עובדי טרידיון (צילום: יח"צ)
עובדי טרידיון. דויטשה טלקום מוכרת את המוצר ללקוחות הקצה שלה | צילום: יח"צ

לפני שנה וחצי הגיע מייל קר לתיבת הדואר הכללית של מחלקת המכירות של חברת טרידיון. המייל שהתחיל כהתעניינות במוצר הפך להשקעה בסכום 25 מיליון דולר של דויטשה טלקום בחברה.

טרידיון (Teridion) הוקמה ב-2013 על ידי אלעד רווה ודורון סמלסון והגיוס הנוכחי מביא את סכום הגיוסים בחברה ל-80 מיליון דולר. בעבר השקיעו בה הקרנות קרן JVP, קרן מאגמה ונצ'רס וקרן סינגטל innov8.

החברה מספקת פתרונות תקשורת בטכנולוגיה מבוססת ענן לתאגידים. "אנחנו נותנים שירות דומה של קווי תקשורת פרטיים אבל בטכנולוגית ענן" מסביר מנכ"ל החברה ירון רבקאי "בעבר התאגידים רכשו מחברות התקשורת קווי תקשורת פרטיים, כלומר כאלה שמבטיחים לחברה שהקו הוא רק שלה, אבל הבעיה היא שהם מאוד יקרים וקשה לשנות ולשדרג אותם במהירות, למשל אם רוצים קו יותר מהיר. אנחנו נותנים קווי תקשורת מבוססי ענן שמחליפים את קווי התקשורת המסורתיים".

מנכ"ל החברה ירון רבקאי: "בעבר התאגידים רכשו מחברות התקשורת קווי תקשורת פרטיים, כלומר כאלה שמבטיחים לחברה שהקו הוא רק שלה, אבל הבעיה היא שהם מאוד יקרים וקשה לשנות ולשדרג אותם במהירות, למשל אם רוצים קו יותר מהיר. אנחנו נותנים קווי תקשורת מבוססי ענן שמחליפים את קווי התקשורת המסורתיים"

"הייחודיות שלנו היא שאנחנו יכולים להבטיח ללקוחות שלנו שנספק בדיוק את מה שהתחייבנו לספק. אם לדוגמה בית פרטי מזמין על אינטרנט 100 ג'יגה, הוא לא באמת מקבל 100 ג'יגה ב-100% מהזמן ובכוכבית הקטנה כותבת ספקית האינטרנט שאין התחייבות לעמוד בהבטחה הזו. אנחנו כן מתחייבים לביצועים כמו מהירות גלישה, זמני תגובה, רעשים בקו ועוד".

כמובן שבמקרה של טרידיון הם לא עובדים עם בתים פרטיים אלא תאגידים גלובליים שצריכים לחבר את כל הסניפים שלהם ברחבי העולם לתקשורת, וגם את העובדים שעובדים על מחשבים וטלפונים ניידים לאותה מערכת תקשורת.

בכירי טרידיון Teridion (צילום: Hadar Golan, יח"צ)
בכירי טרידיון, מימין: דני לוי, רנית פינק, ירון רבקאי, ניר שעיה, רועי קינד ואולג רבינוביץ | צילום: Hadar Golan, יח"צ

אחד הערוצים להגיע לאותם תאגידים הוא באמצעות דויטשה טלקום, שמציעה בשנה האחרונה ללקוחות שלה את המוצר של טרידיון תחת המותג פרימיום אינטרנט. כלומר טרידיון מספקת מוצר מדבקה (white label) לדויטשה טלקום והיא מוכרת את המוצר ללקוחות הקצה שלה.

לדבריו של רבקאי לחברה יש עשרות לקוחות שמשלמים במודל של תשלום חודשי עבור ביצועים מוסכמים מראש ותשלום נוסף אם נפח התעבורה בקו עולה מעבר לכך.