אלכס בואזיס מנכ"ל DEEL (צילום: DEEL, יח"צ)
אלכס בואזיס, מנכ"ל DEEL. "עברנו תהליך כחברה" | צילום: DEEL, יח"צ

אם היה למישהו ספק שחברת דיל (Deel) היא היוניקורן הישראלי הגדול ביותר, אז עכשיו החברה מציגה נתונים שמוכיחים זאת: החברה הישראלית-אמריקאית מסכמת את שנת 2022 עם דיווח על קצב הכנסות שנתי ARR של 295 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-400% לעומת השנה שעברה - דבר שמציב אותה כאחת החברות מהירות הצמיחה בעולם. כמו כן, החברה מדווחת שעברה לרווח תפעולי (EBITDA Positive) מאז ספטמבר האחרון. 

שווי החברה  - 12 מיליארד דולר – נקבע במאי האחרון במסגרת גיוס קטן של 50 מיליון דולר שהובילה קרן אמרסון קולקטיב של לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס. לפני כן הוערכה החברה ב-5.5 מיליארד דולר.

בתקופה שבה חברות מצטמצמות וחותכות פעילויות מיותרות, דיל מדווחת כי היא נכנסת לתחום פעילות חדש: מוצרי תוכנה ארגונית לניהול משאבי אנוש. החברה משיקה היום את מערכת ניהול העובדים Deel-HR, ובכך נכנסת למעשה לתחרות בשוק צפוף בו מתמודדות בין השאר חברת HiBob הישראלית ו-Rippling האמריקאית. לפני שנה בדיוק הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם HiBob שנועד לאפשר את שילוב התכונות הכולל שדיל מציעה כעת כמוצר מלא שלה.

אלכס בואזיז, מייסד משותף ומנכ"ל דיל, אומר בתשובה לשאלת tech12 כי "דיל עברה תהליך כחברה, תחילה המטרה הייתה לפשט גיוס עובדים גלובלי והתמודדות עם מרכיב השכר וכעת אנו רואים הזדמנות לפשט את שאר האספקטים של נושא משאבי האנוש עבור חברות בכל הגדלים. אנחנו עוברים מלהיות רק חברת שירותי העסקה גלובליים המאפשרת גיוס עולמי, לחברה המספקת פתרון HR מלא. עד כה, אף פלטפורמת משאבי אנוש לא נבנתה מתוך מחשבה על ניהול כוח עבודה גלובלי, מערכת המסוגלת להתמודד עם הכל, עבור כולם, משימוש בתוכנת שכר שונה לכל אזור, דרך פלטפורמות שונות לצוותים בינלאומיים ועד בדיקות רקע וחוזי העסקה ישירים". 

החברה נכנסת לשוק עם מודל עסקי אגרסיבי שמציע את השימוש במערכת בחינם לחברות עם עד 200 עובדים, ומעבר לזה המחיר ייקבע בהתאם למספר העובדים. לדברי החברה, המודל הזה יחסוך לחברות בממוצע כ-20 אלף דולר בשנה בעלויות תוכנה לניהול עובדים. 

מסביר בואזיז: "המוצר החדש יינתן בחינם לעסקים עם כוח אדם קטן מ-200 עובדים. כיום, המוצרים האחרים בתעשייה גובים כסף על זה, וזו הוצאה גדולה לעסקים קטנים ועבורנו זו הייתה אחת המטרות להוריד את ההוצאות שלהם. מעל ל-200 עובדים אנחנו גובים עמלה מכיוון שעסקים גדולים דורשים בדרך כלל יותר התאמה אישית".

האם בכך מסתיים ההסכם שעליו הכרזתם עם חברת HiBob לאינטגרציה של טכנולוגיית ה-HR שלהם עם פלטפורמת ההעסקה והשכר שלכם?

"לא. אנחנו מאוד אוהבים את הקולגות מהייבוב. הם בנו מוצר מדהים ויש דברים שהם עושים ואנחנו לא. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להתקיים יחד ולהשלים אחד את השני".

