מסך נוסף.

פורוורד הוקמה ביוני האחרון על ידי סטוק עצמו; אלרן כלילי, שמכהן בה כסמנכ"ל טכנולוגיות ואסף שילה, סמנכ"ל המו"פ. החברה גייסה 4 מיליון דולר מ-Angular ונצ'רס, שלומית הרט (לשעבר מנהלת גרטנר בישראל), ומספר יזמים ותיקים, בניהם דן עדיקא, מנכ"ל ווקמי. לחברה יש 9 עובדים ו-7 לקוחות שהם מה שמכונה "דיזיין פרטנרס" - לקוחות ראשונים אשר שותפים לעיצוב המוצר.