מייסדי סנטרה  (צילום: יפעת גולן, יח"צ)
מייסדי סנטרה. "לא המהירים והחזקים שורדים, אלא מי שמתאים עצמו לסביבה" | צילום: יפעת גולן, יח"צ

גם בתחום הסייבר, שנפגע בינתיים פחות מהמצב הכלכלי, חברה שמגייסת סיד ו-A תוך שנה וחצי בהיקף של 53 מיליון דולר נראית קצת כמו שריד מ-2021. הסוד הגלוי של סנטרה (Sentra), שפועלת בתחום ההגנה על מידע בענן, הוא כנראה המייסדים שלה, שמחזיקים בניסיון מצטבר של עשרות רבות של שנים. סנטרה נוסדה ביולי 2021 על ידי יואב רגב (מנכ״ל), שכיהן כמפקד מרכז הסייבר ב-8200, רון רייטר (CTO) שניהל את מרכז הפיתוח של Oracle בתל אביב, יאיר כהן (VP Product) ששימש בתפקידי product בכירים ב-Microsoft וחברות נוספות, ואסף כוחן (נשיא), מפקד 8200 לשעבר.

"את אסף אני מכיר בערך 20 שנה" מספר ל-tech12 יואב רגב, מנכ"ל סנטרה. "עברנו הכל ביחד, הצלחות וכשלונות, וכשהשתחררנו ביחד מהיחידה ידענו שאנחנו רוצים להקים סטארט אפ משותף". יחד עם המייסדים הנוספים, הארבעה הגיעו למסקנה שהבעיה הכי משמעותית בתחומם, כזו שתהיה רלוונטית גם בעתיד, היא נושא הטיפול במידע בענן.

"כשמחברים בין ענן, דאטה וסקיוריטי משהו שבור. כל אחד מהם פועל נהדר בפני עצמו אבל ביחד זה לא עובד ואין שום פתרון. רוב הניסיונות מתמודדים עם פרדיגמות ישנות ולא עם הטיפול במידע עצמו", אומר רגב. הפתרון של סנטרה, הוא מדגיש, לוקח בחשבון גם ביצועים עסקיים של חברה ולא מתייחס לאבטחה כדומיין נפרד. הפלטפורמה של החברה מאפשרת לארגונים למפות, לסווג ולהגן בצורה מנוהלת וחכמה על המידע הרגיש שחשיפתו עלולה להשפיע בצורה משמעותית על הצד העסקי.

יואב רגב, מנכ"ל: "בסבב הנוכחי עשו עלינו דיו דיליג'נס עמוק מאוד אבל זה משתלם כי כיף לעבוד עם אנשים שהעמיקו ולמדו עלינו. גם פה ברמה האישית הקרנות והאנשים מדהימים ויש להם המון ניסיון בתחומים שונים. לא רק בסייבר אלא גם ביכולת לעשות סקייל לחברה"

סנטרה רצה קדימה מהר מאוד: אחרי שיחות עם 150 דמויות בכירות בתחום וגיוס הון ראשוני מבסמר ואורן זאב, חלפו שמונה חודשים בלבד עד שהיו לה לקוחות ראשונים וגרסה ראשונה למוצר.

לא גייסתם סיד מקרנות שמתמחות בסייבר, זה מכוון?
"מה שהכי חשוב לנו זה להיות עם קרנות משמעותיות עם מוניטין חזק מאוד ועמית (קרפ, בסמר - ה"ר) ואורן גם התאימו לנו מאוד ברמה האישית. אני טוען שאנשים צריכים לרצות מאוד לעבוד ביחד והחיבור האישי והמקצועי כאן הוכיח את עצמו".

את הסבב הנוכחי הובילה קרן Standard Investments, אליה הצטרפו הקרנות Munich Re Ventures (MRV), Moore Strategic VENTURES, Xerox Ventures, INT3, והמשקיעים הקיימים.

עובדי סנטרה (צילום: יפעת גולן, יח"צ)
עובדי סנטרה. תוך שמונה חודשים היו לחברה לקוחות ראשונים וגרסה ראשונה של מוצר | צילום: יפעת גולן, יח"צ

תהליך הגיוס הנוכחי, בסכום של 30 מיליון דולר, היה שונה מהקודם. קשה יותר?
"עשו עלינו עכשיו דיו דיליג'נס עמוק מאוד אבל זה משתלם כי כיף לעבוד עם אנשים שהעמיקו ולמדו עלינו. גם פה ברמה האישית הקרנות והאנשים מדהימים ויש להם המון ניסיון בתחומים שונים. לא רק בסייבר אלא גם ביכולת לעשות סקייל לחברה. את אחד מהם פגשנו בתור לקוח פוטנציאלי והסיפור הוא לא רק השקעה פוטנציאלית אלא תהליך אסטרטגי משותף".

אמנם הסבב הנוכחי גדול מאוד ובתקופה מאתגרת, אבל מרגישים את המצב הכלכלי בחברה בדרכים אחרות? קשה יותר להשיג לקוחות אולי?
"אני אצטט את דארווין שאמר שלא המהירים והחזקים שורדים, אלא מי שמתאים עצמו לסביבה. בוודאי שאי אפשר להתעלם מהמצב ולטמון את הראש בחול אבל היתרון שלנו הוא שאנחנו רואים בכל שיחה כמה הצורך אמיתי ולא פוחת בגלל המצב. כמו שהמשקיעים בדקו אותנו יותר, כך גם לקוחות רוצים להבין יותר טוב והתהליכים קצת יותר ארוכים אבל בגלל שאנחנו קיימים בסה"כ שנה וחצי אני לא חש שינוי דרמטי.

"אנשים יותר רגישים להוצאות ולהבנה של מה שצריך וזה רק מפקס אותנו לתת בדיוק את מה שהצד השני צריך. זה קצת כמו שקונים אוכל, אנחנו אולי בודקים יותר את המחיר אבל לא נפסיק לאכול, וארגונים לא יפסיקו לקנות מוצרי אבטחה".