על חברת הגראז' פרגמה (Pragma.ai) שמענו דרך אחד המשקיעים בה, יאיר וינברגר מקרן INT3, שסיפר כך בשרשור טוויטר: "אחד התחביבים שלי כיזם היה להקשיב לכל השיחות של אנשי המכירות עם לקוחות פוטנציאליים, לרוב זה היה באוטו. זה הוציא ממני כמות של זעם השטויות והסיסמאות שהם היו אומרים, אבל בסוף כשלקוח היה שואל שאלה על המוצר, על אינטגרציות או אבטחת מידע, היו מבקשים לחזור או ממלמלים איזה שקר. בזמנו, לא היה דבר שרציתי יותר מאשר 'משהו' שידע להתערב בזמן אמת במקום שבו חיים אנשי המכירות ולהנגיש להם את המידע בזמן רלוונטי, ולכן כשאמיר סיפר לי על פרגמה, בגדול שאלתי אותו איפה חותמים".

אמיר הוא אמיר קוניגסברג, יזם ותיק ומייסד החברה. "פרגמה פועלת בכל מה שקשור לניהול הידע הארגוני עבור צוותי ה-GTM (ר"ת Go To Market) - אנשי שיווק, מכירות ולקוחות. לוודא שיש להם את כל מה שהם צריכים כדי להסביר את המוצר ולהתמודד עם שאלות של לקוחות - זו הבעיה שאנחנו מתמודדים איתה".

הבעיה היא שהיום המידע שנחוץ לאנשי מכירות, תמיכה וכדומה - מפוזר בארגון. "יש אנשים שיוצרים תוכן בארגון אבל חלק יושב בנושיין, חלק בגוגל דרייב חלק ב-Confluence ואפילו ב-Slack. נוסף על כך, התוצרים כל הזמן משתנים: 'מה לגבי המתחרה ההוא?' - זה משתנה כל הזמן וצריך להיות מעודכן בזמן אמת", מסביר קוניגסברג. לקוחות יכולים לשאול שאלות על תקינה, על פרטיות, על הטמעה, על תמחור, על תחרות, ומצופה מאנשי ה-GTM בחברה להיות בקיאים בהכל.

העניין השני הוא שהדבר האחרון שאנשי המכירות צריכים הוא עוד מסך או טאב לפתוח - יש להם כבר את סט התוכנות שהם עובדים איתן. לכן פרגמה באה אליהם. "אתה לא צריך ללכת לשום מקום, אנחנו נבוא לאן שאתה נמצא", טוען קוניגסברג.

אמיר קוניגסברג, מייסד החברה: "יש אנשים שיוצרים תוכן בארגון אבל חלק יושב ב-Notion, חלק בגוגל דרייב חלק ב-Confluence ואפילו ב-Slack. נוסף על כך, התוצרים כל הזמן משתנים: 'מה לגבי המתחרה ההוא?' - זה משתנה כל הזמן וצריך להיות מעודכן בזמן אמת"

איך זה עובד? בראשית, עם ההתקנה, פרגמה קוצרת את הידע הנדרש לה באמצעות אינטגרציות למוצרים המקובלים בארגון. היא מארגנת את המידע, מאפשרת לאנשי המקצוע בארגון לטייב אותו, ולאחר מכן צריכה להנגיש אותו בצורה הכי קלה ואינטואיטיבית. לכן פרגמה מגיעה פשוט כתוסף כרום. ואז, כשאשת המכירות רוצה לשאול שאלה או לקבל מידע, היא לא צריכה לצאת מתוך מערכת הלידים שלה, למשל, אלא רק להקיש // ואז את השאלה שהיא רוצה לשאול. מספיקה מילה כמו "Integrations", ופרגמה תציע לנציגה תשובות על אינטגרציות עם מוצרים אחרים, מצגות רלוונטיות שהיא יכולה לשלוח ללקוח, לינק לעמוד הדרכה רלוונטי וכן הלאה.

מה לגבי פרטיות?
"המידע שאנחנו מחלצים נשמר ומנותח בצורה הכי קפדנית ופרטית שיש. כל תהליכי הניתוח שלנו, חילוץ המידע והעשרת המידע נעשים דרך תהליכים מוכווני פרטיות", משיב קוניגסברג. "לא רק בין חברות אלא גם בין מחלקות שונות באותה חברה".

מייסדי פרגמה, יאיר קוניגסברג וליאור שקילר (צילום: שירה ברמן, יח"צ)
מייסדי פרגמה, יאיר קוניגסברג וליאור שקילר. "חשוב לנו שהמשתמש יאהב את המוצר ושישתף אותו עם הצוות שלו" | צילום: שירה ברמן, יח"צ

את פרגמה הקימו ב-2021 קוניגסברג יחד עם ליאור שקילר, שמכהן כ-CTO. "ליאור הוא הקו פאונדר שלי, זוכה פרס ביטחון ישראל, ממקימי יחידת הדאטה סיינס של צה"ל ומומחה לדיפ לרנינג", מספר קוניגסברג. קוניגסברג עצמו בעל דוקטורט ברציונליות וקבלת החלטות, וזה לו הסטארט אפ הרביעי. "אנחנו צוות קטן של 10 אנשים, מתוכם שלושה עובדים שלנו במזרח אירופה", הוא אומר.

פרגמה גייסה כמה מיליוני דולרים עד כה, רובם מיזמים או קרנות של יזמים כמו INT3, מג'יק פאנד הזרה, Secret Chord Ventures של עומרי קריגל ומיכאל מטיאס ועוד אנג'לים, ביניהם: רונן בן ארי לשעבר Zoominfo, רועי רענני ממייסדי Chorus,עמית שפריר שהיה מנכ"ל ICQ ועוד. "אני אוהב יזמים על הקאפ טייבל", מסביר קוניגסברג, כשהוא מכוון לרשימת בעלי המניות בחברה.

המוצר של פרגמה חינמי עם מודל פרימיום, ואמור לגדול בצורה אורגנית מהביקוש בשטח, מה שמכונה - PLG. "השקנו אותו לפני חודש וחצי בהשקה שקטה. בינתיים יש לנו 65 חברות שמשתמשות בפרגמה וביקורות מעולות", אומר קוניגסברג. בין לקוחות החברה גם גוגל, סיילספורס, בינת ועוד. "חשוב לנו שהמשתמש יאהב את המוצר ושהוא ישתף אותו עם הצוות שלו".