המוצר העיקרי החדש של דיל הוא תוכנת SaaS חדשה שתאפשר ניהול משאבי אנוש מתוך מערכת מרכזית אחת גם בחברות מבוזרות כמו דיל עצמה. מדובר בצעד שנועד להציע ללקוחות סל של שירותים שמרכז אצלה את כל הכלים הדרושים להעסקה, ניהול, ותשלום לעובדים, בהתאם לכל מודלי ההעסקה ולחוקי העבודה במעל 150 מדינות. בחברה אומרים כי כיום נאלצים מנהלי HR להפעיל בממוצע 16 מערכות שונות לניהול המשאב האנושי, ובנוסף גם טבלאות אקסל. המוצר החדש - Full-Stack HR – מאפשר שורה של פעולות ניהול עובדים כמו מסד נתונים ארגוני, ייצור דוחות, ניהול הרשאות, מבנה ארגוני (org chart), ניהול תהליכי קליטה, פיטורים, הטבות ועוד.

הכניסה של דיל לתחום החדש מתאפשרת לאחר שנת הגאות שאיפיינה את החברה ב-2022. בשנים האחרונות היא רכשה שורה של חברות בהן חברת הנהלת החשבונות הישראלית-גרמנית ZeitGold, החברה הבורסאית האוסטרלית PayGroup, חברת שירותי ההגירה LegalPad וחברת הרגולציה Capbase וכן חתמה גם על מספר שיתופי פעולה לביצוע בדיקות רקע, השכרת משרדי WeWork ואספקת ציוד מחשוב לכל העולם. החברה מדווחת על 15,000 לקוחות בעולם, בהם Nike, Klarna, Shopify, Reddit ו-Subway. 

יותר מ-2,100 עובדים

דיל הוקמה ב-2018 על ידי מספר מייסדים, בהם אלכס בואזיז הישראלי, בן 30 בלבד, המשמש מנכ"ל, והיזמת הסינית שואו וואנג. בדומה לחברת פאפאיה גלובל הישראלית, הרעיון סביבו הוקמה החברה הוא לאפשר לחברות הלקוחות להעסיק עובדים שכירים ועצמאים בכל מקום בעולם מבלי שנדרשת פתיחת נציגות מקומית. החברה מעסיקה מעל 2,100 עובדים אשר בהתאם למודל שהיא מטפחת, מועסקים ב-100 מדינות במודל העסקה מבוזר (fully remote) ולא עובדים במשרדים. 60 מהעובדים נמצאים בישראל. מטה החברה פועל בסן פרנסיסקו.

המצב הכלכלי העולמי ומצב קרנות ההשקעות הון לא משפיע על החברה?

"מובן שגם דיל חשופה להאטות כלכליות רחבות יותר בשוק, אבל לשמחתנו אנחנו עדיין רואים צמיחה יציבה מחודש לחודש. במקביל אנחנו גם רואים לקוחות רבים יותר שמגיעים אלינו כדי להעסיק יותר עובדים בחו"ל מאשר בארץ המוצא של החברה, כי הם מבינים שקיים כישרון מדהים בחו"ל והם יכולים לייעל עלויות טוב יותר".

החברה גייסה עד כה 680 מיליון דולר בחמישה סיבובי גיוס, הרביעי בהם היה מהגדולים שהיו בישראל – 425 מיליון דולר. הגיוסים מתאפיינים בריבוי קרנות, משרדי משפחה ומשקיעים פרטיים שמשתתפים בכל אחד מהם. בין המשקיעים הבולטים: קרן ההון סיכון האמריקאית Spark Capital, קרן הענק Andreessen Horowitz, האקסלרטור Y-Combinator וקרן שרונה ונצ'רס של אביו של המנכ"ל, פיליפ בואזיז.

האם בהמשך הדרך צפוי גיוס הון נוסף או אולי הנפקה?

"בדיל אנחנו תמיד מסתכלים על משקיעים חדשים פוטנציאליים אבל לעת עתה אין לנו חדשות בנושא. לגבי הנפקה - אנחנו מתמקדים תחילה בבניית עסק שהוא גם בר קיימא וגם מוכוון לצמיחה ומיליארד דולר ARR זה כבר לא מילה גסה. אבל זו אבן דרך שאנחנו מקווים להגיע אליה. נגיד שכרגע אלו מחשבות לעתיד ויש לנו הרבה עבודה להגיע לנקודה הזו. אנחנו לא רואים בזה כמטרה הסופית היחידה. עבורנו גם ההנפקה היא רק צעד אחד במסע לקראת בניית חברה רב-דורית שעוזרת למיליוני אנשים לעבוד עבור החברות הטובות בעולם מכל מקום בעולם".